Skip to main content

Την επόμενη εβδομάδα οι ανακοινώσεις Σπίρτζη για το μέλλον του Μετρό

Ολοκληρώθηκαν εχθές οι συσκέψεις της τριμερούς. Την Τρίτη ή την Τετάρτη θα ανακοινώσει ο Χρ. Σπίρτζης τις αποφάσεις της κυβέρνησης για το Μετρό.

Την ερχόμενη Τρίτη ή το αργότερο Τετάρτη, ο αναπλ. υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης θα ανακοινώσει την απόφαση της κυβέρνησης για το τι τελικώς θα γίνει με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης. Τα βρίσκουν με την ανάδοχο κοινοπραξία της βασικής γραμμής ή αποχωρεί ο εργολάβος, όπως έχει άλλωστε ζητήσει οπότε η Αττικό Μετρό Α.Ε., θα πάει το υπόλοιπο του έργου σε επαναδημοπράτηση;

Tην πληροφορία για ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες, έδωσε στους εργαζομένους στο μετρό, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες μετά τη χθεσινή, τρίτη και τελική πολύωρη συνάντηση της λεγόμενης τριμερούς, δηλαδή της ομάδας εργασίας στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι του αναδόχου, της Αττικό Μετρό ΑΕ και του Υπουργείου, προκειμένου να αναζητηθεί λύση στα προβλήματα που έχουν βάλει το έργο στο γύψο, από το Δεκέμβριο του 2014. Η συνάντηση εχθές ολοκληρώθηκε και ακολούθησε ανάλυση όλων των δεδομένων στη συνάντηση που στη συνέχεια είχε ο κ. Δέδες με τον αναπλ. υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.

Στις επόμενες λίγες ημέρες, θα εξεταστούν όλα τα οικονομικά, νομικά και τεχνικά ζητήματα που συνδέονται με την εξεύρεση λύσης και οι ανακοινώσεις για το τι αποφασίζει το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, θα γίνουν Τρίτη ή Τετάρτη, ενώ μέχρι την Παρασκευή ο κ. Δέδες, δεσμεύτηκε να ενημερώσει αναλυτικά και τους εργαζομένους.

Υπενθυμίζεται ότι η ανάδοχος κοινοπραξία πήγε στο τραπέζι της τριμερούς με οικονομικές αξιώσεις 614 εκατ. ευρώ και ενόσω συνεχίζεται, από τα διαιτητικά δικαστήρια, η εξέταση των απαιτήσεών της για ποσά πέραν της σύμβασης. Τα ποσά αυτά θεωρήθηκαν υπερβολικά τόσο από το υπουργείο, όσο και από τον κύριο του έργου που είναι η Αττικό Μετρό Α.Ε. Άλλωστε να μη ξεχνάμε ότι... λεφτά στα ταμεία δεν υπάρχουν και πως από τις αρχές Απριλίου, τα 400 εκατομμύρια ευρώ, μετά από απαίτηση της κυβέρνησης, κατατέθηκαν στη Τράπεζα της Ελλάδος, όπως συνέβη με τα αποθεματικά σχεδόν όλων των εταιρειών και φορέων του δημοσίου.

Το κλίμα είναι βαρύ, η οικονομική συγκυρία είναι όσο χειρότερη θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος και, η μη εξεύρεση λύσης με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑIASA, πιθανότατα θα αφήσει το έργο στο πάγο και τους Θεσσαλονικείς στη "καλή τους μοίρα", με την πόλη σπαρμένη με εργοτάξια και λαμαρίνες και ολόκληρες περιοχές σε υποβάθμιση και παρακμή.

Σε αυτό το πλαίσιο, αν τελικώς βρεθεί συναινετική λύση και, υπερισχύσει η άποψη ότι το έργο του Μετρό θα προχωρήσει αφήνοντας πίσω το σταθμό «Βενιζέλου», τότε υπάρχει φόβος, η «Βενιζέλου» μέχρι και αν στο μέλλον κατασκευαστεί ο σταθμός - μουσείο, θα παραμένει ένα μεγάλο αγκάθι για την περιοχή.

Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί δεν αφήνει περιθώρια για ιδιαίτερη αισιοδοξία, αλλά υπάρχει και ένας παράγοντας που μπορεί να λειτουργήσει σαν μοχλός επανεκκίνησης του έργου της βασικής γραμμής και αυτός είναι η επέκταση προς Καλαμαριά. Το έργο της Καλαμαριάς εκτελείται κανονικά αλλά η κατασκευή του δεν αρκεί, για να λειτουργήσει το μετρό θα πρέπει να κατασκευαστεί και η βασική γραμμή, τουλάχιστον μέχρι το σταθμό «Πανεπιστήμιο», ένα πιθανό σενάριο που είχε πέρυσι συζητηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του Υποδομών.