Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019
x

ΛΕΙΨΗ ΘΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σε νέα εργολαβία τα κομμάτια που θα μείνουν, λέει ο πρόεδρος της Εγνατίας - Με... ορφανό χιλιόμετρο και το 2020 ο δρόμος προς Χαλκιδική

Δεν θα παραδοθεί ολοκληρωμένη στους πολίτες, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, η νέα εσωτερική περιφερειακή οδός στη δυτική Θεσσαλονίκη, αποκαλύπτει στον Alpha 96,5 Θεσσαλονίκης ο Απόστολος Αντωνούδης, πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού Α.Ε.

Τονίζει, μάλιστα, ότι τα κομμάτια τα οποία δεν θα ολοκληρωθούν μετά το πέρας των εν εξελίξει εργασιών, θα ενταχθούν σε νέα εργολαβία, με αποτέλεσμα η πλήρης εικόνα της εσωτερικής περιφερειακής να αναμένεται το νωρίτερο το 2022.

"Θα μείνουν κάποια κομμάτια, λόγω μη ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων, θα μπούνε σε μία τρίτη εργολαβία, όπου θα αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα αυτών των κομματιών, στο φανάρι του Ευόσμου, και στο φανάρι το οποίο τέμνεται με την οδό Μοναστηρίου. Αυτή η εργολαβία θα κλείσει όπως κλείσει, θα ολοκληρωθούν τα τμήματα που θα ολοκληρωθούν" και στη συνέχεια "θα βγει μία νέα εργολαβία που θα περιλαμβάνει τη γέφυρα της Μοναστηρίου συν όποια κομμάτια έχουν μείνει ανολοκλήρωτα", εξηγεί ο κ. Αντωνούδης.

Παράλληλα, η επίσημη δικαιολογία για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών, οι οποίες έπρεπε να είχαν περατωθεί τον Ιούνιο του 2019, είναι ότι "δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις" σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Εγνατία Οδού Α.Ε. Ο ίδιος αναγνώρισε πως το έργο θα είναι λειψό. "Θα κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά προφανώς με προβλήματα", συμπληρώνει ο ίδιος.

Κατά την εκτίμηση του προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. η εσωτερική περιφερειακή θα έχει πλήρη εικόνα "μετά από τρία χρόνια", εφόσον η τρίτη εργολαβία υλοποιηθεί κανονικά. Ειδικά για τη μη υλοποίηση των απαλλοτριώσεων, αυτή "αφορά τον δήμο Ευόσμου, ο οποίος θα πρέπει να "τρέξει" αυτές τις απαλλοτριώσεις", αναφέρει ο κ. Αντωνούδης.
Ερωτηθείς για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι οδηγοί που διασχίζουν σήμερα την εσωτερική περιφερειακή, ο κ. Αντωνούδης ισχυρίζεται πως "ειδικά στη γέφυρα του Λαγκαδά όπου υπάρχουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, άρα οι όποιες εργασίες γίνονται έχουν καθυστερήσεις γιατί θα πρέπει να δουλεύεται το κομμάτι σταδιακά και με συγκεκριμένο τρόπο" και δεσμεύεται ότι "μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του" το έργο, παρότι λειψό.

"Ορφανό" χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης-Μουδανίων

Για το λεγόμενο "ορφανό" χιλιόμετρο στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης Μουδανίων στο ύψος της Ποτίδαιας, ο κ. Αντωνούδης είπε ότι η κατάσταση θα παραμείνει ως έχει στον δρόμο για Χαλκιδική και το επόμενο καλοκαίρι. «Είμαστε έτοιμοι να το δημοπρατήσουμε και πλέον μετά από πέντε-έξι μήνες θα ξεκινήσουν τα έργα, τα οποία θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2020 με αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2020 να "είμαστε στην ίδια κατάσταση», είπε ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού ΑΕ

Λειτουργία νέων διοδίων

Σε σχέση με τον χρόνο λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων επί του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας, "προς το παρόν το υπουργείο δεν έχει σαφή θέση για το τι θα κάνει, είτε με τη συνέχιση των έργων κατασκευής των διοδίων, είτε με τη λειτουργία των σταθμών που είναι ήδη κατασκευασμένοι" είπε ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού, υπενθυμίζοντας ότι ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης είχε τονίσει ότι οι νέοι σταθμοί διοδίων δεν επρόκειτο να λειτουργήσουν τουλάχιστον ως το τέλος του 2019.

