Σάββατο 17 Αυγούστου 2019
x

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΖΑΚΗ: ΑΠΟ ΤΑ ΝΤΟΛΜΑΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΤΕΣ, ΣΤΟ... AIRBNB

Πώς αξιοποιούνται όλοι οι διαθέσιμοι πόροι για την ανάπτυξη της «Καζάκης ΕΠΕ» αλλά και την προβολή της Νέας Γωνιάς Χαλκιδικής. Η πορεία της εταιρείας.

Ο δημιουργικός άνθρωπος δεν έχει ησυχία, μόλις πετυχαίνει ένα στόχο, βάζει μπροστά τον επόμενο ή κυνηγάει παράλληλα δύο και τρία πράγματα μαζί. Σε αυτή την κατηγορία των δημιουργικών και τολμηρών ανθρώπων ανήκει και η Μαριάννα Καζάκη, η οποία αφού έφερε στην αγορά τα παστεριωμένα αμπελόφυλλα, ύστερα τα ντολμαδάκια, μετά τις πίττες και ένα σωρό άλλα προϊόντα, τώρα μπήκε και στη βραχυχρόνια μίσθωση. Σε αυτή την πορεία των περίπου 25 χρόνων, δίπλα της έχει τον σύζυγό της Δημήτρη και τους δύο τους γιούς. 

Για αυτό το νέο εγχείρημα της μητέρας του, μίλησε στη Voria.gr ο ένας από τους δύο γιούς της, ο Σάκης Καζάκης, ο υπεύθυνος της «Καζάκης ΕΠΕ- Προϊόντα Μαριάννας» για τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και την διασφάλιση ποιότητας, καθώς ο άλλος γιος, ο Πάγκαλος, έχει στην ευθύνη του την παραγωγή.

Η επιχείρηση Καζάκη ήδη έχει κάνει πολλά βήματα στον αγροτουρισμό, με το επισκέψιμο κτήμα στη Νέα Γωνιά Χαλκιδικής, που είναι ανοικτό σε Έλληνες αλλά και πολλούς ξένους τουρίστες, όπως και  με την πρωτοβουλία του «pick your own grapes» από τον βιολογικό αμπελώνα της. Έτσι, σε αυτή τη φιλοσοφία που έχει και εκπαιδευτική διάσταση, ήρθε και έδεσε και η βραχυχρόνια μίσθωση μέσω της πλατφόρμας Airbnb.

«Και αυτή η δραστηριότητα ξεκίνησε από τη μητέρα μας, που μία ωραία πρωία είχε την ιδέα να αξιοποιηθεί με αυτό τον τρόπο ο όροφος του σπιτιού του παππού. Έγιναν οι απαραίτητες επεμβάσεις και το διαμέρισμα από αυτό τον μήνα έχει "ανεβεί" στο διαδίκτυο, καπαρωμένο με κρατήσεις και για το μεγαλύτερο μέρος του Αυγούστου. Αναγνωρίζω ότι αυτή η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της Μαριάννας, δένει απόλυτα με τη φιλοσοφία και τις επιδιώξεις της επιχείρησης μας»,  δήλωσε ο κ. Καζάκης.

Τι προσφέρει η συγκεκριμένη πρόταση; Όπως αυτοχαρακτηρίζεται, «quiet home in Nea Gonia, off the beaten track», δηλαδή ένα ήσυχο σπίτι, μακριά από τον πολυσύχναστο δρόμο.

Γιατί μέλλον στην τουριστική Χαλκιδική δεν έχουν μόνο οι παραθαλάσσιες περιοχές, όπως υπογραμμίζει ο Σάκης Καζάκης. Η Νέα Γωνιά, που σημειωτέον βρίσκεται μόλις 8 χλμ. από τις παραλίες της Καλλικράτειας, μπορεί να προσφέρει ηρεμία αλλά και εμπειρίες από την αγροτική ζωή και οικονομία της Χαλκιδικής, δυνατότητες που έχουν και άλλα μεσόγεια χωριά του νομού.

