Skip to main content

ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Αρχίζουν περικοπές μισθών, έρχονται απολύσεις

Σε περικοπές κατά το ήμισυ των μισθών των 140 εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης από το Φεβρουάριο και σε απολύσεις προσωπικού αργότερα, θα προχωρήσει η διοίκηση της εταιρίας, αν δεν ανακάμψει η επιβατ
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Σε περικοπές κατά το ήμισυ των μισθών των 140 εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης από το Φεβρουάριο και σε απολύσεις προσωπικού (οδηγών και εισπρακτόρων) αργότερα, αν δεν υπάρξει ανάκαμψη στην επιβατική κίνηση των ΚΤΕΛ, θα προχωρήσει η διοίκηση της εταιρίας εξαιτίας της δραματικής μείωσης στις εισπράξεις λόγω του κλεισίματος των Τεμπών.

Αυτά αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων σε συνέντευξη τύπου που έδωσαν οι επιτροπές Ακρίβεια - Ανεργία STOP Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή Αγώνα Πιερίας με αφορμή το δυστύχημα των Τεμπών και τις κινητοποιήσεις των πολιτών εναντίον των διοδίων.

«Τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι αντιμέτωπα με τον οικονομικό μαρασμό. Εξαιτίας του κλεισίματος των Τεμπών η μείωση στα εισιτήρια φτάνει το 80%. Τον επόμενο μήνα θα προχωρήσουμε σε περικοπές μισθών κατά το ήμισυ και αργότερα ίσως προχωρήσουμε σε απολύσεις, αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση», ανέφερε ο εκπρόσωπος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, κ. Χρυσόστομος Καρκανάκης.

Η διοίκηση της εταιρίας απέστειλε το προηγούμενο διάστημα επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ζητώντας την εκτροπή των λεωφορείων μέσω της παρακαμπτηρίου του Αγιόκαμπου, παραλιακά της Λάρισας, κατόπιν μελέτης που εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, δεν επηρεάζεται το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδού, ακόμη και κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής.

«Σύμφωνα μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από τον Αγιόκαμπο μπορούν να περάσουν πέντε λεωφορεία ανά ώρα. Εμάς δεν μας επιτρέπουν να περάσουμε ούτε τρία λεωφορεία από τη συγκεκριμένη διαδρομή», υπογράμμισε ο κ. Καρκανάκης.

Ήδη η εταιρία έχει προχωρήσει στη μείωση των δρομολογίων της προς Αθήνα από 22 σε μόλις τέσσερα την ημέρα.

Στα πρόθυρα του οικονομικού μαρασμού είναι και τα ΚΤΕΛ Κατερίνης, τα οποία είχαν 60-70% μείωση στις εισπράξεις τους τόσο εξαιτίας του κλεισίματος των Τεμπών όσο και από τη λειτουργία τεσσάρων διοδίων στο νομό της Πιερίας – δύο στη διαδρομή προς Θεσσαλονίκη και δύο προς Αθήνα.

«Αισθανόμαστε πολιορκημένοι από τα τέσσερα διόδια που λειτουργούν στο νομό μας. Η νότια Πιερία έχει νεκρωθεί και όπως φαίνεται επέρχεται μαρασμός σε όλη την Πιερία», ανέφερε ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Κατερίνης, κ. Δημήτρης Στροσκίδης.

Η διοίκηση των ΚΤΕΛ Κατερίνης καταγγέλλει την εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία έχει αναλάβει το έργο, καθώς δεν τους παρέχει τις απαραίτητες εναλλακτικές οδούς που ορίζει η σύμβαση με το δημόσιο.

«Είμαστε εγκλωβισμένοι στον ίδιο μας το νομό. Τα ΚΤΕΛ πληρώνουν διπλά διόδια στα όρια του ίδιου νομού. Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» με την πολιτική που ακολουθεί έχει καταστρέψει τους εναλλακτικούς δρόμους για να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της», σημείωσε ο κ. Στροσκίδης.

Αντιδράσεις για τα διόδια

Κραυγή αγωνίας προς την κυβέρνηση έστειλαν για το μέλλον της Πιερίας και τα μέλη της επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων. Ο νομός έχει πληγεί από τη λειτουργία τεσσάρων σταθμών διοδίων στα όρια του και όπως τονίζουν κάτοικοι της περιοχής ο άλλοτε τουριστικός προορισμός έχει απομονωθεί εξαιτίας των πολύ ακριβών διοδίων.

«Τα τέσσερα διόδια που λειτουργούν στο νομό αποτελούν ψυχολογικό φραγμό για όποιον θέλει να επισκεφτεί την Πιερία. Τα διόδια κοστίζουν πια πιο ακριβά από τη βενζίνη που θα χρειαστεί κάποιος», σημείωσε ο συντονιστής της επιτροπής αγώνα Πιερίας, κ. Παναγιώτης Αγγελίδης.

Όπως αναφέρει ο κ. Αγγελίδης η λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου έχει επιφέρει σοβαρά προβλήματα στους κατοίκους της περιοχής, αφού καλούνται να πληρώσουν για να κινηθούν εντός του νομού τους.

