Skip to main content

Τι προβλέπει το σχέδιο για την αξιοποίηση της Μαρίνας στην Αρετσού

Οι βασικοί άξονες του σχεδίου που θα παρουσιάσουν οι μελετητές στο ΤΑΙΠΕΔ. Τι προβλέπει για τις θέσεις ελλιμενισμού, το πρώην Remezzo και τις χρήσεις.

Πάνω από 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, αρκετές περισσότερες από όσες υπάρχουν σήμερα, θα δημιουργηθούν στη Μαρίνα Θεσσαλονίκης (περιοχή Αρετσού/δήμος Καλαμαριάς) στο πλαίσιο μακροχρόνιας παραχώρησής της σε ιδιώτες επενδυτές και σύμφωνα με το master plan που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Voria.gr, οι μελετητές έχουν εκπονήσει νέο σχέδιο χωροθέτησης των χρήσεων, το οποίο στο επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουν στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και, στη συνέχεια, σε φορείς της Θεσσαλονίκης.

Με βάση τις έγκυρες πληροφορίες που έχει η Voria.gr,  το νέο σχέδιο προβλέπει επέκταση της χερσαίας ζώνης προς τη θάλασσα, αλλά όχι μεγάλη. Επίσης, προβλέπει αξιοποίηση των υφισταμένων κτηρίων στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, που εκτείνεται σε 77,825 στρέμματα, στα οποία κτήρια περιλαμβάνεται ο πολυχώρος  και τουριστικό περίπτερο πρώην «Remezzo». Στο πρώην «Remezzo», μετά την αποκατάστασή του, θα αναπτυχθούν χρήσεις για την εξυπηρέτηση της μαρίνας και των χρηστών της.

Επίσης, σε αυτή την χερσαία έκταση, θα δημιουργηθεί και εμπορική ζώνη, ενώ θα προστεθούν και χώροι παροχής σύγχρονων εξυπηρετήσεων. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί η μελλοντική εγκατάσταση στάσης για την εξυπηρέτηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας που σχεδιάζεται να λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη.

Η μαρίνα της Θεσσαλονίκης σήμερα διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, μήκους μέχρι 30 μέτρων. Στο πλαίσιο της παραχώρησης προβλέπεται η δημιουργία περισσοτέρων θέσεων, με τις συνολικά μελετημένες να υπερβαίνουν τις 300.

Η αξιοποίηση της Μαρίνας Αρετσούς, όπως συνηθίζουν να την ονομάζουν οι Θεσσαλονικείς, είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό στοίχημα για το Δήμο Καλαμαριάς όπως και για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Προφανώς τα οφέλη θα προκύψουν από τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και την αναβάθμιση της όλης έκτασης της χερσαίας της ζώνης.

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει συμπεριλάβει στον προγραμματισμό του για το 2018, την δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, από τους υποψήφιους επενδυτές, εντός του πρώτου τριμήνου του έτους.

Σε ό,τι αφορά στην τεχνική προετοιμασία, μέχρι σήμερα έχει εκπονηθεί το νέο σχέδιο χωροθέτησης (σ.σ. χρήσεις και περιγράμματα) ενώ εκπονείται η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Οι προτάσεις των μελετητών, αφού παρουσιαστούν στο δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ και υϊοθετηθούν, θα πρέπει να πάρουν το «πράσινο φως» και από τους φορείς της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα του Δήμου Καλαμαριάς και των κατοίκων του.

Τη σημασία αποδοχής των όσων προταθούν στο πλαίσιο της παραχώρησης, τόνισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Καλαμαριάς κ. Παναγιώτης Θεοδοσιάδης, ο οποίος επισήμανε ότι τα πρανή της χερσαίας ζώνης, αυτά δηλαδή που βρίσκονται ένθεν και ένθεν του πρώην «Remezzo», είναι χαρακτηρισμένα δασικά, κάτι που λειτουργεί ως πλέγμα προστασίας του περιβάλλοντος της περιοχής, προκειμένου να μην δημιουργηθούν όγκοι μπετόν δίπλα στο θαλάσσιο μέτωπο.

«Επιθυμούμε την αξιοποίηση της μαρίνας. Ο Δήμος βεβαίως είχε διεκδικήσει και συνεχίζει να επιθυμεί να παραχωρηθεί σε αυτόν ο πολυχώρος του πρώην «Remezzo». Aυτό που γνωρίζαμε όταν στο παρελθόν  είχαμε ενημερωθεί από τον πρώην πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα, ήταν ότι ο σχεδιασμός αφορούσε την παραχώρηση της μαρίνας, στην ενημέρωση δεν είχε γίνει αναφορά στο συγκεκριμένο ακίνητο (σ.σ. ανήκει στην ΕΤΑΔ). Περιμένουμε να ενημερωθούμε αναλυτικά. Τονίζω επίσης ότι στο σχεδιασμό που γίνεται θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο ελλιμενισμός των αλιευτικών σκαφών, υπάρχει αλιευτική δραστηριότητα στην περιοχή και τέτοια σκάφη, ελλιμενίζονται στη μαρίνα Αρετσούς, όπως επίσης και σκάφη ερασιτεχνών ψαράδων», πρόσθεσε ο κ. Θεοδοσιάδης.

Σημειώνεται ότι η μαρίνα κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1970 και συνορεύει με την Πλαζ της Αρετσούς, πολύτιμο τμήμα ενός εξαιρετικά προνομιούχου μέρους του θαλασσίου μετώπου της Καλαμαριάς και της Θεσσαλονίκης.