Skip to main content

Μετρό Καλαμαριάς: Φρένο στις εργασίες λόγω τουλάχιστον 10 κρουσμάτων κορωνοϊού

Η παράταξη «Ταξική Ενότητα» σημειώνει πως οι εργασίες για την επέκταση της Καλαμαριάς έχουν σταματήσει ενώ καταγγέλλουν ελλιπή μέτρα από τη διοίκηση

Σταμάτησαν οι εργασίες σε τομείς του μετρό Θεσσαλονίκης για την επέκταση της Καλαμαριάς τις τελευταίες μέρες, λόγω αυξημένων κρουσμάτων όπως αναφέρει η παράταξη εργαζομένων «Ταξική Ενότητα» στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και 20 μέρες ενώ σήμερα υπάρχουν 3 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην επιδομή, 7 στο αμαξοστάσιο και ίσως σε άλλους τομείς του έργου, με το Σωματείο να αναφέρει πως υπάρχουν περισσότερα από 15 κρούσματα σε σύνολο 180 εργαζομένων.

Η παράταξη καταγγέλλει ότι η διοίκηση συνεχίζει να παίρνει αποσπασματικά μέτρα που δε διασφαλίζουν την υγεία των εργαζομένων ενώ παράλληλα τονίζει πως γίνονται ακόμα και σήμερα εργασίες που από τη φύση τους απαιτούν συγχρωτισμό.

«Ενώ το έργο λιμνάζει εδώ και δεκαπέντε, σχεδόν, χρόνια (15) και η πόλη ταλαιπωρείται, σήμερα, εν μέσω πανδημίας, με κοντά στους εκατό (100) νεκρούς καθημερινά από τον κορωνοϊό, υπάρχει βιασύνη (!!!) να προχωρήσει το έργο», τονίζει η παράταξη

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η κατάσταση στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δυσκολεύει καθημερινά, εν μέσω πανδημίας, βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια την υγεία και τη ζωή των συναδέλφων.

Τις τελευταίες είκοσι (20) σχεδόν μέρες οι εργασίες στην επέκταση της Καλαμαριάς έχουν σταματήσει λόγω αυξημένων κρουσμάτων του κορωνοϊού (πάνω από 15) σε σύνολο περίπου 180 εργαζομένων.
Σήμερα υπάρχουν 3 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην επιδομή, 7 στο αμαξοστάσιο και ίσως σε άλλους τομείς του έργου (σε όλο το φάσμα των εργαζομένων, στον «ΑΚΤΩΡΑ», σε εργολάβους κλπ)

Είναι απολύτως φυσιολογικό όταν στην πόλη καθημερινά έχουμε μέχρι και οχτακόσια (800) κρούσματα, ότι και στα εργοτάξια του Μετρό αυτό θα εκφραστεί.

Δεν είναι φυσιολογικό η ολιγωρία της Διοίκησης που συνεχίζει να παίρνει αποσπασματικά μέτρα, μέτρα που δε διασφαλίζουν την υγεία των συναδέλφων, αφού παρά τις συχνότερες προληπτικές δειγματοληπτικές εξετάσεις του προσωπικού, άλλα ουσιαστικά μέτρα δεν έχουν παρθεί.

Συνεχίζουν να υπάρχουν ελλείψεις σε αντισηπτικά, γάντια, φόρμες, φόρμες «γκανάιτ»
(μίας χρήσης).

Συνεχίζουν να γίνονται εργασίες που από τη φύση τους απαιτούν συγχρωτισμό (ρίξιμο μπετού κ.α.), συνεχίζουν τα εξαντλητικά ωράρια (με τα 9ωρα και 10ωρα, τα Σάββατα, ακόμα και Κυριακές).

Ενώ το έργο λιμνάζει εδώ και δεκαπέντε, σχεδόν, χρόνια (15) και η πόλη ταλαιπωρείται, σήμερα, εν μέσω πανδημίας, με κοντά στους εκατό (100) νεκρούς καθημερινά από τον κορωνοϊό, υπάρχει βιασύνη (!!!) να προχωρήσει το έργο.

Κατανοούμε και «συμπάσχουμε» με τους μετόχους του «ΑΚΤΩΡΑ» που ασχολούνται τους τελευταίους μήνες με τη διασφάλιση των μερισμάτων τους, με τις αλλαγές που κυοφορούνται στη Διοίκηση του Ομίλου (Καλλιτάντζης – Reggeborgh Invest, Μπόπολας –Farallon – Καϋμενάκης – Μπάκος κλπ), τα «παιχνίδια» εκατομμυρίων με την «Αττικό Μετρό».

Ταυτόχρονα τους υπενθυμίζουμε ότι η «Λειτουργική Κερδοφορία» του Ομίλου για το 9μηνο του 2020 έφτασε τα 136 εκατομμύρια και ακόμη περισσότερο τους υπενθυμίζουμε ότι αυτή η κερδοφορία στηρίχτηκε στις πλάτες, στον ιδρώτα και στο αίμα (είναι νωπό ακόμα το θανατηφόρο ατύχημα στο εργοτάξιο της Αγ. Σοφίας αρχές Σεπτέμβρη), στις οριζόντιες μειώσεις στους μισθωτούς του Ομίλου.
Το Υπουργείο Εργασίας, (μέσα και από την αποδιάρθρωση της Επιθεώρησης Εργασίας) το Υπουργείο Μεταφορών, οι αντίστοιχες υπηρεσίες για την Υγιεινή και Ασφάλιεα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας , του Δήμου Θεσσαλονίκης και των άλλων εμπλεκόμενων Δήμων έχουν τεράστιες ευθύνες για το μη έλεγχο των συνθηκών υγιεινής και ασφάλισης ενός έργου που μπορεί να αποτελέσει ωρολογιακή βόμβα στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

Τονίζουμε ότι οι εργαζόμενοι στο έργο (οικοδόμοι, χειριστές, μισθωτοί τεχνικοί κλπ) θα παλέψουμε ώστε να διασφαλιστεί η υγεία μας, τα μισθολογικά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα».