Skip to main content

Μάρδας: Διεθνείς παίκτες στον ΟΛΘ για να μη γίνει... αποθήκη

Δεν μάσησε τα λόγια του ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ για τον ΟΛΘ: Έκανε λόγο για δυσκαμψία και έδειξε τον ιδιωτικό τομέα ως τον μοχλό ανάπτυξης.

Της Άννης Καρολίδου

H τύχη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ήταν ένα από τα θέματα που κυριάρχησαν στην 40η γενική συνέλευση των Εξαγωγέων της βόρειας Ελλάδας, στην οποία ξεκάθαρα διατυπώθηκε ότι η κυβέρνηση κλείνει υπέρ του ιδιωτικού παράγοντα για να «αντιμετωπιστεί η δυσκαμψία του ΟΛΘ».

Η παραπάνω θέση ανήκει στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, ο οποίος μίλησε για τις χαμένες ευκαιρίες του ΟΛΘ στο παρελθόν, όταν ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να κάνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης hub για τον εφοδιασμό της ευρωπαϊκής αγοράς.

«Το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές¨ και η αύξηση της διακίνησης containers που παρουσιάζει ο ΟΛΘ, της τάξης του 8%-12%, είναι τίποτε μπροστά στο +70% του ΟΛΠ. Η διοίκηση του ΟΛΘθα πρέπει ταχύτατα να επιδιώξει συνέργιες και συνεργασίες με διεθνείς παίκτες. Διαφορετικά, στην καλύτερη περίπτωση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει μία πολύ καλή αποθήκη κάποιας εταιρείας», τόνισε, με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο, ο κ.Μάρδας.

Όπως υπογράμμισε, ΟΛΠ και ΟΛΘ, σε συνεργασίες με ιδιώτες και στο κέντρο μίας ανάπτυξης υποδομών logistics και συνδασμένων μεταφορών, «μπορούν να δίνουν ένα σωρό τζάμπα χρήματα στη χώρα».

Το θεμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και του αιτήματος του εξαγωγικού κόσμου να μη μείνει πίσω από τον Πειραιά, έθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, τονίζοντας ότι ο ΟΛΘ κινδυνεύει να μείνει εκτός εξελίξεων, μετά την τοποθέτηση της Cosco στον ΟΛΠ και τη σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με το Θριάσιο και το σιδηρόδρομο.

Για τα λιμάνια και την τύχη τους τοποθετήθηκε και ο πρώην υπουργός Αλέκος Παπαδόπουλος,  ο οποίος είπε  ότι τόσο ο ΟΛΠ, όσο και ο ΟΛΘ αλλά και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σαν λιμάνια διασποράς ( σ.σ προϊοντων) , αλλά η παραχώρηση τους να συνδυαστεί με την εγκατάσταση βιομηχανικών αποθηκών και την κατεργασία ημικατεργασμένων προϊόντων, που θα δώσουν έτσι αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα και μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.