Skip to main content

Με το Mobile School η PRAKSIS στο Φεστιβάλ Εναλλακτικότητας

Το Mobile School είναι εργαλείο μη τυπικής εκπαίδευσης που θέλει να κινητοποιήσει παιδιά και γονείς για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα σχολικής διαρροής

Με τη δράση του Mobile School συμμετείχε στο Φεστιβάλ Εναλλακτικότητας και Διαφορετικότητας που πραγματοποιήθηκε χθες στον Πολυχώρο We η μη κυβερνητική οργάνωση, PRAKSIS.

Όπως αναφέρει η υπεύθυνη γραφείου Τύπου, Χρυσούλα Πατσού, στη διάρκεια της εκδήλωσης πολλοί νέοι εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για τους εθελοντές που στελεχώνουν το mobile school.

Το Mobile School είναι ένα εργαλείο μη τυπικής εκπαίδευσης που έχει στόχo να κινητοποιήσει παιδιά και γονείς ώστε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της σχολικής διαρροής. Σύμφωνα με την κ. Πατσού, το να γίνει κάποιος εθελοντής δεν έχει σχέση με το background του, δηλαδή δεν είναι απαραίτητο να σπουδάζει ή να έχει σπουδάσει κάποια συγκεκριμένη σχολή, όπως η Παιδαγωγική. «Έχει σημασία να μπορεί να έρχεται σε επαφή με τα παιδιά και να έχει επικοινωνία με ευάλωτους πληθυσμούς», σημείωσε η ίδια.

Υπογράμμισε τέλος πως όλοι οι εθελοντές της PRAKSIS λαμβάνουν την απαραίτητη εκπαίδευση και έπειτα την πρακτική εμπειρία από τον εθελοντισμό στο πεδίο.

Αναλυτικά η PRAKSIS:

Η PRAKSIS, διαπιστώνοντας τα διαρκώς αυξανόμενα φαινόμενα της παιδικής εργασίας, και της σχολικής διαρροής, φαινόμενα άρρητα συνδεδεμένα με την κρίση της εποχής μας και τη φτώχια, και προσπαθώντας να συμβάλλει στην εξάλειψή τους, διατηρεί στη Θεσσαλονίκη το πρόγραμμα των «Παιδιών της Διπλανής Πόρτας».

Πιο αναλυτικά, μια ομάδα από ειδικά εκπαιδευμένους εθελοντές από διάφορες ειδικότητες, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και εκπαιδευτικοί, μέσω επιτόπιων street work παρεμβάσεων, με εβδομαδιαία παρουσία σε καταυλισμούς και οικισμούς Ρομά της Θεσσαλονίκης, προσεγγίζει τους πληθυσμούς και δουλεύει σε τρεις άξονες:

• Δουλειά με τα παιδιά. Η ομάδα δουλεύει με τα παιδιά σε δύο επίπεδα: το πρώτο είναι το εκπαιδευτικό, κατά το οποίο αυξάνεται το μαθησιακό επίπεδο των παιδιών ώστε να προετοιμαστούν για την ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. Δεύτερο είναι το ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο, κατά το οποίο τα παιδιά προετοιμάζονται για την ένταξή τους στην ευρύτερη κοινωνία. Βασικός στόχος της ομάδας, για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, είναι η αύξηση της αυτοεκτίμησης των παιδιών μέσω του θεραπευτικού παιχνιδιού, των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και του θετικού κλίματος εμπιστοσύνης που δημιουργείται ανάμεσα στα παιδιά και στους εκπαιδευτές.

• Δουλειά με τις οικογένειες των παιδιών. Η ομάδα προσεγγίζει τις οικογένειες των παιδιών, αφουγκράζεται τις ανάγκες τους και προσπαθεί να τους διασυνδέσει και με άλλους φορείς της κοινότητας με σκοπό την άμεση και όσο το δυνατόν πληρέστερη κάλυψη των βασικών τους αναγκών.

• Καμπάνιες και εκδηλώσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της ευρύτερης κοινότητας για το φαινόμενο της παιδικής εργασίας. Σκοπός των εκδηλώσεων είναι ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες για την παιδική εργασία, για την κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά και να ενεργοποιηθούν ώστε να συμβάλουν και οι ίδιοι στην καταπολέμηση του φαινομένου.