Skip to main content

Μυλόπουλος:Γιατί θα είναι ολέθρια η απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου

Αν εφαρμοστεί η λύση της απόσπασης ο σταθμός Βενιζέλου θα παραδοθεί αντί για το 2023 το 2027, λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Ολέθρια χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, την επιστροφή στο σενάριο απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στον σταθμό μετρό στη Βενιζέλου, το οποίο επανέφεραν στην ατζέντα ο νεοεκλεγείς δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο βουλευτής της ΝΔ, Στράτος Σιμόπουλος (δείτε εδώ και εδώ).

Ο κ. Μυλόπουλος κατηγόρησε τον κ. Σιμόπουλο ότι δρα με γνώμονα τον εγωϊσμό του, ενώ τον διαχώρισε από τον κ. Ζέρβα σημειώνοντας ότι τουλάχιστον ο νεοκλεγείς δήμαρχος διευκρίνισε πως η επανατοποθέτηση πρέπει να γίνει μόνο σε περίπτωση που αυτή η λύση είναι συντομότερη και οικονομικότερη. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι έχει ενημερώσει τον κ. Ζέρβα πριν από κάποιες ημέρες ότι πιθανό πισογύρισμα θα επιφέρει μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του σταθμού, για την κατασκευή του οποίου ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει οι εργασίες να γίνονται με τα αρχαία να διατηρούνται in situ (κατά χώρα).  

«Η επιλογή της απόσπασης των αρχαίων μας επιστρέφει ξανά στο 2014 και καταργεί όση δουλειά έχει γίνει την περίοδο 2016 - 2017», τονίζει ο κ. Μυλόπουλος στη Voria.gr σχολιάζοντας τις παραπάνω δηλώσεις.

Όπως επιμένει ο ίδιος, αν εφαρμοστεί η λύση της απόσπασης ο σταθμός θα παραδοθεί με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση, δηλαδή αντί για το 2023 το 2027. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως μεσολαβούν πολλά βήματα προκείμενου να αναχαιτισθεί η πορεία του έργου  και να  ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης. Αναλυτικά, όπως σημείωσε, πρέπει να γίνει καινούργια μελέτη και να υποβληθεί εκ νέου στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για έγκριση, πρέπει να ξηλωθούν όλες οι καταχώσεις που έχουν γίνει για να προστατευτούν τα αρχαία και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του εκτεταμμένου υδράργυρου που θα απελευθερωθεί μετά την απομάκρυνση των αρχαίων. Επιπλέον, εφόσον αποσπαστούν τα αρχαία, θα πρέπει να γίνει ανασκαφή κάτω από τα υπάρχοντα αρχαία έκτασης τεσσάρων στρεμμάτων και βάθους τεσσάρων μέτρων.

Αναφορικά με το κόστος για την κατασκευή του σταθμού, ο κ. Μυλόπουλος υποστηρίζει ότι το επιπλέον κόστος με την υπάρχουσα λύση θα είναι της τάξης του 2 τοις χιλίοις. «Αντίθετα, η αδράνεια στην πρόοδο των έργων του μετρό από το 2012 έως το 2016 κόστισε στο δημόσιο 180 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις», τόνισε ο ίδιος.