Σύστημα αναλογικής χρέωσης στα διόδια

Ο προσωρινός ανάδοχος έχει βρεθεί και πλέον ετοιμάζεται η σύμβαση για την εφαρμογή του συστήματος αναλογικών διοδίων, με τα οποία οι οδηγοί θα χρεώνονται αναλόγως των χιλιομέτρων που διανύουν, λέει ο κ. Αντωνούδης. Σε κάθε περίπτωση "τα αναλογικά διόδια δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν ούτε μες το 2019, ούτε το 2020. Ενδεχομένως, τέλος του 2020 και αν όλα τρέξουν σύντομα, να δούμε σε κάποια τμήματα της Εγνατίας Οδού, ή των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων να λειτουργεί πιλοτικά. Από το 2021 και μετά θα δούμε το σύστημα να δουλεύει", προειδοποιεί ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού Α.Ε.

Σύνδεση ΠΑΘΕ-ΟΛΘ

Οι μελέτες για την "6η προβλήτα, είναι σχεδόν έτοιμες" και θα είχε ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός εάν δεν είχε προκύψει "πρόβλημα με κάποια μελέτη επικινδυνότητας η οποία προέκυψε από τους περιβαλλοντικούς όρους", δηλώνει ο κ. Αντωνούδης.

Αναβάθμιση κόμβων στα ανατολικά της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Σε αυτό το θέμα "είμαστε πολύ πίσω. Αυτά είναι στη μελέτη της λεγόμενης εξωτερικής περιφερειακής. Εκεί συμπεριλαμβάνεται και η σύνδεση της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανίων με το αεροδρόμιο. Άρα περιμένουμε να το δούμε μετά από χρόνια και μετά από την εξεύρεση της χρηματοδότησης η οποία προς το παρόν δεν υπάρχει", τονίζει ο κ. Αντωνούδης.
Σε ερώτηση εάν στη συγκεκριμένη μελέτη θα γίνεται λόγος για επέκταση του περιφερειακού προς οικισμούς δήμων πέρα από την Καλαμαριά και την Πυλαία, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού Α.Ε. ξεκαθαρίζει πως "Δεν υπάρχει καμία", ωστόσο συμπληρώνει ότι "δυνατότητα υπάρχει, αλλά πρώτα πρέπει να ολοκληρώσουμε τη μελέτη της εξωτερικής περιφερειακής. Προφανώς προβλέπονται κάποιοι κόμβοι με τους οποίους συνδέονται αυτοί οι οικισμοί. Το αν χρειάζονται όμως αναβάθμιση αυτών των συνδέσεων με το υφιστάμενο δίκτυο, ή με τους οικισμούς, αυτό είναι κάτι με το οποίο δεν ασχολείται η συγκεκριμένη μελέτη".

Ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου

Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού, οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν στις "4 Οκτώβρη" και "είναι γνωστό στους υποψήφιους επενδυτές ότι αυτό θα είναι το σύστημα το οποίο θα λειτουργεί στο μέλλον (σ.σ. τα αναλογικά διόδια). Άρα η οποιαδήποτε αλλαγή, ενδεχομένως να επηρεάσει και αυτό και δεν ξέρω κατά πόσον το θέλει η νέα κυβέρνηση. Οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ελλάδα είναι συγκεκριμένες και νομίζω πολύ δύσκολα η μία κυβέρνηση μπορεί να ανατρέψει" τις συμφωνίες της άλλης, υποστηρίζει ο κ. Αντωνούδης.

Τέλος, ο κ. Αντωνούδης ενημερώνει ότι η νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε., λόγω της αλλαγής κυβέρνησης, αναμένεται να οριστεί αμέσως μετά τη γενική συνέλευση της εταιρείας, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του Σεπτεμβρίου.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