Skip to main content

Λύση από το φθινόπωρο στο πρόβλημα χαμηλής νέφωσης στο «Μακεδονία»

Η εταιρεία συζητά με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τις νέες διαδικασίες που θα επιτρέπουν στα αεροσκάφη να αξιοποιούν το δορυφορικό σήμα.

Λύση στο πρόβλημα της χαμηλής νέφωσης που δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση στη λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» και ταλαιπωρία στους επιβάτες κατά τους χειμερινούς μήνες αναμένεται να δοθεί το φθινόπωρο του 2019.

Όπως έκανε γνωστό ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων για τα 14 αεροδρόμια της Frapport Ηλίας Μαραγκάκης, η εταιρεία συζητά με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τις νέες διαδικασίες που θα επιτρέπουν στα αεροσκάφη να αξιοποιούν δορυφορικό σήμα για να προσεγγίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τους διαδρόμους που δεν έχουν σύστημα προσγείωσης ILS.

Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2019, αναμένεται να εφαρμοστεί η μεθοδολογία προσγείωσης Performance Base Navigation(PBN) που επιτρέπει στα αεροπλάνα να κατέβουν μέχρι τα 250 μέτρα σε συνθήκες χαμηλής νέφωσης για να έχουν οπτική του διαδρόμου από 500 μέτρα που είναι σήμερα. 

Η Fraport επιθυμεί διακαώς να λύσει τα προβλήματα με τη χαμηλή νέφωση, καθώς το ζήτημα θα είναι ακόμη πιο φλέγον όταν ολοκληρωθεί το έργο της κατασκευής του νέου επιβατικού σταθμού. «Θα έχουμε ένα διπλάσιο κτήριο και άρα θα επιδιώξουμε να προσελκύσουμε ακόμη μεγαλύτερη κίνηση. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα περιφερειακό hub και να έχουμε προβλήματα με την ορατότητα», ανέφερε ο κ.Μαραγκάκης στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης.

Ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων για τα 14 αεροδρόμια της Frapport Ηλίας Μαραγκάκης

 



Οι προσγειώσεις των αεροπλάνων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι αδύνατες όταν υπάρχει χαμηλή νέφωση και φυσάει βόρειος άνεμος. Δεδομένου ότι τα αεροπλάνα προσγειώνονται πάντα κόντρα στον άνεμο σε περίπτωση βοριάδων χρησιμοποιούν αναγκαστικά τον διάδρομο αποπροσγειώσεων 34 (σσ από την πλευρά της Χαλκιδικής) που λόγω της μορφολογίας της περιοχής δεν διαθέτει σύστημα ILS 2. Σε χαμηλή νέφωση το αεροσκάφος δεν έχει οπτική του διαδρόμου και χωρίς ραδιοβοήθημα δεν μπορεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο.

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία«, σύστημα ILS2 διαθέτει μόνο ο διάδρομος αποπροσγειώσεων 16. Εξάλλου, μετά τη λειτουργία του νέου διαδρόμου 10-28, που τοποθετείται χρονικά την άνοιξη το ίδιο πρόβλημα θα υπάρχει και στον διάδρομο 28.

Ο λόγος που δεν μπορεί να εγκατασταθεί σύστημα ILS2 στον διάδρομο 16 και στον διάδρομο 28 είναι ότι η μορφολογία του εδάφους και τα υψώματα δεν επιτρέπουν την ασφαλή λειτουργία του ILS με βάσει τους διεθνείς κανόνες. «Για να εγκατασταθεί το σύστημα θα έπρεπε να εκσκαφεί το βουνό. Στο Ελ.Βενιζέλος για να εγκατασταθεί ILS κόπηκε λόφος με το κόστος να φθάνει το 1 δισ.», τόνισε ο κ.Μαραγκάκης.

Όπως εξήγησε ο κ.Μαραγκάκης, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» μπορεί να έχει προβλήματα με την ορατότητα λόγω:

•Ομίχλης: Εάν υπάρχει ομίχλη και η ορατότητα είναι κάτω από τα 500 μέτρα, τότε το αεροσκάφος δεν μπορεί να προσγειωθεί επειδή ο πιλότος δεν μπορεί να δει αρκετά μακριά μπροστά του.

• Χαμηλής νέφωσης (cloud base): Το αεροσκάφος δεν έχει οπτική του διαδρόμου αποπροσγείωσης (προς τα κάτω) λόγω της πυκνής και χαμηλής νέφωσης. Είναι σαν να σχηματίζεται μια οροφή από σύννεφα πάνω από τον διάδρομο μπλοκάροντας την προσέγγιση. 

Αναφερόμενος στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια των χιονοπτώσεων του Ιανουαρίου, ο κ.Μαραγκάκης τόνισε ότι η χιονοθύελλα δημιούργησε αυτό που λέμε «τέλειο πρόβλημα» για την προσέγγιση των αεροπλάνων παρά το γεγονός ότι η κατάσταση των διαδρόμων και της πίστας ήταν άψογη με τα μηχανήματα να λειτουργούν ασταμάτητα.