Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019
x

ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΚΤΗΣΕΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ

Η κεντρική προεκλογική εκδήλωση του κ. Μαγκριώτη, με θέμα «Βιώσιμη και εξωστρεφής ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και η κοινωνική συνοχή της».

«Το πραγματικό δίλημμα για τη χώρα δεν είναι Τσίπρας ή Μητσοτάκης, το μεγάλο ζητούμενο είναι η πολιτική που θα πάει μπροστά τη χώρα μετά τις εκλογές», τόνισεο υποψήφιος βουλευτής στην Α΄ Θεσσαλονίκης με το Κίνημα Αλλαγής Γιάννης Μαγκριώτης.

Χθες πραγματοποιήθηκε η κεντρική προεκλογική εκδήλωση του κ. Μαγκριώτη, με θέμα «Βιώσιμη και εξωστρεφής ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και η κοινωνική συνοχή της».

Ο κ. Μαγκριώτης μιλώντας σε μια μεγάλη συγκέντρωση, τόνισε ότι «η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη γιατί η απερχόμενη κυβέρνηση αφήνει τρύπες στην οικονομία και ένα κράτος βαρύ και αναποτελεσματικό».

Αναφερόμενος στη Συμφωνία των Πρεσπών υπογράμμισε ότι «είναι ετεροβαρής εις βάρος της χώρας μας και πρέπει μέσα από τον οδικό χάρτη ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ να βελτιωθεί σημαντικά».

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής της Θεσσαλονίκης δεν θα είναι ένας τυπικός βουλευτής μιας εκλογικής περιφέρειας, θα έχει τρεις μεγάλες αποστολές.



Σημεία από την κεντρική προεκλογική εκδήλωση του υποψήφιου βουλευτή στην Α΄ Θεσσαλονίκης με το Κίνημα Αλλαγής

Ο Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας σε μια μεγάλη συγκέντρωση, τόνισε:

1) Για το διακύβευμα των εθνικών εκλογών

Στις εκλογές προχωράμε με διάλογο θέσεων και προτάσεων, χωρίς λασπομαχίες, για: α) Τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, β) την υποστήριξη της αναβάθμισης της εκπαίδευσης, γ) την προτεραιότητα στην κοινωνική συνοχή και απασχόληση και δ) την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων της Κύπρου και του Ελληνισμού.

Το ΚΙΝΑΛ διεκδικεί τον ρόλο του καταλύτη ως κόμμα της λογικής και της μετριοπάθειας. Το πραγματικό δίλημμα για τη χώρα δεν είναι Τσίπρας ή Μητσοτάκης, το μεγάλο ζητούμενο είναι η πολιτική που θα πάει μπροστά τη χώρα μετά τις εκλογές. Ένα πυκνό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων στο κράτος, στην οικονομία και στο πολιτικό  σύστημα για να μπούμε στον κύκλο της βιώσιμης εξωστρεφούς ανάπτυξης. Γι’ αυτό ήρθε η στιγμή να διατυπώσουμε δημόσια τα βασικά πεδία των μεταρρυθμίσεων, πάνω στα οποία πρέπει να τοποθετηθούν τα κόμματα. Τα κόμματα που θα συμφωνήσουν, θα υπογράψουν το κυβερνητικό πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας. Το πρόγραμμα θα είναι γνωστό στους πολίτες και αυτοί θα ελέγχουν την υλοποίησή του. Κυβέρνηση με αγκαλιές στην πλατεία του Ζαππείου δεν γίνεται.

Η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη γιατί η απερχόμενη κυβέρνηση αφήνει τρύπες στην οικονομία και ένα κράτος βαρύ και αναποτελεσματικό. Η επερχόμενη κυβέρνηση της ΝΔ και η απερχόμενη του ΣΥΡΙΖΑ κρύβουν δυο αλήθειες:

α) Τα σχέδιά τους δεν πατούν στην πραγματικότητα και την επομένη των εκλογών θα αλληλοκαταγγέλλονται για το ποιος φταίει.
β) Ότι το βασικό δημοσιονομικό πλαίσιο είναι συμφωνημένο με τους Ευρωπαίους εταίρους μας.

