Skip to main content

Hellenic Train: Μια νέα εποχή ανατέλλει για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Η εκδήλωση με τη μετονομασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκλεισε με την υπογραφή ενός μνημονίου μεταξύ της Hellenic Train και του Ινστιτούτου Μεταφορών.

Με τη μετονομασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ σε Hellenic Train ο ελληνικός σιδηρόδρομος ανοίγει μια νέα σελίδα στην μακρόχρονη ιστορία του.

Διαβάστε σχετικά - Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετονομάζεται σε Hellenic Train - «Ταξίδι στο αύριο των μεταφορών» (φωτο+vid)

Η επίσημη παρουσίαση του νέου ονόματος και του νέου λογότυπου της εταιρείας έγινε σήμερα στην Αθήνα παρουσία των υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρείας αλλά και της πολιτικής ηγεσίας των υπουργείων Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών των δύο χωρών.

Στον χαιρετισμό του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επισήμανε ότι η αλλαγή της ονομασίας εκτός από συμβολικό έχει και ουσιαστικό χαρακτήρα καθώς συμπίπτει, όπως είπε, με τη στρατηγική της κυβέρνησης να ενισχύσει όχι στα λόγια αλλά στην πράξη τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

«Θέλουμε σύγχρονα, ενισχυμένα τρένα με ένα σύγχρονο και διευρυμένο δίκτυο το οποίο είχε μείνει πολλά χρόνια πίσω. Η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου σημαίνει περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες και μια πιο εύκολη καθημερινότητα. Είναι μια απόφαση αναγκαία για την ανάπτυξη της οικονομίας. Η υλοποίηση αυτής της επιλογής είναι γιατί σχεδιάζουμε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και μεταφορών της νοτιοανατολικής Ευρώπης και για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο δίκτυο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Έχουμε βάλει μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 4,5 δις ευρώ. Έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2021. Ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη στον ΟΣΕ ένα σημαντικό πρόγραμμα αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου ύψους 1,2 δις ευρώ με ενίσχυση του προσωπικού και του τροχαίου υλικού».

Όπως είπε, στόχος είναι να απολαμβάνουν οι πολίτες πιο γρήγορες, ασφαλέστερες και υψηλότερης ποιότητας μεταφορές.

Στρατηγική κίνηση

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε πολύ σημαντική τη σημερινή ημέρα καθώς πραγματοποιείται δύο μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Η σύμβαση έχει ως σκοπό την περαιτέρω αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα μας. Η κίνηση εντάσσεται στη στρατηγική στόχευση της κυβέρνησης για σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλη την Ελλάδα καλύπτοντας και προορισμούς που θεωρούνται μη εμπορικοί», πρόσθεσε.

Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι ήδη νέες σύγχρονες αμαξοστοιχίες εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζονται συστήματα ποιότητας ελέγχου ως προς την ακρίβεια των δρομολογίων και την ποιότητα των τρένων και των σταθμών, καθώς και αναπτύσσονται πληροφοριακά συστήματα για την πληρέστερη ενημέρωση των επιβατών πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

«Πρόκειται για μια σύμβαση που μπορεί να αποτελέσει ένα στρατηγικό κεφάλαιο για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στην ελληνική οικονομία επισήμανε πως βρίσκεται σε σταθερή πορεία αναβάθμισης, εξέρχεται της ενισχυμένης εποπτείας και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς συγκεντρώνοντας επενδυτικό ενδιαφέρον. «Η ευρωπαϊκή επιτροπή εκτιμά ότι η Ελλάδα θα είναι πρωταθλήτρια στην Ευρώπη την επόμενη διετία στις επενδύσεις και τις εξαγωγές. Η Ελλάδα αναπτύσεται, αναβαθμίζεται και ισχυροποιείται», τόνισε.

Στενή διμερής συνεργασία

Ο υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας, Daniele Franco, στην τοποθέτηση του έκανε ιδιαίτερη μνεία στη στενή συνεργασία Ελλάδας και Ιταλίας τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και σαν εταίροι στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ. Απόδειξη, όπως είπε, αυτών των μελών σχέσεων είναι τα 9 δις συναλλαγές που έχουν οι δύο χώρες μεταξύ τους. Τόνισε ότι τα γρήγορα τρένα στην Ιταλία άλλαξαν τον τρόπο ζωής των πολιτών φέρνοντας για παράδειγμα τη σύνδεση Ρώμης - Μιλάνο σε 3 ώρες με τρένα ανά 20 λεπτά.

Τόνισε ότι η συνεργασία των δύο χωρών είναι ήδη πολύ καλή σε στρατηγικούς τομείς όπως η ενέργεια, ο φαρμακευτικός τομέας, η ένδυση και πλέον οι μεταφορές.

Ο διευθύνων Σύμβουλος της Ιταλικής εταιρείας, Luigi Ferraris, ανέφερε ότι στόχος είναι τα τρένα Etr που ήδη εκτελούν δρομολόγια να εξοπλιστούν με νέα ψηφιακά συστήματα που θα περιλαμβάνουν τις όποιες βλάβες. Επίσης όπως είπε θα αναβαθμιστούν οι σταθμοί, θα υπάρχει καλύτερη διασύνδεση των σταθμών με λεωφορεία και θα εκδοθεί ένα νέο εισιτήριο.

Η εκδήλωση έκλεισε με την υπογραφή ενός μνημονίου μεταξύ της Hellenic Train και του Ινστιτούτου Μεταφορών το οποίο όπως ειπώθηκε στόχος του είναι να προάγει την έρευνα, την ανάπτυξη και την βιωσιμότητα κινητικότητα.