Skip to main content

Λυκάρτσης: Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση στη Θεσσαλονίκη

Άρθρο του Αναστάσιου Λυκάρτση, υποψήφιου δημοτικού συμβούλου με τη δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη - Υπεύθυνα» του Ν. Ταχιάου.

Του Αναστάσιου Λυκάρτση*

Την ώρα που η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει σύντομο ανέκδοτο, η μετακίνηση με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ - του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πόλη- εξελίσσεται καθημερινά σε ταλαιπωρία για τους πολίτες, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με καθυστερήσεις και προπάντων με έναν κακοσυντηρημένο στόλο.

Παρά τις κατ΄επανάληψη προτάσεις που έχουν κατατεθεί και από εμένα, προκειμένου σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης να υπάρχουν 2-3 μονάδες που θα ελέγχουν τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα λεωφορεία, εντούτοις δεν έχει γίνει το παραμικρό με το πρόβλημα να επιτείνεται.   

Πρέπει να αντιληφθούμε πως η ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος και για πιο «καθαρές» μεταφορές καθιστά μονόδρομο τη χρήση της ηλεκτροκίνησης, ενώ πολύτιμος σύμμαχος προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η τεχνολογική εξέλιξη.

Έχοντας ασχοληθεί με το χώρο του αυτοκινήτου για δεκαετίες, γνωρίζω πολύ καλά πως υπάρχουν καλές πρακτικές, μελέτες και προπάντων αποτελέσματα από τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των λεωφορείων υδρογόνου.   

Με τις Νορβηγία, Ολλανδία και Σουηδία να θεωρούνται χώρες πρότυπο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και άλλες χώρες να επενδύουν σταθερά σε αυτήν τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση στην Ελλάδα δείχνει ότι έχουμε καθυστερήσει στην προετοιμασία για τη νέα εποχή. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με μελέτη για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και την ετοιμότητα των κρατών, η χώρα μας βρίσκεται στην προτελευταία θέση της σχετικής λίστας, αφήνοντας πίσω της μόνο την Πολωνία.

Γιατί να μην φέρουμε στη Θεσσαλονίκη τα λεωφορεία υδρογόνου, να έχουμε δέκα μικρά λεωφορεία για την Άνω Πόλη, ώστε να κάνει ο κόσμος άνετα τις μετακινήσεις του.

Μέσα από την πείρα μου στον τομέα του αυτοκινήτου μπορώ να προωθήσω πρωτοβουλίες προς αυτόν τον τομέα, προκειμένου η πόλη να γίνει πιο ανθρώπινη στο επίπεδο των μεταφορών.  

Όλοι όσοι αγαπάμε την πόλη μας μπορούμε να βγούμε μπροστά, να προτείνουμε και να διεκδικήσουμε λύσεις για την επόμενη ημέρα της Θεσσαλονίκης, μίας Θεσσαλονίκης φιλικής, απαλλαγμένης από τα βαρίδια του παρελθόντος.

*Ο Αναστάσιος Λυκάρτσης, είναι επιχειρηματίας,  πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισκευαστών Αυτοκινήτων και οικονομικός επόπτης του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης