Skip to main content

Εγνατία Οδός: Από την αρχή εξετάζονται όλα τα σενάρια για παραχώρηση

Συνάντηση της προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ με τους εργαζομένους στην Ε.Ο.Α.Ε. Όλα τα σενάρια της παραχώρησης, και με ΣΔΙΤ, στο τραπέζι των συζητήσεων.

Από την αρχή εξετάζονται και συζητούνται όλες οι πιθανές επιλογές και συνδυασμοί για την παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού και των τριών βασικών καθέτων, ενώ πλέον στο τραπέζι των συζητήσεων έχει μπει και η σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα μέσω ΣΔΙΤ.

Το βέβαιο είναι ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση δεν πρόκειται να βγει στον αέρα ούτε τον Οκτώβριο, δίχως αυτό να σημαίνει ότι όλα μετατίθενται σε απροσδιόριστο χρόνο, αφού υπάρχει δέσμευση του ΤΑΙΠΕΔ απέναντι στους δανειστές, το καλοκαίρι του 2018 να υπάρχει ανάδοχος για την Εγνατία Οδό.

Τα παραπάνω λέχθηκαν στην συζήτηση που είχαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό Α.Ε. (ΣΕΤΕΟ) με την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Τσιτσογιαννοπούλου, το Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη.

Έχει πλέον καταστεί ηλίου φαεινότερο, μετά τις τόσες αναβολές στην προκήρυξη διαγωνισμού για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, ότι πρέπει να λυθούν τα τεχνικά ζητήματα που εκκρεμούν για να μπορέσει να προχωρήσει η παραχώρηση, παρότι αναμφισβήτητα υπάρχει ενδιαφέρον από πολλούς ιδιώτες και σχήματα για την ανάληψη της διαχείρισης του συγκεκριμένου οδικού άξονα και των καθέτων του.

Στο σημείο που βρίσκονται τα πράγματα, η ΚΥΑ των Τσακαλώτου και Σπίρτζη για τους σταθμούς διοδίων, μετωπικούς και πλευρικούς, έχει ξεπεραστεί όσον αφορά τα χρονικά όρια που έθετε.

Η Ε.Ο.Α.Ε., παρά τις καθυστερήσεις και  διάφορες δυσχέρειες – χρηματοδοτικές και γραφειοκρατικές- εφαρμόζει το πρόγραμμα κατασκευής και λειτουργίας 18 μετωπικών σταθμών διοδίων, όταν το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών παράλληλα προχωράει στην μελέτη και εφαρμογή, ως το τέλος του 2018, συστήματος αναλογικών χρεώσεων στους σταθμούς διοδίων. Η περίπτωση αυτή, μετωπικοί σταθμοί εναντίον αναλογικών, είναι βεβαίως ένα ακόμη φαινόμενο μοναδικής ελληνικής πρωτοτυπίας, στο σχεδιασμό, την υλοποίηση έργων και στη δαπάνη δημοσίου χρήματος.

Ας σημειωθεί για όσους υποστήριζαν ότι έως το τέλος Αυγούστου θα έμπαιναν σε λειτουργία τέσσερις ακόμη μετωπικοί σταθμοί διοδίων(σε Παμβώτιδα, Ιεροπηγή, Ευζώνους, Μέστη), πως ακόμη δεν έχει υπογραφεί από τους υπουργούς κ. Σπίρτζη και Τσακαλώτο, η ΚΥΑ που θα ορίζει το ύψος των διοδίων. Αν η ΚΥΑ αυτή υπογραφεί, θα ενταχθούν στο σύστημα των σταθμών, επιπλέον τέσσερις οπότε θα είναι σε λειτουργία συνολικά 12 σταθμοί.

Την ερχόμενη εβδομάδα αρχίζει να κατασκευάζεται ο σταθμός Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Ωραιοκάστρου αλλά μένουν να γίνουν άλλοι πέντε που μεταφέρονται για την νέα χρονιά. Είναι οι σταθμοί σε Καβάλα, Στρυμονικό, Σιάτιστα, Αρδάνιο και Ασπροβάλτα.

Όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, οι εκπρόσωποι του ΣΕΤΕΟ εξήγησαν στην κ. Τσιτσογιαννοπούλου ότι δεν υπάρχει λόγος κατασκευής των 20 πλευρικών σταθμών διοδίων(προβλέπονται σε ΚΥΑ) αφού με την αναγκαστική διέλευση των βαρέων οχημάτων από αυτοκινητοδρόμους, αντιμετωπίζεται η κίνηση που θα διέφευγε ελέγχου από τους κόμβους του οδικού άξονα.

Αυτό που συμφωνήθηκε στη συνάντηση της κ. Τσιτσογιαννοπούλου με τους εκπροσώπους του ΣΕΤΕΟ, είναι να υπάρξει επικοινωνία και ανταλλαγή στοιχείων για τα θέματα που αφορούν την κατάσταση και τη συντήρηση του οδικού άξονα, παρότι από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ διενεργείται έλεγχος από τεχνικό σύμβουλο.