Skip to main content

Λεωφορεία Λειψίας: Οι πολιτικές διαφωνίες δεν λύνονται στα δικαστήρια

Αν και εύλογη η κριτική της παράταξης Νοτοπούλου στη διοίκηση, δεν έχει μιλήσει ποτέ για το απερίγραπτο χάλι του ΟΑΣΘ στα 4,5 χρόνια κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ

Μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης για την αγορά των λεωφορείων της Λειψίας από τον δήμο Θεσσαλονίκης κατέθεσαν χθες στελέχη της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» με επικεφαλής την Κατερίνα Νοτοπούλου.

Με τη μηνυτήρια αναφορά τους τα στελέχη της αντιπολίτευσης στρέφονται κατά παντός υπευθύνου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού για οποιοδήποτε αδίκημα προκύψει ότι διεπράχθη στο πλαίσιο αυτής της αγοράς. Τα πιθανά αδικήματα τα οποία καλείται να διερευνήσει η Δικαιοσύνη, σύμφωνα με τα στελέχη της παράταξης της αντιπολίτευσης, είναι απιστία, δωροδοκία, δωροληψία, παράβαση καθήκοντος, παρακώλυση συγκοινωνιών, παραβίαση μέτρων για την πρόληψη ασθενειών.

Είχε προηγηθεί την προηγούμενη μέρα στο δημοτικό συμβούλιο καταιγισμός επικρίσεων από την αντιπολίτευση κατά της διοίκησης του δήμου όσον αφορά τη συγκεκριμένη αγορά. Τα λεωφορεία της Λειψίας αποτέλεσαν εξ αρχής και εν πολλοίς, δικαίως, αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ διοίκησης του δήμου και αντιπολίτευσης. Η διαμάχη αυτή αναζωπυρώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες εξ αιτίας της απόσυρσης των λεωφορείων από την κυκλοφορία καθώς δεν μπορούν να μετακινούν επιβάτες σε συνθήκες καύσωνα, λόγω έλλειψης κλιματιστικών.

Έχουμε εξηγήσει πολλές φορές, ακόμη και προσφάτως, τους λόγους για τους οποίους η συγκεκριμένη αγορά, ασχέτως των αρχικών προθέσεων και επιδιώξεων εκ μέρους της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης, ήταν ατυχής και περιττή. Τα λεωφορεία αποδείχθηκαν παντελώς ακατάλληλα για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης και δεν συνεισέφεραν παρά ελάχιστα στο συγκοινωνιακό έργο· απόδειξη το γεγονός ότι, έναν χρόνο μετά την αγορά τους, μετά βίας κυκλοφορούν 17 με 18 από τα συνολικά 49, κι αυτά μόνο σε επίπεδες διαδρομές και σε ομαλές θερμοκρασιακές συνθήκες.

Έχουμε πει επίσης ότι τεράστια ευθύνη γι' αυτήν την ατυχέστατη αγορά έχει ο ΟΑΣΘ, καθώς δικά του στελέχη έλεγξαν και έκριναν κατάλληλα τα λεωφορεία τα οποία βρίσκονται όμως σε αδράνεια καθώς ούτε ανταλλακτικά υπάρχουν για τη συντήρησή τους, αλλά ούτε και η αναγκαία τεχνογνωσία. Επιπλέον, ο ΟΑΣΘ δεν μερίμνησε για την έγκαιρη τοποθέτηση κλιματιστικών, πριν να ενσκήψουν οι υψηλές θερμοκρασίες.

Με βάση τα ανωτέρω, η κριτική η οποία ασκείται προς τη διοίκηση του δήμου από την αντιπολίτευση είναι εύλογη. Ο δήμος οφείλει πράγματι να συνδράμει στη βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών, όχι αγοράζοντας λεωφορεία και, μάλιστα, με χρήματα από τα αποθεματικά των ανταποδοτικών τελών, αλλά με μέτρα και πολιτικές οι οποίες θα διευκολύνουν την κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων. Ωστόσο, η κίνηση της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ να εμπλέξει στην πολιτική διαμάχη τη Δικαιοσύνη είναι τουλάχιστον υπερβολική αν όχι ατυχής. Αλλά είναι και εξόχως καθυστερημένη καθόσον εκδηλώνεται με σχεδόν έναν χρόνο καθυστέρηση, γεγονός που ενισχύει τον αντίλογο ότι πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού.

Πέραν αυτών, η συγκεκριμένη παράταξη δεν έχει μιλήσει ποτέ για τις ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης όσον αφορά το απερίγραπτο χάλι του ΟΑΣΘ, παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στα πράγματα για περίπου τεσσεράμισι χρόνια. Σύμφωνα με τα στελέχη του, για ό,τι συνέβη πριν από το 2019, ακόμη και για το διάστημα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ευθύνονταν μόνον οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Όλοι, όμως, γνωρίζουν, κι ας μην το ομολογούν ορισμένοι, ότι επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έγιναν ακόμη χειρότερες, εξ αιτίας των εμμονών τού τότε υπουργού Σπίρτζη και της παροιμιώδους διαχειριστικής ανεπάρκειας της διοίκησης του Στέλιου Παππά. Αλλά κι αυτά κρίθηκαν εν τέλει με τον τρόπο που έπρεπε, δηλαδή στις κάλπες και όχι στις δικαστικές αίθουσες.