Skip to main content

Μελέτη: H ταυτόχρονη χρήση ηλεκτρονικών μέσων μπορεί να φέρνει άγχος στα παιδιά

Προβλήματα ψυχικής υγείας διαπίστωσαν ερευνητές ότι προκαλεί η ταυτόχρονη χρήση πολλαπλών ηλεκτρονικών συσκευών στα παιδιά

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση ηλεκτρονικών μέσων έχει αυξηθεί τόσο από τα παιδιά όσο και από τους μεγάλους καθώς όλοι έχουν πλέον πρόσβαση σε τηλεοράσεις, υπολογιστές, ταμπλέτες, smartphones και βιντεοπαιχνίδια.

Προηγούμενες μελέτες που εξέτασαν τον αντίκτυπο της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων σε ενήλικες αλλά και παιδιά, είχαν μικτά αποτελέσματα. Στη νέα μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνηντές των πανεπιστημίων του Λουξεμβούργου και της Γενεύης, συμμετείχαν συνολικά 118 παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τα παιδιά να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων. Οι ερωτήσεις σχεδιάστηκαν για να εξετάσουν τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων, αλλά και τα προβλήματα προσοχής, την ποιότητα και ποσότητα του ύπνου, τους βαθμούς και την ψυχική υγεία των παιδιών αυτών γενικότερα. Τα ερωτηματολόγια που δόθηκαν στους δασκάλους και τους γονείς επικεντρώθηκαν στις αντιλήψεις τους σχετικά με τη χρήση των μέσων ενημέρωσης από τα παιδιά.

Αφού ανέλυσαν τα δεδομένα, οι ερευνητές βρήκαν ελάχιστες ενδείξεις ότι η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων δεν προκαλεί προβλήματα ψυχικής υγείας στα παιδιά. Τα προβλήματα εμφανίστηκαν όταν τα παιδιά χρησιμοποιούσαν ταυτόχρονα πολλαπλές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως για παράδειγμα όταν παρακολουθούσαν τηλεόραση και παράλληλα έστελναν μηνύματα σε φίλους τους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ταυτόχρονη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο άγχος και μερικές φορές σε προβλήματα συμπεριφοράς.

Διαπίστωσαν επίσης ότι ο χρόνος που αφιέρωναν τα παιδιά στις ηλεκτρονικές συσκευές αυξανόταν ανάλογα με την ηλικία τους. Στην ηλικία των 8 ετών η χρήση αυτή έφτανε περίπου τις 4,5 ώρες την ημέρα. Μέχρι την ηλικία των 12 ετών, ο αριθμός αυτός είχε αυξηθεί σε πάνω από οκτώ ώρες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι τα αγόρια περνούσαν περισσότερο χρόνο παίζοντας βιντεοπαιχνίδια από ό,τι τα κορίτσια.

Η ομάδα διεξήγε τη μελέτη σε ένα δημόσιο δημοτικό σχολείο σε προάστιο της Γενεύης και δημοσίευσε τα ευρήματά της στον επιστημονικό ιστότοπο «PLOS ONE».

Πηγή: ertnews.gr