Skip to main content

Μασούτης: Μείωση κερδών, αύξηση τζίρου το 2018 - Οι στόχοι για το 2019

Τέσσερα νέα καταστήματα θα προστεθούν το 2019 στην αλυσίδα, που σήμερα αριθμεί 330 καταστήματα. Τα φετινά οικονομικά αποτελέσματα.

Υποχώρηση της κερδοφορίας της, λόγω της διείσδυσης της στην Αθήνα μέσα από την εξαγορά της Προμηθευτικής Τροφίμων Α.Ε, κατέγραψε το 2018 η αλυσίδα super market Μασούτης, η οποία για την τρέχουσα χρήση εκτιμά πως θα ενισχύσει την παρουσία της τόσο στην Αθήνα, όσο και και σε τουριστικές περιοχές. 

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας «τη χρονιά που διανύουμε θα δοθεί προτεραιότητα στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας. Στόχος της Μασούτης κατά την τρέχουσα χρήση είναι η διατήρηση των προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε επίπεδα άνω των 50 εκατ. ευρώ και η επίτευξη καθαρής κερδοφορίας ώστε να ενισχυθούν τα ίδια κεφάλαια και η ρευστότητα της εταιρείας».

Αξίζει να σημειωθεί όπως αναφέρεται στον ισολογισμό της εταιρείας για το 2018, πως στις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους η Μασούτης είχε σε λειτουργία 330 καταστήματα (292 καταστήματα λιανικής, 16 καταστήματα κατηγορίας Grand, 22 καταστήματα Cash & Carry). Στη χρήση του 2018 άνοιξαν δύο νέα καταστήματα και έκλεισε ένα, ενώ φέτος έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για το άνοιγμα τεσσάρων νέων καταστημάτων.

Τα οικονομικά μεγέθη της Μασούτης για το 2018

Οι πωλήσεις της Μασούτης για το 2018 ανήλθαν σε 770,35 εκατ. ευρώ έναντι 761,6 εκατ. ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,2%. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,3% διαμορφούμενα, πέρσι, στα 179,5 εκατ. ευρώ από 177,2 εκατ. ευρώ το 2017. Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 23,3% ελαφρώς υψηλότερο από την προηγούμενη χρονιά.

Η μεγάλη αύξηση στα έξοδα διάθεσης (+18 εκατ. ευρώ) και ακολούθως στις δαπάνες διοίκησης (+4 εκατ. ευρώ) είχαν ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) να υποχωρήσουν κατά 18,6% διαμορφούμενα σε 39,78 εκατ. ευρώ από 48,8 εκατ. ευρώ το 2017.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 14 εκατ. ευρώ από 25 εκατ. ευρώ το 2017 καταγράφοντας πτώση 45,6% και τα καθαρά μετά από φόρους στα 13,6 εκατ. ευρώ από 19,2 εκατ. ευρώ, το 2017 μειωμένα κατά 29%.

Ο δανεισμός ανήλθε στα 131,8 εκατ. ευρώ, αυξημένος λόγω της εξαγοράς της Προμηθευτικής, ενώ αν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώνεται στα 97,5 εκατ. ευρώ. Ο δείκτης καθαρός δανεισμός προς EBITDA διαμορφώνεται σε 2,45 φορές.

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ σε αριθμούς

Οι πωλήσεις στο κλάδο των σούπερ μάρκετ το 2018 σημείωσαν αύξηση για δεύτερη συνεχή χρονιά, με τον κλάδο, μετά τις εξελίξεις και τις ριζικές ανακατατάξεις του 2016 και του 2017, να εισέρχεται την προηγούμενη χρονιά σε μία περίοδο σχετικής ομαλότητας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στο σύνολο του 2018 ενισχύθηκαν σε αξία κατά 2,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο (οι μετρήσεις αφορούν σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται τα νησιά). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο τζίρος διαμορφώθηκε το 2018 σε περίπου 9,36 δισ. ευρώ, από περίπου 9,16 δισ. ευρώ που υπολογίζεται ότι έφθασε το 2017 και 9,02 δισ. ευρώ το 2016.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι καθώς μέρος του τζίρου τα προηγούμενα χρόνια είχε οδηγηθεί εκτός του οργανωμένου λιανεμπορίου λόγω των εξελίξεων των προηγούμενων ετών, δεν μπορεί να εξαχθεί με ακρίβεια το ποσό της αύξησης των πωλήσεων του κλάδου από νέες πωλήσεις και το ποσό που αφορά πωλήσεις που είχαν καταλήξει σε άλλα δίκτυα τα προηγούμενα έτη.