Skip to main content

Αυτό το καλοκαίρι με το πλοίο στα νησιά; Έχει εκπτώσεις

Κατά τις τελευταίες εβδομάδες όλες σχεδόν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοίνωσαν προσφορές για τους ταξιδιώτες του καλοκαιριού. Διττός ο στόχος τους.

Ένας ακήρυχτος πόλεμος τιμών έχει ξεσπάσει μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών και ενώ η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει. Ο στόχος τους είναι διττός: από τη μια να εξασφαλίσουν, η κάθε μια για λογαριασμό της, ακόμα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, καθιστώντας με οποιονδήποτε τρόπο πιο ελκυστικές τις υπηρεσίες τους και από την άλλη να πετύχουν την μεγαλύτερη δυνατή προσέλκυση μεριδίων από τις αερομεταφορές.

Στο πλαίσιο αυτό, μόνον κατά τις τελευταίες εβδομάδες όλες σχεδόν οι εταιρείες ανακοίνωσαν προσφορές. Για παράδειγμα:

Η Hellenic Seaways έδωσε μεγάλες εκπτώσεις στη νέα γραμμή Θεσσαλονίκης – Σποράδων με ταχύπλοο, αλλά και στη νέα γραμμή Πειραιά, Μεστά Χίου, Μυτιλήνη, Λήμνο, Θεσσαλονίκη και σε ορισμένα δρομολόγια για τις Κυκλάδες, όπως για Σαντορίνη.

Η Blue Star Ferries ανακοίνωσε έκπτωση 30% στα εισιτήρια για Λέσβο, Χίο, Λέρο και Κω ενώ τρέχει όπως και οι ανταγωνιστές της ελκυστικό εκπτωτικό πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών της.

Οι Μινωικές Γραμμές ανακοίνωσαν εκπτώσεις, ακόμα και στην οικονομική θέση, προκαλώντας την άμεση αντίδραση της ανταγωνίστριας ΑΝΕΚ που προσφέρει τώρα εκπτώσεις της τάξης του 30% για τα καθημερινά πλέον δρομολόγια της από και προς την Κρήτη.

Ολες οι παραπάνω επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές ωστόσο, αν και αναμένεται να τονώσουν σημαντικά την εγχώρια ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, στο βάθος διαβρώνουν τα μεικτά περιθώρια κέρδους των εταιρειών, αφήνοντας λιγοστά περιθώρια αντίδρασης σε περίπτωση ενδεχόμενης αρνητική εξέλιξης.