Η Σύγχρονη Σοσιαλδημοκρατία στην Ελλάδα εκπροσωπεί τον πολιτικό χώρο στην ΕΕ που θέλει να επενδύσει στην ανάπτυξη και στον περιορισμό της λιτότητας.

Προτείνει τις μεταρρυθμίσεις στην ΕΕ για να γίνει πιο αποτελεσματική και ταυτόχρονα τις μεταρρυθμίσεις στις οικονομίες των χωρών της ΕΕ και των κρατών για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στο παγκόσμιο εμπόριο.

Προτείνει τη δίκαιη και  ανθρωπιστική αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος, με ταυτόχρονη ενίσχυση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ.

Προτείνει ενίσχυση της κοινοτικής συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας και άμυνας.

Η νέα κυβέρνηση πρέπει να διεκδικήσει τη μείωση του συμφωνημένου πρωτογενούς πλεονάσματος από 3,5 % σε 2,5%  μέχρι το 2022 και να καλύψει το δημοσιονομικό κενό που αφήνει η απερχόμενη κυβέρνηση, δυστυχώς είναι βέβαιο ότι θα συμφωνήσει ένα 5ο άτυπο μνημόνιο, όπως υλοποίησε ένα ανάλογο 4ο η απερχόμενη και ποτέ δεν το παραδέχτηκε.

Γι’ αυτό δεν πρόκειται να προχωρήσει στη μείωση των φορολογικών συντελεστών των νομικών προσώπων και των εισοδημάτων από κάθε πηγή, όπως εξήγγειλε και έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία, για να γίνουν επενδύσεις και να ανακουφιστούν οι φορολογούμενοι.

Του κ. Μητσοτάκη θα του έδινα πίστωση χρόνου μέχρι τον Δεκέμβριο και την ψήφιση του επόμενου προϋπολογισμού, όμως η διαφαινόμενη συμφωνία του με τον Κ. Καραμανλή για την ανάδειξή του στο ύπατο πολιτειακό αξίωμα της χώρας, αυτό του Προέδρου της Δημοκρατίας, μετά και την αναμενόμενη τροποποίηση του συντάγματος, του δίνει πολιτικό χρόνο, αλλά δημιουργεί τεράστια ηθικά και πολιτικά θέματα.

Πώς ο πρωθυπουργός που προκάλεσε την κρίση θα τιμηθεί με το ύπατο αξίωμα και πώς η συντηρητική παράταξη για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση θα καταστρέψει την ισορροπία στους κεντρικούς εκπροσώπους της ελληνικής Δημοκρατίας;

2) Για τη βιώσιμη και εξωστρεφή ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και την κοινωνική συνοχή της ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

Βασική προϋπόθεση για την εξωστρεφή ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης αποτελεί η ύπαρξη σύγχρονων και ολοκληρωμένων αναπτυξιακών υποδομών.

Η Θεσσαλονίκη απέκτησε για πρώτη φορά master plan συγκοινωνιακών υποδομών την περίοδο  2010-2012, μετά από εντατική δουλειά ειδικών και ανοικτή διαβούλευση των φορέων της πόλης και είναι ιδιαίτερη η τιμή που νιώθω γιατί, ως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, πρότεινα, συντόνισα τις ομάδες δουλειάς, τον δημόσιο διάλογο και δημοπρατήσαμε σημαντικά έργα, έχοντας διασφαλίσει τις μελέτες και τη χρηματοδότηση.

Βασικά έργα του σχεδίου αυτού, όπως η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, οι κόμβοι της περιφερειακής  και η ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης στο Μακεδονία, δημοπρατήθηκαν την ίδια περίοδο και ο χρόνος ολοκλήρωσής τους για το μετρό ήταν το 2018, για τους κόμβους το 2015.

