Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΜΕΒΓΑΛ: ΕΤΡΕΞΑΝ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΟΥΡΤΙΟΥ ΤΟ 2017

Η εταιρεία, σε μία δύσκολη χρονιά για τη γαλακτοβιομηχανία, ακολουθώντας μία επιθετική πολιτική τιμών, πέτυχε να αυξήσει τις πωλήσεις της σε όγκο.

Κάνοντας μία λελογισμένη «έκπτωση» σε έσοδα, η ΜΕΒΓΑΛ, πέτυχε το 2017 να αυξήσει σχεδόν κατά 10% τις πωλήσεις της σε γάλα, σε μία αγορά που συνολικά σε όγκους κινήθηκε καθοδικά, αλλά και να πετύχει βελτιωμένες επιδόσεις στις πωλήσεις γιαουρτιού, ξεπερνώντας την αύξηση σε όγκο που καταγράφηκε στην αγορά.

Η μακεδονική γαλακτοβιομηχανία, που κατάφερε να διεισδύσει σε δύο νέες αγορές του εξωτερικού, στην Πολωνία και το Ισραήλ, κάνοντας τη διαφορά με το ελληνικό γιαούρτι και τη φέτα, εμφάνισε το 2017 ελαφρώς μειωμένο κύκλο εργασιών, σε σχέση με εκείνον της προηγούμενης χρονιάς, ενώ το μικτό κέρδος κατέγραψε μείωση της τάξης του 3,13% λόγω της αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών. 

Πιο συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών το 2017 ανήλθε σε 107,368 εκατ. ευρώ έναντι 109,599 εκατ. της προηγούμενης χρήσης (-2,04%), ενώ τα μικτά αποτελέσματα, κέρδη, μειώθηκαν κατά 3,13% λόγω υψηλών τιμών στις πρώτες ύλες και συγκεκριμένα στο γάλα. Βεβαίως η εταιρεία, εμφάνισε σχεδόν τριπλάσια κέρδη προ φόρων, που διαμορφώθηκαν στα 1,264 εκατ., οφελημένη από την αναδιάρθρωση του βραχυχρόνιου δανεισμού της.

Μέσα στο 2017 η ΜΕΒΓΑΛ κατέγραψε τρεις σημαντικές επιτυχίες, υλοποιώντας παράλληλα επένδυση 5,3 εκατ. ευρώ στο τμήμα γιαούρτης:  1) Ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση του βραχυπρόθεσμου δανεισμού της και υπέγραψε κοινό ομολογιακό δάνειο 54,3 εκατ. ευρώ. 2) Με την αναδιάρθρωση του δανεισμού, μείωσε στο ήμισυ τα χρηματοοικονομικά της έξοδα, θετική εξέλιξη που συνέβαλε στο να εμφανίσει αυξημένα κέρδη προ φόρων.

3) Η εταιρεία, σε μία ακόμη δύσκολη χρονιά για τη γαλακτοβιομηχανία, ακολουθώντας μία επιθετική πολιτική τιμών, πέτυχε να αυξήσει τις πωλήσεις της σε όγκο ακόμη και στην πολύ δύσκολη κατηγορία του γάλακτος. Πιο συγκεκριμένα, η ΜΕΒΓΑΛ παρουσίασε αύξηση στις πωλήσεις γάλακτος κατά 9,8%, όταν στο σύνολο της αγοράς οι πωλήσεις γάλακτος μειώθηκαν κατά 2,9%. Στο γιαούρτι, που είναι και η πιο δυνατή κατηγορία προϊόντων της εταιρείας, η ΜΕΒΓΑΛ είχε αύξηση σε όγκο κατά 6%, όταν στην όλη αγορά του γιαουρτιού οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,1%.

Για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει αύξηση πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό αν και στο εξάμηνο αναγκάστηκε να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της για το σύνολο του 2018.

«Στο εξάμηνο  Ιανουαρίου – Ιουνίου η αύξηση των πωλήσεων, σε αξία, διαμορφώθηκε στο +5%, περιορισμένη σε σχέση με τη διψήφια αύξηση που είχε καταγραφεί στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Ήδη έχουμε αναθεωρήσει τις προβλέψεις για το 2018, στο σύνολό του, στα ποσοστά του 6%-7%», δήλωσε στη Voria.gr o αντιπρόεδρος της εταιρείας και δ/νουσα σύμβουλος Μαίρη Χατζάκου.

Η κ. Χατζάκου, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον πολύ σκληρό ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά των τυροκομικών και ειδικά της φέτας, κάτι που οπωσδήποτε επηρεάζει πωλήσεις και αποτελέσματα της εταιρείας αφού τα τυροκομικά είναι η τρίτη σε μέγεθος κατηγορία με συμμετοχή στο τζίρο (18,2 εκατ. ευρώ ).

Να σημειωθεί ότι πρώτη κατηγορία σε πωλήσεις, για τη ΜΕΒΓΑΛ, είναι του γιαουρτιού με 45,4 εκατ.. Ακολουθεί το γάλα με 30,5 εκατ., τα τυροκομικά με 18,2 εκατ. ευρώ ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν σχεδόν ένα 10% των συνολικών πωλήσεων, καθώς το 2017 συμμετείχαν με 10,2 εκατ. στον όλο κύκλο εργασιών. Πέμπτη σε μέγεθος συμμετοχής ήταν η κατηγορία των χυμών με 358.000 ευρώ.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