Skip to main content

MED: Ο όμιλος εσωρούχων της Θεσσαλονίκης που έδωσε στο click away άλλη διάσταση

Με μια σημαντική ψηφιακή επένδυση, η εταιρεία πρόσφερε στον πελάτη πρόσβαση όχι μόνο στα ράφια, αλλά και στις αποθήκες των καταστημάτων της.

Πιστεύει πως κάθε κρίση μπορεί να γεννήσει ευκαιρίες. Κάπως έτσι σκέφτηκε την 14η Δεκεμβρίου 2020, μια μέρα που θα θυμάται για πάντα, όταν μετά από ενάμιση μήνα κλειστών μαγαζιών εξαιτίας της καραντίνας, η αγορά άρχισε να λειτουργεί με τη μέθοδο του click away για τις γιορτές.

Ο δημιουργός του θεσσαλονικιώτικου ομίλου εσωρούχων MED, Ευθύμης Χατζηβασιλείου, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια όταν η Πολιτεία ανακοίνωσε τις προθέσεις της. Επικοινώνησε με τον προγραμματιστή της εταιρείας και μέσα σε λίγες ημέρες έδωσε στο click away άλλη διάσταση. Πρόσφερε στον πελάτη πρόσβαση όχι μόνο στα 25 καταστήματα του σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στις αποθήκες του καθενός ξεχωριστά, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής πριν παραγγείλει να γνωρίζει όλα τα προϊόντα που υπάρχουν διαθέσιμα σε χρώμα, μέγεθος και μοντέλο και μάλιστα χωρίς να απευθύνεται κάπου κεντρικά, αλλά στο κατάστημα που είναι πλησιέστερο σε εκείνον. Του έδωσε έτσι τη δυνατότητα να δει ψηφιακά τι υπήρχε όχι μόνο στα ράφια των καταστημάτων του ομίλου, αλλά και στις αποθήκες τους.

Η απόφαση του Ευθύμη Χατζηβασιλείου να υλοποιήσει μια σημαντικού ύψους digital επένδυση απέδωσε. Κατάφερε στο διάστημα που το click away λειτούργησε, να πετύχει πάνω από τον μισό τζίρο που έκανε στις γιορτές του 2019 (58%), όταν ο μέσος όρος της αγοράς πέτυχε μόλις το ένα τρίτο. «Ο κόσμος, ειδικά οι νέοι που είναι εξοικειωμένοι με το internet, αγκάλιασαν αμέσως το σύστημά μας, που φτιάχτηκε κυριολεκτικά σε μία εβδομάδα. Από το πρώτο δεκάλεπτο που ανέβηκε είχαμε τις πρώτες παραγγελίες. Ήταν μια κίνηση, που πέραν του πρακτικού αποτελέσματος, ενίσχυσε και το πρεστίζ του brand μας, γιατί δείξαμε ετοιμότητα στις δύσκολες αυτές συνθήκες» λέει στη Voria.gr ο Ευθύμης Χατζηβασιλείου.

Έρχεται το virtual δοκιμαστήριο και το κατάστημα στην οθόνη

Μάλιστα, ο ίδιος δεν σταματά μόνο στο σύστημα του click away του ομίλου MED, το οποίο εδώ και δύο ημέρες είναι και πάλι στον αέρα και με τα 25 καταστήματα. Πιστεύοντας πως ένα 20% των καταναλωτών θα διατηρήσει τη νέα ψηφιακή συνήθεια του click away στις αγορές του και τα επόμενα χρόνια, σχεδιάζει ήδη νέες κινήσεις. Επόμενο βήμα του θα είναι η δημιουργία ενός εικονικού δοκιμαστηρίου, όπου ο πελάτης θα μπορεί να «δοκιμάσει» τα εσώρουχα, επιλέγοντάς τα με βάση το ύψος, τα κιλά και τη σωματοδομή του, αλλά και με τις συμβουλές της εταιρείας, που θα αναλάβει τον ρόλο του στυλίστα. Μετά από αυτό δε, η επόμενη κίνηση θα είναι κάθε φυσικό κατάστημα του ομίλου να φτάσει στην οθόνη του καταναλωτή, που θα έχει τη δυνατότητα τρισδιάστατης περιήγησης σε αυτό. «Οι μόνες επενδύσεις που έχουν πλέον σίγουρη απόσβεση είναι οι digital επενδύσεις. Άλλωστε, με το 5G δίνονται πια άλλες δυνατότητες» λέει ο Ευθύμης Χατζηβασιλείου.

Η ιδέα του click away, ή σωστότερα, όπως λέει ο ίδιος, click and collect, είχε πέσει στο τραπέζι πριν από μια διετία περίπου στον όμιλο της MED, καθώς στο εξωτερικό είναι δημοφιλής, ειδικά σε χώρες που αντιμετωπίζουν δύσκολες καιρικές συνθήκες. Με δεδομένο όμως ότι δεν υπήρχε ανάγκη για κάτι τέτοιο και το κόστος που απαιτούνταν για να υλοποιηθεί ήταν πολύ υψηλό, η ιδέα έμεινε στα συρτάρια, για να ανασυρθεί τελικά με αφορμή την πρωτόγνωρη αυτή υγειονομική κρίση. Άλλωστε, ο Ευθύμης Χατζηβασιλείου είχε εντοπίσει τα προβλήματα των παραγγελιών μέσω του διαδικτύου και από τη δική του εμπειρία, όταν για παράδειγμα θέλησε να αγοράσει ένα ρολόι και τον παρέπεμψαν στα κεντρικά στην Αθήνα ή όταν παρήγγειλε μια συσκευή από γνωστή αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών, η οποία τελικά αποδείχθηκε πως δεν ήταν διαθέσιμη.

Ο όμιλος εσωρούχων MED, που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη το 1992, κλείνει φέτος 29 χρόνια ζωής. Σε ηλικίας μόλις 20 χρονών ο Ευθύμης Χατζηβασιλείου, έχοντας πίσω του μια οικογενειακή παράδοση στο ρούχο, αποφάσισε να επιχειρήσει στον κλάδο των εσωρούχων, φτιάχνοντας έναν όμιλο που έφτασε να διαθέτει σήμερα συνολικά 28 καταστήματα σε Ελλάδα, Κάννες, Σόφια και Κωνσταντινούπολη και να απασχολεί 273 εργαζομένους σε πέντε χώρες.