Δυστυχώς, μόνο το έργο του αεροδρομίου ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων, ενώ τα άλλα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Την ίδια περίοδο προετοιμάστηκε η δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό δυτικά και προς το αεροδρόμιο και όλα σταμάτησαν ουσιαστικά το 2012. Σταμάτησε και η προετοιμασία για την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής με τον υπερυψωμένο κλάδο των 3,5 χιλιομέτρων από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι την Πυλαία για να παίρνει τη διαμπερή κίνηση, η διαπλάτυνση με μια ακόμη λωρίδα ανά κατεύθυνση του τμήματος από Πυλαία μέχρι τον κόμβο Καρδίας, επίσης όλα πάγωσαν στο 2012.

Τέλος, δημοπρατήθηκε η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού για να τελειώσει το φαινόμενο των υπερχειλίσεων και της μόλυνσης του Θερμαϊκού και έπρεπε να τελειώσει το 2015 και ακόμη δεν έχει τελειώσει.

Το χειρότερο είναι ότι ακύρωσαν τον διαγωνισμό για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου νερού στη Σίνδο, που θα έλυνε οριστικά το πρόβλημα της υδροδότησης της Θεσσαλονίκης και τα αποτελέσματα τα είδαμε πέρυσι.

Το βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο είναι το ΕΣΠΑ και δυστυχώς ούτε στην κεντρική κυβέρνηση έχουν μείνει σημαντικοί πόροι, ούτε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Υπάρχει ένα έργο, τη μελέτη του οποίου δημοπράτησα το 2011 και είναι έτοιμη από το 2014,  το Θεσσαλονίκη-Έδεσα, όμως ούτε η Περιφέρεια ούτε η κυβέρνηση από τότε δίνουν τα κονδύλια για να κατασκευαστεί.

Όσον αφορά τη ΔΕΘ, επισημαίνω ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της χώρας και ιδιαίτερα για την εξωστρέφεια της οικονομίας. Δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η μελέτη που κάναμε το 1999- 2000, όπου είχα την τιμή να έχω την ευθύνη ως υπουργός Μακεδονίας - Θράκης και το σχέδιο για τη μεταφορά των βασικών λειτουργιών της στη δυτική πλευρά της πόλης.

Το δάσος του Σέιχ Σου καταστρέφεται για δεύτερη φορά και τώρα καταστρέφεται εσωτερικά, λόγω της αβελτηρίας της κυβέρνησης. Η διάβρωσή του έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Οι παρεμβάσεις που γίνονται είναι σημειακές και δεν μπορούν να περιορίσουν την επέκταση του προβλήματος και της ζημιάς. Δυστυχώς θα ξαναζήσουμε την τραγωδία του 1997, αυτήν τη φορά χωρίς φωτιές. Άμεσα πρέπει να γίνουν μικρά αντιπλημμυρικά φράγματα με κορμοπλέγματα, για να αποτραπεί ο κίνδυνος πλημμυρικών φαινομένων στους γειτονικούς οικισμούς.

Ο ΟΑΣΘ ήταν προβληματικός, παρότι η σύμβαση των μετόχων με το Δημόσιο ήταν λεόντειος και οι ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων μεγάλες. Η σημερινή κυβέρνηση, αντί να δώσει λύσεις σύμφωνα με τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370 του 2007, για ιδεοληπτικούς και μικροκομματικούς λόγους, έκανε τα χειρότερα, παραπλανώντας την πόλη και τους εργαζόμενους και τον εγκαταλείπει σε κακό χάλι.

3) Για την εξωτερική πολιτική και τα εθνικά μας θέματα, τόνισε: Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι ετεροβαρής εις βάρος της χώρας μας και πρέπει μέσα από τον οδικό χάρτη ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ να βελτιωθεί σημαντικά.

