Skip to main content

Μενοίκιο: Βραβευμένα γαλακτοκομικά προϊόντα από την Προσοτσάνη στα διεθνή ράφια

Νέα επένδυση 3 εκατ.ευρώ για επέκταση των εγκαταστάσεών της σχεδιάζει η γαλακτοπαραγωγική μονάδα «Μενοίκιο» της οικογένειας Μελενεκλή.

Τα γαλακτοκομικά της προϊόντα ξεκινούν το ταξίδι τους από την πεδιάδα της Προσοτσάνης, στη σκιά του Μενοίκιου Όρους και φτάνουν από την Αγγλία, την Κύπρο, τη Βουλγαρία, το Βέλγιο και τη Γερμανία μέχρι την Πολωνία, το Ντουμπάι και την Ολλανδία. Με τη φύση και την παράδοση να πρωταγωνιστούν στη φιλοσοφία της η γαλακτοπαραγωγική μονάδα «Μενοίκιο» της οικογένειας Μελενεκλή ανεβάζει συνεχώς τον πήχη εντός και εκτός συνόρων, κερδίζοντας διεθνείς και εγχώριες διακρίσεις. Ετοιμάζεται μάλιστα με δεδομένη την αύξηση των παραγωγικών της αναγκών να προχωρήσει σε μια νέα επένδυση 3 εκατ.ευρώ, που θα τριπλασιάσει τις εγκαταστάσεις της, προσθέτοντας άλλα 1.600 τ.μ στην υφιστάμενη μονάδα της και θα αυξήσει σημαντικά την παραγωγική της δυναμικότητα, ανοίγοντας τον δρόμο και για νέα καινοτόμα προϊόντα. Η επένδυση έχει ενταχθεί στον επενδυτικό νόμο και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2022.

 

Σήμερα η εταιρεία, που έχει στο τιμόνι της τον Βασίλη Μελενεκλή και τους δυο μεγαλύτερους γιους του,  τον 29χρονο Γιώργο και τον 26χρονο Δημήτρη,  έχει τοποθετήσει στην αγορά 12 προϊόντα, μεταξύ των οποίων το κατσικίσιο γάλα, που είναι και η παραγωγική της ναυαρχίδα, το γιαούρτι, το τυρί, το κεφίρ, τη γραβιέρα, το αριάνι, το βούτυρο και μια βιολογική σειρά γαλακτοκομικών. Πέραν του αιγοπρόβειου γάλακτος της δικής της κτηνοτροφικής μονάδας, η Μενοίκιο προμηθεύεται γάλα από 100 και πλέον παραγωγούς από τη Δράμα, τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, η οικογένεια Μελενεκλή έχει επενδύσει ιδιαίτερα στις αίγες και στο κατσικίσιο γάλα, αφουγκραζόμενη τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις τάσεις της αγοράς.


Η Μενοίκιο είναι απόλυτα καθετοποιημένη, αφού κάθε στάδιο της διαδικασίας, από την καλλιέργεια των ζωοτροφών και την εκτροφή των ζώων, μέχρι τη συλλογή του γάλακτος και τη μεταποίηση είναι στα χέρια της. Αυτό της επιτρέπει να έχει τον πλήρη έλεγχο και να μπορεί να προσφέρει γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα υψηλής ποιότητας.

Στην εσωτερική αγορά βρίσκεται στα ράφια μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων, αλλά και μικρών παντοπωλείων και delicatessen, ενώ έχει παρουσία σε Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη και Αθήνα.  

«Ο κόσμος αγκάλιασε τα προϊόντα μας και αυτό είναι η καλύτερη αφορμή για να συνεχίσουμε να επενδύουμε. Ήμασταν οι πρώτοι που φέραμε φρέσκο κατσικίσιο γάλα στα σούπερ μάρκετ» λέει στη Voria ο Γιώργος Μελενεκλής. Σύμφωνα δε με τον ίδιο, τρεις είναι οι στόχοι της Μενοίκιο για τα επόμενα χρόνια. Να καταφέρει να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, να διευρύνει τις εξαγωγές της, αφού θεωρεί πως η εξαγωγή είναι η πιο ασφαλής και επικερδής πώληση, αλλά και να συμβαδίσει με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα, ώστε να προσφέρει όλο και πιο καινοτόμα προϊόντα.



Από τις καλλιέργειες στην κτηνοτροφία και τα γαλακτοκομικά

Το Μενοίκιο ξεκίνησε ως brand το 2012 με τη δημιουργία του τυροκομείου της εταιρείας και την πρώτη παραγωγή προϊόντων έναν χρόνο μετά. Ήδη όμως από το 2008 η οικογένεια Μελενεκλή είχε δημιουργήσει την κτηνοτροφική της μονάδα αρχικά με πρόβατα, όπου στη συνέχεια ήρθαν να προστεθούν και τα κατσίκια.  Ο Βασίλης Μελενεκλής, αγρότης από το 1992, με βαθιά γνώση της γης και των καλλιεργειών, πήρε την απόφαση να κάνει το πρώτο βήμα σε ένα διαφορετικό πεδίο, αυτό της κτηνοτροφίας, το οποίο σύντομα ακολουθήθηκε από το δεύτερο και πιο καθοριστικό: την είσοδο στη μεταποίηση με τη δημιουργία ενός τυροκομείου, που ξεκίνησε με την παραγωγή γιαουρτιού και τυριού. 

Δίπλα του από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν οι δυο μεγαλύτεροι γιοι του, ο Γιώργος και ο Δημήτρης, που ήδη από την επιλογή των σπουδών τους –ο πρώτος σπούδασε τεχνολογία τροφίμων στο Τμήμα Γεωπονίας και ο δεύτερος μπήκε στο ΤΕΙ Ζωικής Παραγωγής- είχαν δείξει την πορεία που θα ακολουθούσαν. Τα δύο παιδιά άλλωστε είχαν ζυμωθεί με τις αγροτικές εργασίες, μαθαίνοντας από νωρίς την έννοια της σκληρής δουλειάς. Μάλιστα, ο Γιώργος Μελενεκλής θυμάται ακόμα πως η επιβράβευσή τους για κάθε τσουβάλι με βαμβάκι που μάζευαν, μικρά παιδάκια, ήταν μια μπάλα παγωτό. «Έχουμε ιδρώσει πολύ για μια μπάλα παγωτό, αλλά μάθαμε την αξία της δουλειάς και του χρήματος» λέει χαρακτηριστικά στη Voria.  

Από το 2014 η Μενοίκιο άρχισε να τοποθετεί τα προϊόντα της σε μικρά παντοπωλεία και delicatessen για να φτάσει πολύ σύντομα να μπει και στα ράφια μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων, ενώ τα τελευταία χρόνια έστρεψε το βλέμμα της και στο εξωτερικό, που θεωρεί ότι είναι μονόδρομος για μια επιχείρηση σήμερα.