Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Η απάντηση της Κίνησης Πολιτών στον Ταχιάο για τα αρχαία

Εάν η Αττικό Μετρό δεν ήταν σίγουρη για την τεχνική λύση της in situ διατήρησης, θα κατασκεύαζε με διαφορετικό τρόπο την πλάκα οροφής, λέει η Κίνηση.

Σημαντικούς περιορισμούς δημιουργεί η κατασκευή της πλάκας κυκλοφορίας του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης για οποιαδήποτε αλλαγή σχεδιασμού πέραν της λύσης της in situ διατήρησης των αρχαιοτήτων, αναφέρει η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομίας, σε απάντηση της στις δηλώσεις του προέδρου της Αττικό Μετρό Νίκου Ταχιάου.

«Εαν η Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν ήταν σίγουρη για την τεχνική λύση της in situ διατήρησης, θα κατασκεύαζε με διαφορετικό τρόπο την πλάκα οροφής και όχι με αυτόν που είναι τώρα κατασκευασμένη και προσαρμοσμένη στην τεχνική λύση που θέλουν να ανατρέψουν, δηλαδή της in situ διατήρησης», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την Κίνηση, πραγματοποιήθηκε σειρά εργασιών για την οριοθέτηση της νότιας πρόσβασης του σταθμού για τις οποίες καταβλήθηκαν χρήματα, «τα οποία εάν δεν ήταν εφικτή η τεχνική λύση της in situ διατήρησης, δεν θα ήταν λογικό να δαπανηθούν άσκοπα και επιπόλαια».

«Σε κάθε δε περίπτωση ο κόσμος και καταλαβαίνει και παρακολουθεί τα συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία δεν έχουν θεωρητικό ή ιδεολογικό περιεχόμενο, όπως αυτάρεσκα ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό θέλει να τα παρουσιάσει για τους δικούς του λόγους», καταλήγει η Κίνηση Πολιτών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών

Επειδή και σας βλέπουμε και σας ακούμε και για να μην νομίζει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. ότι κατέχει την δήθεν απόλυτη και αδιαμφισβήτητη γνώση, η οποία θα μένει και αναπάντητη, όσον αφορά την πρόοδο των εργασιών του Σταθμού Βενιζέλου με τη λύση της κατά χώραν διατήρησης, είναι αληθές πως έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πλάκας κυκλοφορίας (πλάκας οροφής του σταθμού), η οποία, όμως, έχοντας κατασκευαστεί με το δεδομένο ότι είναι τεχνικά εφικτή η in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων, δημιουργεί σημαντικούς περιορισμούς (μέγεθος προσωρινών ανοιγμάτων, καθορισμός της δυσκαμψίας του συστήματος) για οποιαδήποτε αλλαγή σχεδιασμού πέραν της λύσης της in situ διατήρησης. Εαν η Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν ήταν σίγουρη για την τεχνική λύση της in situ διατήρησης, θα κατασκεύαζε με διαφορετικό τρόπο την πλάκα οροφής και όχι με αυτόν που είναι τώρα κατασκευασμένη και προσαρμοσμένη στην τεχνική λύση που θέλουν να ανατρέψουν, δηλαδή της in situ διατήρησης.  
Επίσης πραγματοποιήθηκε σειρά εργασιών για την οριοθέτηση της νότιας πρόσβασης του σταθμού και συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις για τη λειτουργία του μηχανήματος εκσκαφής των διαφραγματικών τοίχων, κατασκευάστηκαν οι οδηγοί των διαφραγματικών τοίχων σε όλο το μήκος της νότιας πρόσβασης, πραγματοποιήθηκε η μεταφορά όλων των δικτύων κοινής ωφέλειας από την έκταση της νότιας πρόσβασης και τέλος ολοκληρώθηκε η εξυγίανση του εδάφους σε βάθος 6m στις θέσεις κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων.

Για όλες αυτές τις εργασίες καταβλήθηκαν χρήματα, τα οποία εάν δεν ήταν εφικτή η τεχνική λύση της in situ διατήρησης, δεν θα ήταν λογικό να δαπανηθούν άσκοπα και επιπόλαια. Γιατί δεν προχώρησε η προγραμματισμένη κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων της νότιας πρόσβασης, ενώ μάλιστα οι μελέτες αυτού του τμήματος είναι εγκεκριμένες σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής, είναι φανερό.

Σε κάθε δε περίπτωση ο κόσμος και καταλαβαίνει και παρακολουθεί τα συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία δεν έχουν θεωρητικό ή ιδεολογικό περιεχόμενο, όπως αυτάρεσκα ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό θέλει να τα παρουσιάσει για τους δικούς του λόγους.