Η Τουρκία ασκεί επιθετική αναθεωρητική πολιτική των διεθνών συνθηκών στις γειτονικές της χώρες και φυσικά προς την Κύπρο και την Ελλάδα, γι’ αυτό πρέπει να αναθεωρήσουμε και εμείς τη σωστή μέχρι τώρα εθνική στρατηγική, υπερασπιζόμενοι τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, τα δικαιώματα της Κύπρου, του ελληνισμού, την ειρήνη στον κόσμο και την ασφάλεια της πατρίδας μας.

Μπροστά στον κίνδυνο να αποκτήσουμε τα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των χωρών της Λατινικής Αμερικής, με θύματα πάντα τη μεσαία τάξη, τα αδύναμα λαϊκά στρωματά και τους νέους, το Κίνημα Αλλαγής πρέπει να ενισχυθεί, γιατί η χώρα χρειάζεται ένα σύγχρονο μεταρρυθμιστικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, ένα κόμμα της λογικής και της μετριοπάθειας.

4) Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής της Θεσσαλονίκης δεν θα είναι ένας τυπικός βουλευτής μιας εκλογικής περιφέρειας, θα έχει τρεις μεγάλες αποστολές ταυτόχρονα:

α) Να εκπροσωπεί τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία ευρύτερα στον αγώνα για την επανάκτηση του πρωταγωνιστικού ρόλου τους.
β) Να μπορεί με την ωριμότητα, το κύρος και τη δύναμη των σύγχρονων μεταρρυθμιστικών του απόψεων να διαμορφώνει τις κεντρικές πολιτικές του κόμματός μας και της επόμενης κυβέρνησης, όποια και αν είναι αυτή.
γ) Να έχει τη γνώση και το συνθετικό πνεύμα για να απαιτήσει και να υποστηρίξει την ανασύνθεση της πολιτικής και του πολιτικού μας φορέα σε ένα σύγχρονο μεταρρυθμιστικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα που θα εκφράζει τα δυναμικά παραγωγικά στρώματα, τους ανθρώπους της εργασίας και τη νέα γενιά που βλέπει μόνο αδιέξοδα μπροστά της. Ένα κόμμα που δεν θα ζητά να το στηρίζουν οι πολίτες για να δικαιώνουν το λαμπρό παρελθόν τους και τον ιδρυτή και εμπνευστή της δικής μου φοιτητικής εποχής, αλλά κόμμα που θα αναγνωρίζουν ως εκφραστή των σημερινών και μελλοντικών του στόχων και ελπίδων.

Η επιλογή είναι πάντα συγκριτική, υπάρχουν αντικειμενικά δεδομένα για όλους μας.

Εγώ ήμουν πάντα βουλευτής της πόλης και των ανθρώπων της. Έτσι με γνωρίζουν οι συμπολίτες μου. Έτσι συνέχισα και μετά το 2012 με μικρές και μεγάλες πρωτοβουλίες, με μικρές και μεγάλες προσπάθειες για τη Θεσσαλονίκη και τους ανθρώπους της. Το ζητούμενο σήμερα είναι η πόλη να επανακτήσει βουλευτή που γνωρίζει στο βάθος τα θέματά της και έχει σύγχρονες και ρεαλιστικές προτάσεις, με θετικά αποτυπώματα στην πορεία του, με εργατικότητα, αξιοπρέπεια και δοκιμασμένο ήθος που «Κανείς δεν τον κρατάει και δεν τον προωθεί για αλλότρια συμφέροντα». Με αυτήν την ταυτότητα νιώθω πως μπορώ να είμαι χρήσιμος και να αγωνιστώ στο κοινοβούλιο για τους στόχους αυτούς.

Τους στόχους της Θεσσαλονίκης και των ανθρώπων της, τους στόχους της Ελλάδας και των Ελλήνων, τους στόχους των Νέων Σοσιαλιστών και όλων των δημοκρατικών και προοδευτικών πολιτών, τους δικούς σας στόχους.

Ευχαριστώ για την αγάπη που μου δείξατε και τη θετική προτροπή να συνεχίσω να σας εκπροσωπώ.

Είναι φανερό ότι το θέλετε και εγώ σας απαντώ ότι μαζί μπορούμε.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