Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019
x

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΝΕΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ

Εκδόθηκε νέα απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, με την οποία μερικώς ικανοποιείται οικονομική διεκδίκηση του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

της Άννης Καρολίδου

Εκδόθηκε νέα απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, με την οποία μερικώς ικανοποιείται οικονομική διεκδίκηση του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης, σχετικά με τον χώρο απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής, καθώς είχε αναγκαστεί να αναζητήσει αποθεσιοθαλάμους πολύ μακρύτερα από την 6η προβλήτα του ΟΛΘ που οριζόταν σαν χώρος απόθεσης των προϊόντων αυτών.

Εχθές λοιπόν το διαιτητικό δικαστήριο με την απόφαση 52/2015 ορίζει ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ θα πρέπει να καταβάλλει το ποσό των 5 εκατ. ευρώ στην ανάδοχο κοινοπραξία «για τις εργασίες μεταφοράς προϊόντων εκσκαφής από 10/4/2007 έως 30/10/2010 για τις επιπλέον της απόστασης της έκτης προβλήτας του ΟΛΘ αποστάσεις, καθώς και για το κόστος απόθεσης-διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφής».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία ΑIASA είχε αιτηθεί για την παραπάνω υπόθεση ποσό 31 εκατ. ευρώ και το δικαστήριο επιδίκασε 5 εκατ. ευρώ. Πρόσφατα, στα μέσα Μαρτίου, οι δικαστές για 13 αιτήματα του αναδόχου, είχαν επιδικάσει συνολικό ποσό 607.000 ευρώ όταν η κοινοπραξία διεκδικούσε 1,95 εκατ. ευρώ. Με προηγούμενη δε απόφαση είχε απορριφθεί αίτημα για ποσό 215 εκατ. ευρώ.

Και όσο αναμένονται οι επόμενες αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων (οι διεκδικήσεις του αναδόχου έχουν χωριστεί σε έξι ομάδες αιτημάτων), όλοι περιμένουν να υπάρξει πολιτική παρέμβαση για να ξεπαγώσει το έργο της βασικής γραμμής.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, η νέα πολιτική ηγεσία του αρμοδίου υπουργείου, τόσο το γραφείο του υπ. Οικονομίας Γ. Σταθάκη, όσο και του αναπληρωτή υπουργού δημοσίων έργων, Χρ. Σπίρτζη, έχουν επανειλημμένως ζητήσει στοιχεία για να ενημερωθούν αναλυτικά για το έργο, ενώ προσφάτως ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι δεν θα πρέπει να διαλυθεί η σύμβαση ( η ΑΙΑSA ζητάει τη διάλυση).

Πώς, όμως, θα υπάρξει συνέχιση της σύμβασης; Με ποιόν τρόπο, όταν ο ανάδοχος θέλει επιπλέον χρήματα(επισήμως ζητάει επιπλέον 507 εκατ. ευρώ), ενώ έχει στα χέρια του και τη δικαστική απόφαση που τον δικαιώνει για την οριακή προθεσμία;

Aν δεν ικανοποιηθεί, οικονομικά, από τις αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων(ήδη έχασε σχεδόν το 50% των διεκδικούμενων ποσών), ποιος μπορεί να τού δώσει επιπλέον χρήματα;  Μήπως θα επιχειρηθεί, αν υπάρξει πολιτική απόφαση, μία λύση τύπου «μεγάλων οδικών αξόνων», δηλαδή με αναθεώρηση της σύμβασης; Μία τέτοια κίνηση, τονίζεται, θα πρέπει να πάρει την έγκριση των Βρυξελλών.

Το μόνο βέβαιο, στη παρούσα φάση, είναι, ότι το έργο της βασικής γραμμής ....περιμένει τις εξελίξεις.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