Skip to main content

Μαγκριώτης: Το 2018 σε πλήρη λειτουργία το μετρό

Διαβεβαιώσεις του υφυπουργού ότι εντός του 2018 θα βρίσκεται σε λειτουργία το σύνολο του δικτύου των γραμμών του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το αργότερο στις αρχές του 2015 θα είναι έτοιμος ο βασικός κορμ
Στην διαβεβαίωση ότι εντός του 2018 θα βρίσκεται σε λειτουργία το σύνολο του δικτύου των γραμμών του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015, θα είναι έτοιμος ο βασικός κορμός μήκους 9,6 χλμ, προέβη ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.

Ο κ. Μαγκριώτης βρέθηκε το μεσημέρι στο σταθμό του μετρό Ευκλείδη, όπου θα φτάσει ο πρώτος μετροπόντικας στο τέλος του Φεβρουαρίου, ενώ ένα μήνα αργότερα πρόκειται να πιάσει δουλειά και ο δεύτερος.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στον αγώνα που δίνεται για να ξεπεραστούν τα μεγάλα προβλήματα, αλλά και να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος των προηγούμενων ετών.

Ο κ. Μαγκριώτης χαρακτήρισε το 2010 δύσκολη χρονιά για το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπογράμμισε ότι το 2011 αναμένεται να είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια. Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι στο τέλος του 2011 θα υπάρξει ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά και διαβεβαίωσε ότι «τρέχουν» οι μελέτες για τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

«Το σχέδιο της κυβέρνησης, αυτό που θέλουν οι Θεσσαλονικείς, είναι να αναπτυχθεί ένα δίκτυο Μετρό, που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και το οποίο, μαζί με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, να κάνουν την πόλη βιώσιμη, ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές και πάνω απ’ όλα, λειτουργική για τους ανθρώπους της» υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.

Αναφερόμενος στις 37 απολύσεις στο μετρό, ο κ. Μαγκριώτης διαβεβαίωσε ότι τα άτομα αυτά θα απορροφηθούν σε άλλες θέσεις, όπου θα κριθεί αναγκαίο, λόγω φόρτου εργασίας, είτε σε αρχαιολογικές ανασκαφές, είτε σε κατασκευές γραμμών.

Επίσης, σε ότι αφορά το κλείσιμο της οδού Δελφών μεταξύ Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα, τόνισε ότι η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, έχει έρθει σε επαφή με τους καταστηματάρχες που πλήττονται στην προσπάθεια να απαλυνθούν οι αρνητικές επιπτώσεις που υφίστανται οι επιχειρήσεις τους.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των εργασιών ανατολικά ο κ. Μαγκριώτης, δήλωσε: «Τα προβλήματα είναι πολλά γιατί υπήρξαν και λάθη στις χωροθετήσεις των σταθμών και αρκετές προχειρότητες, δεν υπήρξαν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις, όπως επίσης η καθυστέρηση για το σταθμό του Παπαφείου. Αυτή τη στιγμή ο πρώτος μετροπόντικας περνάει από την περιοχή του Παπαφείου χωρίς να έχει κατασκευαστεί ο σταθμός. Κάποιοι πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους  για τις καθυστερήσεις στο έργο αλλά και για το πρόσθετο κόστος που θα πληρώσουν οι πολίτες στο μέλλον. Η κατασκευή του σταθμού Φλέμινγκ είναι σε εξέλιξη όπως επίσης και τα υπόλοιπα μέτωπα ανατολικά είναι μέσα στα όσα προσδιορίζονται στα χρονοδιαγράμματα».

Νωρίτερα, στα γραφεία της διεύθυνσης έργων μετρό Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός έκοψε την πίτα για τη νέα χρονιά.

«Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες γιατί μπροστά μας είναι πολύ δουλειά και για τη βασική γραμμή και για την επέκταση προς τη Καλαμαριά αλλά και για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά, γιατί όπως ξέρετε, το σχέδιό μας, όπως το διαχειρίζεται η Αττικό Μετρό, είναι, η δημιουργία ενός δικτύου γραμμών Μετρό στη Θεσσαλονίκη που, σε συνδυασμό με τα άλλα μέσα μαζικής Μεταφοράς, θα δώσουν οριστική λύση στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας που το έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη. Πιστεύω πως θα πετύχουμε, γι’ αυτό και αυτή η προσπάθεια και αυτό το πάθος, γιατί το Μετρό είναι κάτι που μας ενώνει όλους», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.