Skip to main content

Lydia Kyriakopoulos: Η ψυχολογία της μόδας στην υπηρεσία των επιχειρήσεων

Η εταιρεία της 28χρονης ψυχολόγου μόδας Λυδίας Κυριακοπούλου συμβουλεύει επιχειρήσεις και ιδιώτες για το πώς να αξιοποιήσουν τη δύναμη της μόδας.

Εκπαιδεύει επιχειρήσεις λιανικής με εργαλείο τη ψυχολογία της μόδας, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τους καταναλωτές και να οικοδομήσουν μαζί τους μια σχέση εμπιστοσύνης και ένα brand loyalty που θα κρατήσει. Άλλωστε, θεωρεί πως η εμπειρία που μπορεί μια επιχείρηση να προσφέρει στον πελάτη της αφουγκραζόμενη τις ανάγκες του έχει τη δυνατότητα να απογειώσει την καταναλωτική διαδικασία, κρατώντας και τις δύο πλευρές ικανοποιημένες. Η Lydia Kyriakopoulos Consulting δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες, τον Απρίλιο του 2022, στη Θεσσαλονίκη από την 28χρονη Λυδία Κυριακοπούλου, ψυχολόγο μόδας.

Η νεοσύστατη συμβουλευτική εταιρεία προσφέρει τόσο b2b όσο και b2c λύσεις μέσω online συνεδριών. Στην πρώτη περίπτωση στόχος της είναι να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα τον καταναλωτή και τις ανάγκες του, συνδυάζοντας βαθιές γνώσεις τόσο από την επιστήμη της ψυχολογίας όσο και από τον χώρο της μόδας με εφαρμογή διάφορα πεδία: από το καλύτερο στήσιμο μιας βιτρίνας και τη δημιουργία της ιδανικής ατμόσφαιρας στο κατάστημα από τη στιγμή που ο καταναλωτής θα μπει σε αυτό μέχρι τη χρήση εργαλείων όπως η μουσική και το χρώμα για την προσέλκυσή του, αλλά και την καλύτερη ανάδειξη ενός προϊόντος. Οι δυνητικοί πελάτες δεν είναι μόνο εταιρείες που ασχολούνται με τη μόδα και δη την ένδυση και την υπόδηση, αλλά και επιχειρήσεις τεχνολογίας ή εστίασης όπου η επαφή με τον καταναλωτή είναι «κλειδί».

Μάλιστα, με δεδομένη την εξειδίκευσή της στην ψυχολογία του χρώματος, η Λυδία Κυριακοπούλου αξιοποιεί την επίδρασή του, η οποία μπορεί να είναι έμμεση, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύεται βαθιά, συχνά όμως θεωρείται δεδομένη και δεν χρησιμοποιείται σωστά. Έτσι για παράδειγμα, το πορτοκαλί χρώμα σε ένα εστιατόριο ανοίγει την όρεξη, το κόκκινο χρώμα σε ένα κατάστημα ρούχων ευνοεί την κατανάλωση, ενώ το μπλε χρώμα σε έναν χώρο ευεξίας φέρνει ηρεμία, παράγοντες που, αν αξιοποιηθούν σωστά από μια εταιρεία, μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της.

Έτσι, μια επιχείρηση μπορεί να απευθυνθεί στην Lydia Kyriakopoulos Consulting για visual merchandising, προτεινόμενες χρωματικές παλέτες, διαφήμιση και πολλές ακόμα υπηρεσίες. Στην περίπτωση των υπηρεσιών προς ιδιώτες στόχος της εταιρείας είναι μέσω της κατανόησης των αμοιβαίων επιρροών μεταξύ της μόδας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς να παρακινήσει τα άτομα και δη τις γυναίκες να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αυτοσεβασμό, να αντιληφθούν τη δύναμη της μόδας στη ζωή τους και να τη χρησιμοποιήσουν ως «όχημα» για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ευημερίας τους, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια πιο ηθική και βιώσιμη βιομηχανία. Όπως αναφέρει μάλιστα η Λυδία Κυριακοπούλου, οι περισσότερες περιπτώσεις που χειρίζεται έχουν να κάνουν με τα social media και τις συγκρίσεις που κάνουν οι γυναίκες με τα πρότυπα ομορφιάς που βλέπουν εκεί.

Μέχρι στιγμής το πελατολόγιο της Lydia Kyriakopoulos Consulting προέρχεται κυρίως από το εξωτερικό, η προοπτική όμως της ελληνικής αγοράς είναι σημαντική.

 

Κατανοώντας τις ανθρώπινες συμπεριφορές

Η Λυδία Κυριακοπούλου μεγάλωσε σε μια οικογένεια όπου οι επιρροές της μόδας ήταν ανέκαθεν πολύ έντονες. Παράλληλα, από μικρή είχε την επιθυμία να παρατηρεί τους ανθρώπους και να αναλύει τις συμπεριφορές τους, θέλοντας να τους κατανοήσει καλύτερα. Αυτή η ανησυχία της την οδήγησε στις σπουδές ψυχολογίας στο πλαίσιο του αγγλόφωνου προπτυχιακού προγράμματος Ψυχολογίας του CITY COLLEGE, ενώ όταν ανακάλυψε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του London College of Fashion με αντικείμενο την Ψυχολογία για Επαγγελματίες της Μόδας, κατάλαβε ότι είχε βρει το επαγγελματικό της κάλεσμα. Με την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού συνεργάστηκε με κάποια brands του εξωτερικού και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα, θέλοντας να βάλει το δικό της λιθαράκι στην επιχειρηματικότητα. Μετά από μια εργασιακή περιπλάνηση, κατά τη διάρκεια της οποίας συνεργάστηκε με πολλές εγχώριες, αλλά και high-end διεθνείς εταιρείες, προσφέροντας τις γνώσεις της κυρίως όσον αφορά στην επίδραση του χρώματος στην καταναλωτική συμπεριφορά, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της επιχείρηση και να βάλει σε εφαρμογή όλα όσα είχε μάθει, ώστε να βοηθήσει επιχειρήσεις και καταναλωτές να αξιοποιήσουν τη μόδα με τον καλύτερο και ηθικότερο τρόπο.

«Η μόδα είναι τρόπος έκφρασης και μας ορίζει. Μας επηρεάζει εσωτερικά, τη διάθεση και τη σκέψη μας, αλλά έχει επίδραση και στη γνώμη των άλλων για μας. Είναι δε δείγμα ψυχικής υγείας» λέει στη Voria.gr η Λυδία Κυριακοπούλου, η οποία διαπιστώνει πως ο Έλληνας θέλει να ανακαλύψει τον εαυτό του, χρειάζεται όμως ένα κίνητρο.