Skip to main content

Με ροζέ ρετσίνα το come back της Μαλαματίνας- Το σχέδιο για αρετσίνωτα

Ο Κωνσταντίνος Μαλαματίνας μιλάει στη Voria.gr - Νέες προτάσεις και σχέδιο εξόδου από την κρίση, μετά την περίοδο των ενδοοικογενειακών διενέξεων.

Eάν υπάρχει ένα όνομα που να είναι ταυτόσημο με την ρετσίνα, τουλάχιστον από τη Λάρισα και πάνω και σε όλη την βόρεια Ελλάδα, είναι αυτό της Μαλαματίνας. Αυτή λοιπόν η ηγέτιδα δύναμη που έχει το 80% της αγοράς της εμφιαλωμένης ρετσίνας στα βόρεια της χώρας, κάνει κινήσεις για να γυρίσει σελίδα μετά τα τελευταία δύσκολα χρόνια των ενδο-οικογενειακών αντιπαραθέσεων, των αποτυχημένων επενδυτικών επιλογών και των ζημιών. Κάνει λοιπόν κινήσεις και έχει ήδη βάλει στο τραπέζι τη Ροζέ Μαλαματίνα.

Επιχείρηση, brand name, ρετσίνα, όλα έρχονται να δέσουν και πάλι σε αυτή την νέα προσπάθεια, στην ίδια κλασική φιάλη, με το πασίγνωστο ανθρωπάκι στην ετικέτα, μόνο που τα χρώματα και η σχεδίαση κάπως διαφέρουν για να ...φέρουν το κάτι διαφορετικό , πιο φρέσκο και πιο νεανικό στον καταναλωτή.

Για τη ροζέ ρετσίνα, τις νέες συσκευασίες για την αύξηση της διείσδυσης στην οικιακή κατανάλωση, αλλά και τα σχέδια για την είσοδο, στην λιανική, με αρετσίνωτο λευκό ξηρό κρασί μέσα στο 2017, μίλησε στη Voria.gr ο κ. Κωνσταντίνος Μαλαματίνας, ο οποίος από τις 29 Δεκεμβρίου του 2015 και μετά από ενδο-οικογενειακές σκληρές αντιπαραθέσεις και δικαστικές διαμάχες ανέλαβε ξανά επικεφαλής της οινοποιίας, στις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντα.

Σημειώνεται ότι έως και σήμερα, στον Άρειο Πάγο, δεν έχει επιλυθεί οριστικά δικαστική διένεξη μεταξύ του κ. Κωνσταντίνου Μαλαματίνα και της εν διαστάσει συζύγου του Αικατερίνης.

"Η Οινοποιΐα έχει γυρίσει σελίδα και θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα των τελευταίων ετών. Είχαν γίνει επιλογές, με θυγατρικές που έδωσαν μόνο ζημίες, με κρασιά για την αγορά των εστιατορίων (σ.σ τα "Μάλαμα") που ουσιαστικά ανταγωνίζονταν τη Μαλαματίνα και είχαν και λάθος πολιτική τιμολογιακή. Αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζονται ήδη. Πέρα όμως από αυτά, η κρίση έπληξε και την εταιρεία μας, έστω κι αν πολλοί δεν αντιλαμβάνονται την αιτία, αφού η ρετσίνα είναι "λαϊκό κρασί", χαμηλότερης τιμής. Πλήγηκε και η επιχείρηση Μαλαματίνα, γιατί μειώθηκαν οι πωλήσεις σε όγκους, συνολικά αυτά τα χρόνια της κρίσης, κατά 30%. Οι ποσότητες δε σε μία εταιρεία με τα μεγέθη τα δικά μας, που απορροφά το 15% της οινοποιήσιμης ελληνικής παραγωγής και η οποία είχε φτάσει να διαθέτει ως και 50 εκατομμύρια φιάλες, είναι κρισιμότατο μέγεθος", τόνισε ο κ. Μαλαματίνας.

Με τη Ροζέ Μαλαματίνα, η οινοποιΐα αξιοποιεί την μισοξεχασμένη παράδοση που υπάρχει στην ρετσίνα, αλλά κάνει κι' ένα καινούργιο άνοιγμα και σε πιο νεανικά κοινά.

Η Ροζέ- μέσα από την συνοινοποίηση της κλασικής ποικιλίας για την ρετσίνα, του ροδίτη, με ερυθρές όπως οι grenache rouge, cabernet, merlot αλλά σε συνδυασμό και με την ugni blanc- δίνει στο ποτήρι ένα κρασί πιο αρωματικό, πιο φρουτώδες και μια πιο διακριτική αίσθηση της ρητίνης στην επίγευση.

Η Ροζέ Μαλαματίνα έκανε το ντεμπούτο της στη φετινή Detrop και ήδη η πρώτη παραγωγή ξεπούλησε. Αλλά στην πιο δυναμική εμπορική πολιτική περιλαμβάνονται και οι νέες συσκευαστίες τύπου bag-in-box, δηλαδή με τον ασκό με το βρυσάκι, στα 3, 5 και 10 λίτρα, με την 3λιτρη που χωράει στην πόρτα του ψυγείου να πηγαίνει γάντι στον κλασικό καταναλωτή. Επίσης, για την αγορά των super market αλλά και για τις κάβες, είναι η συσκευασία 4pack, τέσσερα μπουκάλια σε ανθεκτική πλαστική συσκευασία, που εύκολα ψωνίζει ο καταναλωτής.