Σε αυτή δε τη λέξη, «εμπειρία», είναι που εστιάζουν πολλές αγροτουριστικές επιχειρήσεις. Άλλωστε το διαμέρισμα αυτό δημιουργήθηκε στο παλιό σπίτι της οικογένειας, κτισμένο το 1936, στο ισόγειο του οποίου οι Γωνιάτισσες έχουν το εργαστήριο πίτας, τις πίτες που φτιάχνονται με τις συνταγές της Μαριάννας, με αγνά υλικά και μοσχοπουλιούνται στις αγορές της Ευρώπης και, τώρα πλέον και στην Αμερική.

Η μεγάλη επιτυχία της Μαριάννας Καζάκη, ξεκίνησε με τα «Αμπελόφυλλα της Μαριάννας» και ακολούθησαν μία σειρά από προϊόντα καθώς η οικογένεια αξιοποιεί παραγωγικά ότι βγαίνει από το αμπέλι,  με μοναδική εξαίρεση την παραγωγή κρασιού. Ντολμαδάκια, αμπελοκορφές, πετιμέζι, γλυκό κουταλιού σταφύλι, ρετσέλια κ.αλ, προϊόντα στα οποία προστίθεται μία σειρά από 12 πίτες. Και επειδή η ζήτηση αυξάνει και αυξάνουν και οι εξαγωγές, πέρυσι φυτεύτηκαν 18 στρέμματα αμπέλι με την ποικιλία Σουλτανίνα, έτσι που ο βιολογικός αμπελώνας καλύπτει  σήμερα 115 στρέμματα.

Δυναμικά στις εξαγωγές

Η εταιρεία μέσα στην τελευταία πενταετία έχει αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές, με αποτέλεσμα το 2017 να φτάσουν στο 38% του τζίρου της, έναντι ενός ελάχιστου ποσοστού 4% το 2012. Η εταιρεία κυρίως εξάγει στην Ε.Ε., ενώ μεγαλύτερες αγορές για τα «Προϊόντα Μαριάννας» είναι η Γαλλία, η Σουηδία και το Βέλγιο. Επίσης πολύ καλά πηγαίνει και η Ελβετία. Εκτός Ευρώπης, πωλήσεις γίνονται και σε Αυστραλία, Ιαπωνία και Σιγκαπούρη, ενώ από το 2016 και μετά, έγιναν τα πρώτα βήματα στις ΗΠΑ, με τη συνέχεια να έπεται.

Το προϊόν με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο εξωτερικό, από τις αγορές HORECA, είναι τα αμπελόφυλλα ενώ από τις πίτες οι ξένοι προτιμούν τυρόπιτα και σπανακόπιτα, που σημειωτέον γίνονται με φέτα ΠΟΠ.

Σε ό,τι αφορά την εσωτερική αγορά, η εταιρεία, μέσω συνεργάτη, έχει αυξήσει την παρουσία της στην Αθήνα και σήμερα προϊόντα της βρίσκονται σε 40 καταστήματα. «Η στρατηγική μας είναι ανάπτυξη μέσω πωλήσεων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια και, στη λιανική, μέσα από επιλεγμένα καταστήματα κι’ όχι από τα δίκτυα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ», τονίζει ο κ. Καζάκης.

Η στρατηγική αυτή που δίνει έμφαση στο παραδοσιακό,  αδιαπραγμάτευτα ποιοτικό, πιστοποιημένο προϊόν, αποδίδει για την εταιρεία αλλά και για τη Νέα Γωνιά όπως και για τα υψηλά στάνταρτς που θέλει να ακολουθεί η ελληνική αγροτοδιατροφή. Να σημειωθεί ότι γύρω από τη Μαριάννα Καζάκη δημιουργήθηκε ο τοπικός συνεταιρισμός γυναικών, ενώ η εταιρεία έχει 11 άτομα σταθερό προσωπικό από τα οποία τα 9 είναι γυναίκες. Επιπλέον, 12 άτομα απασχολούνται ως εποχικό προσωπικό.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