Skip to main content

Με το αριστερό μπήκε το 2017 για τον κλάδο των μεταφορών

Κάμψη της τάξης του 6% εμφανίζουν μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου των μεταφορών στο πρώτο δίμηνο του έτους, ανησυχία για την διαμόρφωση τάσης.

Η οικονομική αβεβαιότητα και ο "κάματος" που εμφανίζουν επιχειρήσεις και καταναλωτές συνεπεία της καθυστέρησης στην άφιξη της πολυαναμενόμενης ανάπτυξης, γίνεται φανερή και στην κάμψη που εμφανίζουν σε φορτία και αξίες οι μεταφορές, στο πρώτο τουλάχιστον δίμηνο του 2017, το οποίο διαμορφώνει και τάση για το σύνολο του πρώτο τριμήνου.

Σύμφωνα με μεγάλους "παίκτες" της αγοράς, τον Ιανουάριο και κατ' εκτιμήσεις και τον Φεβρουάριο, στις μεταφορές εμπορευμάτων καταγράφηκε μείωση της τάξης του 6%, η οποία ήταν περισσότερο αισθητή στις εισαγωγές και λιγότερο στις εξαγωγές.

Η εξήγηση αυτής της καθοδικής τάσης είναι εύκολη και σχεδόν πρόκειται για ένα εύκολα εξηγήσιμο down turn, καθώς επιχειρήσεις και κατανάλωση συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται από τα γνωστά προβλήματα ενώ ακόμη και οι δυναμικές εξαγωγικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αποφύγουν συνολικά τις επιπτώσεις από τα προβλήματα που ταλανίζουν τον τραπεζικό τομέα και τις υψηλές επιβαρύνσεις σε ό,τι αφορά φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές.

Αυτή την περίοδο οι συνεχιζόμενες εκκρεμότητες που πλήττουν το επιχειρείν αλλά και επηρεάζουν την κατανάλωση έχουν δημιουργήσει μία κατάσταση που επιδρά με πολλούς τρόπους αρνητικά σε αυτό που ονομάζεται "πραγματική οικονομία", η οποία δείχνει να βυθίζεται σε ένα τέλμα χαμηλών προσδοκιών και απαισιοδοξίας.

Το εμπόριο, συνολικά, εισαγωγικό και εξαγωγικό, είναι ένας ασφαλής δείκτης της κατάστασης στην οικονομία και βεβαίως οι διακυμάνσεις όπως και οι τάσεις αποτυπώνονται στον κλάδο των μεταφορών που ήδη θεωρεί ότι το 2017 μπήκε με ένα κακό πρώτο τρίμηνο και εκφράζει ανησυχίες για τους επόμενους μήνες του έτους.