Skip to main content

Λέκκας στη Voria για Πυλαία: Εδώ και τώρα εθνικό μητρώο για τα σχολικά κτήρια

Από καθαρά θέμα τύχης δεν είδαμε τα χειρότερα, λέει ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ - Δεν υπάρχουν ακατάλληλα σχολικά κτήρια, λέει το ΤΕΕ/ΤΚΜ

Την ανάγκη της κατάρτισης ενός εθνικού μητρώου σχολικών μονάδων επισημαίνει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Ευθύμιος Λέκκας, μετά και το τελευταίο συμβάν με την πτώση της ψευδοροφής σε σχολείο στην Πυλαία.

«Αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε ούτε πόσα σχολεία έχουμε ούτε σε ποιον ανήκουν, ούτε ποιος τα συντηρεί, αν είναι ο εκάστοτε Δήμος, η «Κτιριακές Υποδομές», το υπουργείο ή άλλος ιδωτικός φορέας. Πρέπει να γίνει ένα εθνικό σχέδιο, μια βάση τα δεδομένα των σχολείων της χώρας όπου σε αυτή θα υπάρχουν καταγεγραμμένα λεπτομερώς τα στοιχεία του κάθε σχολείου, αν έγιναν έλεγχοι, πότε έγιναν, τι επισκευές πραγματοποιήθηκαν, πότε κτίστηκε, πόσες αίθουσες έχει κτλ, και στη συνέχεια να ξεκινήσουν δράσεις πάνω σε αυτόν τον εθνικό κατάλογο», τονίζει ο κ. Λέκκας.

Για το περιστατικό της Πυλαίας αναφέρει πως «ήταν καθαρά θέμα τύχης, δεν έχουν αντιληφθεί κάποιοι πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει μια τέτοια κατάσταση, τι θα γινόταν αν πάθαινε κάτι, ένα παιδί». Και συνεχίζει: «Η δασκάλα στο σχολείο της Πυλαίας ορθώς παρατήρησε το πρόβλημα και έβγαλε τα παιδιά έξω, όμως θα μπορούσε να είναι κάποιος άλλος που δεν θα το έπαιρνε είδηση καθώς δεν υπάρχουν οι απαραίτητες γνώσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα, μια από τις πρώτες δράσεις που πρέπει να αναληφθούν είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για θέματα διαχείρισης κινδύνων μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα επισημαίνει: «Θα πρέπει να γίνει μια εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα σε επιλεγμένους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να αποκτήσουν πιστοποίηση για να μπορούν να διαγιγνώσκουν τους όποιους κινδύνους».

Κατά τον καθηγητή, μια ακόμη δράση που είναι απαραίτητη είναι να γίνει ο έλεγχος και της δομικής και της μη δομικής τρωτότητας των σχολικών μονάδων της χώρας, φέρνοντας ως παράδειγμα το περιστατικό της Πυλαίας όπου το συμβάν αφορούσε μη δομικό στοιχείο λέγοντας ότι τα μη δομικά στοιχεία πολλές φορές είναι πιο επικίνδυνα από τα δομικά. «Ένα καινούργιο σχολείο δύσκολα καταρρέει αλλά έχει μη δομική τρωτότητα από ψευδοροφές, πίνακες, τζαμαρίες, τηλεοράσεις ψηλά κρεμασμένες, κ.ά. Τα είδαμε στα σχολεία στο Δαμάσι και στο Αρκαλοχώρι».

Συνεπώς, όπως τονίζει, πρέπει να γίνουν από την Πολιτεία τα εξής: Να καταρτιστεί ένας γενικός κατάλογος των σχολείων, έλεγχος της δομικής και μη δομικής τρωτότητάς τους, πιστοποίηση ασφάλειας των κτηρίων και κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με ασκήσεις ετοιμότητας των μαθητών μέσα στις μονάδες.

ΤΕΕ: Δεν υπάρχουν ακατάλληλα σχολικά κτήρια

Ο Γενικός Γραμματέας του ΤΕΕ/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας Φώτης Κουβουχλιώτης υπογραμμίζει στη Voria.gr ότι δεν υπάρχουν ακατάλληλες σχολικές μονάδες καθώς, όπως τονίζει, γίνονται κάθε χρόνο τόσο οι συντηρήσεις όσο και οι απαραίτητοι έλεγχοι από τις τεχνικές υπηρεσίες των φορέων που ανήκουν. «Στην παρούσα φάση δεν γνωρίζω κάποιο κτήριο να έχει επισημανθεί ως ακατάλληλο και να χρησιμοποιείται, δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση», υπογραμμίζει.

Αναφερόμενος στο σχολείο στην Πυλαία σημειώνει ότι σήμερα έγινε αυτοψία και από κλιμάκιο μηχανικών των «Κτιριακών Υποδομών Α.Ε» -παρά το γεγονός ότι το κτήριο δεν ήταν του δήμου και κατ’ επέκταση του Οργανισμού για να το ελέγχει, να το συντηρεί και να το επιβλέπει-, αλλά και του ΤΕΕ, καθώς είναι στην αρμοδιότητα του θεσμικού του ρόλου.

«Για το περιστατικό ξεκίνησαν έλεγχοι για να δούμε ποια είναι η αιτία που οδήγησε στην κατάρρευση μιας προθήκης θερμομόνωσης με γυψοσανίδα. Για προληπτικούς λόγους αφαιρούνται όλες οι παρόμοιου τύπου επεμβάσεις στο σχολείο», τονίζει.