Skip to main content

Mercedes-Benz SLS AMG

Η 300 SL, η οποία παρουσιάστηκε το 1954, αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης του νέου sport car της Mercedes. H SLS AMG δείχνει τη φιλοσοφία που θα διέπει όλα τα μελλοντικά sport μοντέλα της εταιρείας.
Η 300 SL, η οποία παρουσιάστηκε το 1954, αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης του νέου sport car της Mercedes. Σύμφωνα μάλιστα με τον επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Mercedes, Gorden Wagener, η SLS δείχνει τη φιλοσοφία που θα διέπει όλα τα μελλοντικά sport μοντέλα της εταιρείας. «Η Mercedes-Benz και η AMG ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν ένα από τα πιο συναρπαστικά sport αυτοκίνητα όλων των εποχών», σχολίασε ο Dr. Dieter Zetsche, πρόεδρος του ΔΣ της Daimler AG. Το μήκος του αμαξώματος φθάνει τα 4,64 μέτρα, ενώ το βάρος του, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, έχει διατηρηθεί στα επίπεδα των 1.620 κιλών.

Σχεδιαστικά η SLS AMG κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στις θύρες τύπου Gullwing, οι οποίες διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο του οδηγού και του συνοδηγού, αλλά και στο μακρύ καπό, μήκους σχεδόν 2 μέτρων. Ο χώρος των αποσκευών που έχουν στη διάθεσή τους ανέρχεται σε 176 λίτρα. Στο γνωστό επίπεδο της Mercedes βρίσκεται η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής στο εσωτερικό, ενώ η σχεδίαση παραπέμπει σε κόκπιτ αεροπλάνου. Στο κέντρο της κονσόλας ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, ενσωματώνοντας τις λειτουργίες πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί πίσω από τον εμπρός άξονα, προκειμένου να επιτευχθεί αναλογία βάρους 47/53 και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ο γνωστός ατμοσφαιρικός V8 των 6,3 λίτρων έχει δεχτεί τις επεμβάσεις της AMG, ώστε για την περίσταση να αποδίδει 571 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και 66,3 κιλά ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη SPEEDSHIFT DCT της AMG, με 4 θέσεις λειτουργίας: «C» για οικονομική οδήγηση, «S» για sport οδήγηση, «S+» για ακόμη πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων και «M» για χειροκίνητη λειτουργία.

Η νέα Gullwing της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας χρειάζεται 3,8 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, πριν αγγίξει την τελική ταχύτητα των 317 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση – όπως ανακοινώνει τουλάχιστον η Mercedes-Benz – μόλις 13,2 λίτρα ανά 100 χλμ. Για τη διάταξη της ανάρτησης οι μηχανικοί της Mercedes επέλεξαν τα διπλά ψαλίδια, λύση που έχει δοκιμαστεί επιτυχώς στη Formula 1. Η SLS AMG έχει εξοπλιστεί με ESP τριών θέσεων: «ESP ON», «ESP SPORT» αλλά και «ESP OFF». Όταν το πρόγραμμα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας βρίσκεται στη θέση «OFF» ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός πατήσει το φρένο. Η διάθεση της SLS AMG Gullwing θα αρχίσει την άνοιξη του 2010, με τιμές στη Γερμανία από 177.310 ευρώ.