«Ο σταθμός διοδίων του Αιγινίου έχει γίνει με καθαρά εισπρακτικά κριτήρια χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψιν οι εναλλακτικές διαδρομές που απαιτούνται για την κίνηση των πολιτών. Όσοι θέλουν να κινηθούν στο νομό για τις δουλειές τους καλούνται να πληρώσουν διόδια», συμπληρώνει ο κ. Αγγελίδης.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Ανατολικού Ολύμπου, κ. Ν. Παπαμιχαήλ, οι κάτοικοι καλούνται να πληρώσουν 4,60 ευρώ μετ΄ επιστροφής για να επισκεφθούν την πρωτεύουσα του νομού.

«Μαραζώνουμε καθημερινά. Κινδυνεύουμε να χρεοκοπήσουμε. Είμαστε ένας τουριστικός δήμος και αυτή την στιγμή έχουμε απομονωθεί πλήρως», σημείωσε ο κ. Παπαμιχαήλ. 

Όπως ανέφερε ο νομικός σύμβουλος της επιτροπής αγώνα κ. Δημήτρης Σιανίδης, οι κάτοικοι της Πιερίας έχουν υποβάλλει αγωγή εναντίον της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», η οποία περιμένουν να εκδικαστεί στις 22 Φεβρουαρίου.

Η τιμή των διοδίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με επιστροφή για το 2005 ήταν 11 ευρώ και σήμερα φτάνει τα 35 ευρώ (αύξηση πάνω από 300%). Η χρέωση ανά χιλιόμετρο το 2005 ήταν 0,01 ευρώ, ενώ σήμερα είναι περίπου 0,04 ευρώ.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των επιτροπών Ακρίβεια – Ανεργία STOP, οι εταιρίες που διαχειρίζονται τα διόδια θα ανεβάσουν το τίμημα στα επόμενα τρία χρόνια περίπου στα 0,08 ευρώ. Έτσι το κόστος των διοδίων για ένα ταξίδι με επιστροφή από Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι πάνω από 70 ευρώ.

Επιπλέον, ακόμη 13 νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν άμεσα στην Εγνατία οδό.

Υπέρ των δράσεων των δυο επιτροπών τάχθηκαν ο πρόεδρος του Σωματείου αυτοκινητιστών φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης, κ. Δημήτρης Παντελίδης και ο πρόεδρος του Σωματείου Φοροταξί νομού Θεσσαλονίκης Παντελής Παπαδόπουλος.

Σύμφωνα με τους ίδιους, η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα τούς κοστίζει 150 ευρώ κάτι που δημιουργεί προβλήματα σε πολλούς οδηγούς φορτηγών, καθώς καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για τη μετακίνηση τους.

Τα μέλη των επιτροπών καλούν την κυβέρνηση να καταργήσει όλα τα διόδια στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, μέχρι να αποκατασταθεί η κατάσταση στα Τέμπη και δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους. Συγκεκριμένα, το Σάββατο 30 Ιανουαρίου το μεσημέρι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη.

Ευθύνες στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τα Τέμπη

Να αποδοθούν το συντομότερο ευθύνες στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για το ατύχημα, που στοίχισε τη ζωή ενός ανθρώπου, στα Τέμπη ζήτησε ο συντονιστής των επιτροπών Ακρίβεια Ανεργία STOP, κ. Γιώργος Θεοδωρόπουλος, στη σημερινή συνέντευξη τύπου που δόθηκε σχετικά με το θέμα.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος κατήγγειλε την εταιρία ότι δεν τήρησε στοιχειώδεις όρους που υπήρχαν στη σύμβαση παραχώρησης, όπως την υποχρέωση να έχει ολοκληρώσει τα έργα προστασίας της οδού (βαριοί αποβραχισμοί, πλέγματα, αγκιστρώσεις). Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο η εταιρία χρησιμοποίησε εκρηκτικά για τη διάνοιξη των σηράγγων κάτι που επιβάρυνε περισσότερο τον ήδη «βεβαρημένο γεωλογικό χώρο των Τεμπών».

«Επί δέκα μήνες η «Εγνατία Α.Ε», επιβλέπουσα δημοσίων συμφερόντων εταιρία του έργου, καλούσε την εταιρία να πάρει τα ανάλογα μέτρα προστασίας που προβλέπει η σύμβαση. Η ειρωνεία μάλιστα είναι ότι 13 ημέρες πριν την κατολίσθηση, «Εγνατία Α.Ε» έστειλε έγγραφη τελευταία ειδοποίηση προς την εταιρία», υπογράμμισε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των επιτροπών Ακρίβεια – Ανεργία STOP η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της για το «οδικό κόψιμο της χώρας στα δύο εξαιτίας των κατολισθήσεων, λόγω εκτέλεσης έργων από την εν λόγω εταιρία στα Τέμπη».

«Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είναι ένας πολυεθνικός οικονομικός κολοσσός που έχει τεράστια τεχνολογική και τεχνική εμπειρία και παρόλα αυτά επικαλείται ακραία γεωλογικά και καιρικά φαινόμενα για την κατολίσθηση των Τεμπών», σημείωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Τόσο η επιτροπή Ακρίβεια – Ανεργία STOP όσο και η επιτροπή αγώνα Πιερίας ζητούν να επωμισθεί η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» το κόστος αποκατάστασης των Τεμπών και να αποζημιωθούν από την εταιρία οι επαγγελματικές τάξεις που επλήγησαν ανεπανόρθωτα (ΚΤΕΛ, αυτοκινητιστές).

Τέλος, καλούν την εταιρία σε ημερίδα δημόσιας αντιπαράθεσης γύρω από τα αίτια για το ατύχημα στα Τέμπη, το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου.