Skip to main content

Από τα μέσα Μαρτίου κανονικά η λειτουργία του αεροδρομίου Μακεδονία

Αναμένεται ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη. Τελευταίες βελτιωτικές επεμβάσεις στον τροχόδρομο και έναρξη της Φάσης Δ' στον 10/28.

Μέσα Μαρτίου θα δοθεί κανονικά σε λειτουργία ο διάδρομος προσαπογειώσεων 16/34 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», πράγμα που αναμένεται με ανακοίνωσή του να διαβεβαιώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης. Ο υπουργός θα καθησυχάζει τις ανησυχίες τουριστικών φορέων που βλέπουν μικρή καθυστέρηση στις εργασίες μιας εργολαβίας που πρέπει να εκτελεστεί σε πολύ στενούς χρόνους. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, μέχρι τις 10 Μαρτίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες της Φάσης Δ’ και θα έχει παραδοθεί το έργο αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28  και ειδικότερα στην έκταση που ο συγκεκριμένος διάδρομος διασταυρώνεται με τον 16/34. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν ακόμη και αν τα συνεργεία του εργολάβου χρειαστεί να δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο, επειδή υπάρχει καθυστέρηση περίπου τριών εβδομάδων για να αρχίσει να χρησιμοποιείται, προσωρινά, σαν διάδρομος, ο τροχόδρομος του «Μακεδονία».

Οι εργασίες στο τμήμα της διασταύρωσης επρόκειτο να αρχίσουν στις 16 Οκτωβρίου. Δεν άρχισαν επειδή ζητήθηκε η βελτίωση της αντιολισθηρότητας του τροχόδρομου η οποία και έγινε. Όμως, κατά την πραγματοποίηση δοκιμαστικών προσγειώσεων αεροσκαφών εντοπίσθηκε ότι χρειάσθηκε μία περαιτέρω εξομάλυνση σε περιοχή του τροχοδρόμου η οποία και θα γίνει, βάσει οδηγιών της ΥΠΑ.

Θεωρείται ότι όλα τα τεχνικά θέματα θα έχουν λήξει και ως τις 15 Νοεμβρίου ο τροχόδρομος θα αρχίσει να χρησιμοποιείται ως διάδρομος προσαπογειώσεων ενώ, παράλληλα θα τρέξουν οι εργασίες στο τμήμα συνάντησης των διαδρόμων 10/28 και 16/34. Μόλις οι εργασίες της Φάσης Δ’ ολοκληρωθούν, η κίνηση θα αρχίσει και πάλι να εξυπηρετείται από τον διάδρομο 16/34, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια που βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα επέκτασης του 10/28 προς τη θάλασσα και, αναβάθμισης του παλαιού χερσαίου τμήματος.

Σημειώνεται ότι η αναβάθμιση του τμήματος που συναντώνται οι δύο διάδρομοι έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις όπως και αντιδράσεις από πλευράς Fraport και εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου, καθώς αναπόφευκτα θα μειωθεί η δυναμικότητα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης γι’ αυτούς τους τέσσερις- πέντε μήνες που θα χρησιμοποιείται υποχρεωτικά ο τροχόδρομος.

Αφού οι συζητήσεις κατέληξαν σε συνεννόηση, τώρα το ζήτημα είναι να αρχίσουν και να γίνουν με ταχείς ρυθμούς οι εργασίες, παρότι σε καιρικές συνθήκες χειμώνα,  ώστε αρχές Μαρτίου 2018 να ξεκινήσει χωρίς άλλες αναστατώσεις η high season του τουρισμού.

Το επόμενο διάστημα θα πρέπει να αρχίσουν από πλευράς Fraport και τα έργα επέκτασης του τερματικού σταθμού στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης όπως και οι άλλες προβλεπόμενες τεχνικές παρεμβάσεις για την αναβάθμισή του.