Η Μαλαματίνα και στα αρετσίνωτα κρασιά

Όμως, μέσα στους επόμενους μήνες, η Οινοποιΐα θα κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα σε αυτά τα 120 και πλέον χρόνια δραστηριότητάς της, αν το ξεκίνημα στην πιο οργανωμένη οινοποίηση τοποθετηθεί το 1895, τότε δηλαδή που ο Τενέδιος Κωνσταντίνος Μαλαματίνας άνοιξε στην Αλεξανδρούπολη το πρώτο οινοποιείο της οικογενείας Μαλαματίνα.

"Η ποιότητά μας στο λευκό κρασί είναι πολύ υψηλή, άλλωστε μην ξεχνάμε ότι η Οινοποιΐα Μαλαματίνα, πρώτη εμφιάλωσε ρετσίνα, το 1957, σε μία εποχή που στην Ελλάδα το χύμα κυριαρχούσε σε όλους τους τύπους κρασιού. Έχουμε ποιότητα λοιπόν, ξεκινώντας από την πρώτη ύλη και περνώντας σε όλη τη διαδικασία της οινοποίησης και εμφιάλωσης, έχουμε γνώση δεκαετιών πάνω στο κρασί και γι' αυτό μέσα στο 2017 θα παρουσιάσουμε και Λευκό Αρετσίνωτο, ενώ πιθανότατα θα εμφιαλώσουμε και κόκκινο ημίγλυκο, με λίγα ζάχαρα. Στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν περισσότερες αποκαλύψεις", πρόσθεσε ο κ. Μαλαματίνας.

Αναδιάρθρωση και εξυγίανση

Από τότε που ανέλαβε ξανά επικεφαλής ο Κωνσταντίνος Μαλαματίνας, στα τέλη του 2015, η εταιρεία έχει πετύχει μέσα στο 2016 μείωση δαπανών κατά 1,5 εκατ. ευρώ, αύξησε τη λειτουργική κερδοφορία κατά 1 εκατ. ευρώ, στα 3 εκατομμύρια, ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στο να περάσει σε κερδοφόρα εταιρική χρήση, την πρώτη μετά το 2012.

Πολύ σημαντική εξέλιξη είναι και η υπογραφή με τις πιστώτριες Τράπεζες, συμφωνίας για την αναδιάρθρωση των δανείων της που συνολικά ανέρχονται σε 42,5 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία αναμένεται και τυπικά να σφραγιστεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Όπως τονίσθηκε, από αυτά τα 42,5 εκατ. των δανείων, μόνο τα 33 εκατ. αφορούν την Οινοποιΐα, τα άλλα αφορούν τις θυγατρικές, όπως την εταιρεία εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Δουμπιά, μία εταιρεία διαχρονικά ζημιογόνο, η οποία, όπως αναφέρει ο κ. Μαλαμτίνας, αποδείχτηκε εκ των εξελίξεων "ατυχής" επενδυτική επιλογή, που συνοδεύτηκε και από μία επίσης "ατυχή" τιμολογιακή πολιτική.

Όπως υπογραμμίσθηκε, η " Ε. Μαλαματίνας" δεν ζητάει νέα δάνεια, θέλει αναδιάρθρωση δανεισμού ( πολύ μεγάλο μέρος των δανείων της, με στοιχεία 2015, ήταν βραχυπρόθεσμα) και μείωση επιτοκίων.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις κατά το 2016 αυτές διαμορφώθηκαν στα 17,3 εκατ. ευρώ, από τα 18,9 εκατ. του 2015, μείωση που έγινε στοχευμένα καθώς άλλαξε η τιμολογιακή πολιτική για τα wine boxes "Μάλαμα", που ήταν αρνητική σε αποτέλεσμα για την Εταιρεία.

Η Μαλαματίνα ήταν και παραμένει η ρετσίνα που αγαπήθηκε από τους Έλληνες του εξωτερικού, ενώ αποδεικνύει ότι η ρετσίνα, ένα παραδοσιακό ελληνικό κρασί, μπορεί να κερδίσει και πολλούς ξένους φίλους. Η οινοποιΐα που από το 1992 εξάγει αδιάλειπτα στον Καναδά, το 2016 αύξησε τις εξαγωγές στο 13% των συνολικών πωλήσεών της. Πρώτη σε μέγεθος αγορά εκτός Ελλάδος είναι η γερμανική, με πωλήσεις 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ μεταξύ των 30 και πλέον χωρών στις οποίες ταξιδεύει η Ρετσίνα Μαλαματίνα, σημαντικές ιδιαίτερα είναι αυτές των ΗΠΑ, του Βελγίου, της Αυστραλίας.

Η Ε.Μαλαματίνας & Υιός ΑΕΒΕ, έχει μεν έδρα στη Θεσσαλονίκη και εμφιαλωτήριο στο Καλοχώρι αλλά τα οινοποιεία της βρίσκονται κοντά στην πρώτη ύλη, εκεί δηλαδή που παράγονται οι μεγαλύτερες ποσότητες των ποικιλιών που παραδοσιακά δίνουν την ρετσίνα, το Σαββατιανό και ο Ροδίτης. Έχει λοιπόν τρία μεγάλα οινοποιεία, που διαθέτουν πνευματικά πιεστήρια, τα δύο είναι στην Εύβοια, στο Φάρο και την Ριτσώνα και, το τρίτο στην Ασωπία Βοιωτίας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην οικογένεια των παραγωγών που συνεργάζονται με την Ε. Μαλαματίνας & Υιός ΑΕΒΕ, συμπεριλαμβάνονται περίπου 2.000 αμπελουργοί, ενώ στην Εταιρεία απασχολούνται συνολικά 127 εργαζόμενοι.