Skip to main content

Μια έκπληξη στο κυνήγι για την ΕΕΣΣΤΥ και το Υπερταμείο

Πώς θα ονομαστεί το υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, πώς θα λειτουργεί και πόσο θα είναι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο - Τι γίνεται με Εγνατία Οδό

Ήταν έκπληξη: Ο λόγος αφορά στη μη δεσμευτική προσφορά που κατέθεσε η τσέχικη Skoda Transportation για την απόκτηση του 100% της υπό αποκρατικοποίηση Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Η δεύτερη προσφορά ήταν αναμενόμενη: από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. Οι Ιταλοί, μετά τον ΟΣΕ, θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα τους στις ελληνικές μεταφορές.

Στο μεταξύ, από τα υπόλοιπα, μόνο το έργο της Εγνατίας Οδού πρόκειται να «βγει» σε δημοπρασία μέσα στον Οκτώβριο. Κι αυτό γιατί είναι πολύ ώριμο. Ολα τα υπόλοιπα, που επίσης ήταν προγραμματισμένα για τώρα, πηγαίνουν «από Νοέμβριο και βλέπουμε», όπως μας είπε σήμερα το πρωί κορυφαία πηγή από το χώρο των αποκρατικοποιήσεων, που συναντήσαμε.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μεταξύ άλλων, ότι τα projects των ΕΛΠΕ, ΔΕΗ κλπ πάνε για τέλη του χρόνου.

Μια και ο λόγος στις αποκρατικοποιήσεις, να σας ενημερώσουμε ότι το υπό σύσταση υπερταμείο, θα ονομάζεται «Ελληνική ΑΕ» και θα λειτουργεί ως Εταιρεία Συμμετοχών. Θα έχει ΑΦΜ, με ημερομηνία έναρξης λειτουργίας την 1/1/2027. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο θα είναι 40 εκατ. ευρώ και διάρκεια του θα είναι 99 χρόνια. Τα παραπάνω οριστικοποιήθηκαν μόλις τώρα και αν μη τι άλλο συνιστούν ένα βήμα προόδου. Μέχρι πρόσφατα ήταν «στον αέρα».