Skip to main content

Λάθος ή συνειδητή επιλογή H αναφορά σε «αεροδρόμιο Μίκρας»;

Οι λόγοι της συγκεκριμένης αναφοράς και οι διευκρινίσεις από το περιβάλλον του πρωθυπουργού. Τι ισχύει με τα αεροδρόμια και τα ραντάρ της Θεσσαλονίκης

Ήταν ένα ακόμη λάθος, του τύπου «Λέσβος και Μυτιλήνη», από αυτά που μας συνηθίζει ο Αλέξης Τσίπρας ή ήταν μια συνειδητή επιλογή να αποφύγει να κατονομάσει, εντός… βορειομακεδονικού εδάφους, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με το σημερινό του όνομα, χρησιμοποιώντας την προ του 1992 ονομασία του;

Εάν μετά την επίμαχη αναφορά του πρωθυπουργού δεν ακολουθούσαν οι παντελώς άστοχες «διευκρινήσεις» που έσπευσαν να δώσουν «κύκλοι του Μεγάρου Μαξίμου» θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι του «Τσίπρα του ξέφυγε». Όμως, οι ανυπόστατες δικαιολογίες τις οποίες εκ των υστέρων επιχείρησαν να πλασάρουν οι συνεργάτες του, προκειμένου να κατευνάσουν το θόρυβο που προκλήθηκε από αυτήν τη… μετονομασία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, μαρτυρούν ότι η πρωθυπουργική αναφορά σε «αεροδρόμιο της Μίκρας» ήταν απολύτως συνειδητή. Και είχε ως μοναδικό στόχο να μην δυσαρεστηθεί ο καλός φίλος Ζόραν Ζάεφ ο οποίος του είχε επιφυλάξει πανηγυρική υποδοχή.

Η επίμαχη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα ήταν η εξής: «Για να μην μιλάμε μόνο για το στρατιωτικό σκέλος, σημαντική είναι και η συμφωνία ανάμεσα στις υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, για τη βοήθεια που θα δώσουμε και σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στελεχών της Βόρειας Μακεδονίας, ότι αφορά όμως και την τεχνική βοήθεια μέσω του ραντάρ υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε στο αεροδρόμιο της Μίκρας στη Θεσσαλονίκη, να μπορέσουμε να δώσουμε σημαντική τεχνική υποστήριξη στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων».

Μετά τον θόρυβο που ξεσήκωσε αυτή η δήλωση συνεργάτες του πρωθυπουργού έσπευσαν να διευκρινίσουν τα ακόλουθα: «Το ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που θα χρησιμοποιηθεί για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας και στο οποίο αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός, βρίσκεται στο Τρίλοφο της Μίκρας, εκτός του αεροδρομίου "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης» και σε αυτό αναφερόταν ο πρωθυπουργός και όχι σε αυτό καθ’ αυτό το αεροδρόμιο.

Όμως η «διευκρίνιση» αυτή είναι παντελώς άστοχη καθώς στην περιοχή του πρώην δήμου Μίκρας (νυν δήμος Θέρμης), δεν υπάρχει κανένα απολύτως ραντάρ. Το ραντάρ της ΥΠΑ στο οποίο αναφέρθηκε ο Αλέξης Τσίπρας, βρίσκεται στη δημοτική ενότητας Περαίας, στον δήμο Θερμαϊκού. Η ανάγκη για την εγκατάστασή του προέκυψε μετά το δυστύχημα με το Γιάκοβλεφ, τον Δεκέμβριο του 1997. Μάλιστα, εναντίον της κατασκευής του είχαν γίνει τότε μεγάλες κινητοποιήσεις στις οποίες είχε πρωτοστατήσει ο Παναγιώτης Ερμείδης, ο οποίος είναι σήμερα συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ. Συνεπώς, στο κυβερνών κόμμα γνωρίζουν πολύ καλά πως το επίμαχο ραντάρ στο οποίο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την περιοχή της Μίκρας.

Το μόνο που υπάρχει στη Μίκρα, στην περιοχή του Τριλόφου, εδώ και δεκαετίες, είναι ένας ταπεινός ραδιοφάρος, tacan αγγλιστί από το Tactical Air Navigation, ο οποίος δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ, αλλά στην ευθύνη της 113 ΠΜ (πρώην αεροδρόμιο Σέδες) το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» προς την πλευρά της Περαίας.

Είναι λοιπόν προφανές ότι οι λόγοι για τους οποίους ο πρωθυπουργός χρησιμοποίησε την παλιά ονομασία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης ήταν πολιτικοί και μόνον. Όπως πολιτικοί ήταν οι λόγοι της μετονομασίας του αεροδρομίου από «αεροδρόμιο της Μίκρας» σε «αεροδρόμιο Μακεδονία», το μακρινό 1992, όταν ο Αλέξης Τσίπρας ήταν μόλις 17 ετών, συνεπώς, αποκλείεται να θυμόταν την παλιά ονομασία.

Η μετονομασία είχε γίνει σε μια περίοδο που άρχισε να φουντώνει το «Μακεδονικό» και θεωρήθηκε τότε πως κάτι τέτοιο θα ενίσχυσε την εθνική επιχειρηματολογία υπέρ της ελληνικότητας της Μακεδονίας. Ζήτημα μετονομασίας του αεροδρομίου «Μακεδονία» είχε θέσει εμμέσως προ μηνών ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης όταν είχε πει ότι οι τουρίστες που φτάνουν αεροπορικώς στην Θεσσαλονίκη και ακούν ότι προσγειώνονται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» νομίζουν πως φτάνουν στα Σκόπια.