Σάββατο 24 Αυγούστου 2019
x

ΤΣΙΠΡΑΣ: ΤΟΝ ΦΛΕΒΑΡΗ ΤΟΥ 2020 ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο πρωθυπουργός δήλωσε περήφανος για την ολοκλήρωση του έργου και έθεσε στόχο για ακόμα πιο γρήγορη παράδοσή του -Τι είπε για τον ΟΑΣΘ

Ευδιάθετος και συνοδευόμενος απο τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη και τον πρόεδρο της Αττικό Μέτρο Γιάννη Μυλόπουλο, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατέφθασε το μεσημέρι του Σαββάτου στο σταθμό Συντριβάνι του Μέτρο Θεσσαλονίκης.

Στη συνέχεια ακολούθησε σύντομη ξενάγηση του πρωθυπουργού απο τον κ. Μυλόπουλο, όπου ενημερώθηκε για το πρόβλημα τον αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου.

Στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός δήλωσε περήφανος καθώς ολοκληρώνεται τον έργο.

«Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα», είπε ο πρωθυπουργός.

Όπως σημείωσε, «είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους».

Μάλιστα, για πρώτη φορά ανακοίνωσε ότι στόχος είναι να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το μετρό πιο νωρίς από το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί, δηλαδή για τα τέλη του 2020.

Είπε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και τόνισε την πεποίθησή του ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».

«Δεν μπορώ να αποφύγω τις μνήμες που έρχονται στο μυαλό μου, τις εικόνες του έργου που ως πρωθυπουργός αντίκρισα όταν παραλάβαμε τα έργα στις αρχές του 2015: ερειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Τόνισε ότι προχώρησαν «σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατομμύρια ευρώ αντί για 1,1 δισ.». «Κάτι περισσότερο από 900 εκατομμύρια,  σώθηκαν από τα χρήματα του ελληνικού λαού», σημείωσε.

Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων. «Ένα έργο που αντί να δώσει τις οριστικές λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, των αστικών συγκοινωνιών, διαίρεσε την κοινωνία, υπονομεύοντας στην κοινή γνώμη και το ίδιο το έργο αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά», προσέθεσε.

Τόνισε πως όμως «όχι μόνο προχώρησε αλλά ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι αυτό οφείλεται στο ότι υπήρξε μια άλλη πρακτική και αντίληψη για τα πράγματα που επιτρέπει και την ολοκλήρωση του έργου και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Σπάσαμε το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό και καταλήξαμε σήμερα να έχουμε και αρχαία και Μετρό, είπε ο Αλ. Τσίπρας.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στον ΟΑΣΘ, περιγράφοντας την κατάσταση την οποία παρέλαβαν και τα προβλήματα πουν υπάρχουν, κάνοντας λόγο για μια χαώδη κατάσταση. «Παραδέχομαι ότι υπάρχουν προβλήματα, αλλά γίνεται μια δύσκολη προσπάθεια», σημείωσε. Όπως είπε τον Φλεβάρη προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τα 350 νέα λεωφορεία.

Τόνισε ότι «κυρίως όμως είμαστε περήφανοι γιατί ολοκληρώνουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με όλα τα διαθέσιμα μέσα», για να σημειώσει ότι «ολοκληρώνουμε και υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη αλλά και στην Βόρεια Ελλάδα για να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