Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Με πληρότητα 100% θα γίνονται τα μαθητικά δρομολόγια

Γεμάτα τα λεωφορεία που θα μεταφέρουν τους μαθητές - Εντελώς απαραίτητη η μάσκα, αν και δεν θα γίνονται έλεγχοι - Τα προβλήματα και οι εκκρεμότητες

Ό,τι ισχύει για τις τάξεις θα ισχύσει και κατά τη μεταφορά των μαθητών. Εφόσον οι τάξεις θα λειτουργήσουν με όλους τους μαθητές παρόντες, το ίδιο θα συμβεί και κατά την άφιξη και αναχώρησή τους από τα σχολεία, με τα ειδικά μαθητικά δρομολόγια.

Αυτό ξεκαθάρισε, μιλώντας στην Voria.gr η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, εξηγώντας ότι “αυτές είναι οι οδηγίες οι οποίες μας έχουν σταλεί από το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας”.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα λεωφορεία τα οποία θα μεταφέρουν τους μαθητές θα είναι γεμάτα και συνεπώς, η χρήση της μάσκας και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς θεωρείται εντελώς απαραίτητη. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων, σε αντίθεση με την τάξη όπου θα υπάρχει έλεγχος για τη χρήση ή μη της μάσκας, στα λεωφορεία δεν θα γίνονται τέτοιου είδους έλεγχοι. Άρα, επαφίεται στην καλή πρόθεση των παιδιών εάν θα χρησιμοποιούν τις μάσκες τους. Βεβαίως, στα λεωφορεία με τα οποία μεταφέρονται προνήπια, νήπια και μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού, όπου υπάρχουν συνοδοί, εκεί θα υπάρχει σύσταση και έλεγχος για τη χρήση της μάσκας.

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου ο αρχικός αριθμός των μαθητών που θα μεταφέρονται με τα ειδικά μαθητικά δρομολόγια ανερχόταν, με βάση την καταγραφή των παιδιών στην πλατφόρμα e-student, σε 12.822. Ωστόσο, θεωρείται βέβαιο πως θα είναι μεγαλύτερος γιατί, στο μεταξύ, έγιναν και άλλες εγγραφές τις τελευταίες ημέρες. Σε αυτόν τον αριθμό περιλαμβάνονται και περίπου χίλια παιδιά τα οποία είναι ΑμεΑ.

Προβλήματα και εκκρεμότητες

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου περίπου 1.500 παιδιά δεν θα εξυπηρετηθούν κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των σχολείων με τα μαθητικά δρομολόγια. Πρόκειται για περίπου χίλια προνήπια τα οποία εντάσσονται φέτος στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή καθώς και για περίπου πεντακόσια προσφυγόπαιδα, τα οποία διαμένουν κυρίως στην περιοχή του Βαγιοχωρίου του δήμου Βόλβης.

“Για τη μετακίνηση αυτών των παιδιών χρειάζονται επιπλέον δρομολόγια τα οποία δεν υπήρχαν πέρυσι. Έχουμε ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας να περάσει ειδική τροπολογία ώστε να μπορέσουμε να θεσπίσουμε και αυτά τα δρομολόγια, χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε καινούργιο διαγωνισμό, γιατί αυτό συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά να γίνει με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης με τους υποψήφιους αναδόχους. Εμείς διαθέτουμε τα χρήματα, αλλά θα πρέπει να μας επιτραπεί να προσθέσουμε τα επιπλέον δρομολόγια”, εξηγεί η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης. Η επιπλέον δαπάνη γι' αυτά τα δρομολόγια ανέρχεται περίπου στο ένα εκατομμύριο ενώ το συνολικό κόστος για τα υπόλοιπα φτάνει στα έντεκα εκατομμύρια ευρώ.

Ένα άλλο πρόβλημα το οποίο προσπαθεί να λύσει η περιφέρεια, αφορά τη μεταφορά περίπου εβδομήντα παιδιών ΑμεΑ. Πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά που αφορούν κάποια παιδιά τα οποία, για διάφορους λόγους δεν μπορούν να τακτοποιηθούν σε υφιστάμενα δρομολόγια.

Άλλοι 1.100 μαθητές με τον ΟΑΣΘ

Πέρα από τα ειδικά μαθητικά δρομολόγια τα οποία δρομολογεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, άλλα περίπου 1.100 παιδιά θα μετακινούνται δωρεάν από και προς τα σχολεία τους με τις αστικές συγκοινωνίες. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για παιδιά από τους περιαστικούς δήμους, αλλά και μαθητές από το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης οι οποίοι φοιτούν σε ειδικά σχολεία όπως το καλλιτεχνικό, το εκκλησιαστικό, το μουσικό.

Για τον σκοπό αυτό η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε κονδύλι ύψους 761.000 ευρώ για την προμήθεια καρτών απεριορίστων διαδρομών οι οποίες μοιράζονται στους μαθητές. Παράλληλα, η ΜΕΘ ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να υπάρχουν επαρκή δρομολόγια κατά τις ώρες που θα γίνονται οι μετακινήσεις των παιδιών από και προς τα σχολεία, αλλά και νέα λεωφορεία, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια.