Skip to main content

Ημερίδα Voria-Μυλόπουλος: Το μετρό αλλάζει τη Θεσσαλονίκη από το 2019

Η εικόνα της πόλης θα αλλάξει από το 2019, όταν θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η βασική γραμμή, στο σύνολό της, είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό

Η ολοκλήρωση του μετρό είναι καθοριστικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα αλλάξει το σκηνικό της πόλης και θα γίνει ο βασικός κορμός συγκοινωνίας, τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του στην ημερίδα της Voria.gr «Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και αστικές συγκοινωνίες: Δημιουργώντας τις συνθήκες για βιώσιμη κινητικότητα και οικονομική ανάπτυξη» που πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής.

Όπως είπε, η εικόνα της πόλης θα αλλάξει από το 2019, όταν θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η βασική γραμμή, στο σύνολό της. Από το 2020 θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής, από τη Νέα Ελβετία έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου.

Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε στον βουλευτή της ΝΔ, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος από το βήμα της ίδιας ημερίδας έκανε λόγο για ένα ελλειπέστατο και κολοβό έργο (δείτε εδώ), σημειώνοντας πως θα λειτουργήσει αρχικά χωρίς δύο βασικούς σταθμούς, τον Βενιζέλου και τον Αγίας Σοφίας. «Ο κ. Καραμανλής δεν είχε σωστά στοιχεία, ο μετρό θα λειτουργήσει αρχικά χωρίς έναν σταθμό και όχι δύο», είπε χαρακτηριστικά.

Μέσα στο 2021, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, θα λειτουργήσει η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ εντός του 2018 δημοπρατούνται οι πρόδρομες μελέτες για την επέκταση προς δυτικά.

Συγκεκριμένα για τον σταθμό Βενιζέλου, που αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2023, ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι καθυστερεί αφενός λόγω του ότι το 2016, όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση «βρήκαμε το εργοτάξιο στην κατάσταση που ήταν τον 3ο μΧ αιώνα, δηλαδή μόνο αρχαία και 0% έργο» και αφετέρου γιατί ο σταθμός θα είναι δύο σε ένα: «εκτός από ένας υπερσύγχρονος σταθμός θα είναι ένας ανοιχτός αρχαιολογικός χώρος που θα φιλοξενεί την ιστορία της Θεσσαλονίκης και θα εξελιχθεί σε ένα κορυφαίο σημείο προσέλκυσης τουριστών. Πρόκειται για τον μοναδικό σταθμό στον κόσμο, που θα δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να βλέπει καθημερινά να εξελίσσεται η ιστορία της πόλης από τη ρωμαϊκή στη βυζαντινή περίοδο».

Για τη βασική γραμμή, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό είπε ότι έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σηράγγων κατά 100%, οι αρχαιολογικές ανασκαφές βρίσκονται στο 95%, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί κατά 89%, οι αρχιτεκτονικές εργασίες βρίσκονται στο 59%, ενώ έχει κατασκευαστεί το 13% των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.

Τέλος, ο κ. Μυλόπουλος είπε ότι η Αττικό Μετρό τριπλασίασε τα τελευταία 2,5 χρόνια τις επενδύσεις της σε έργα. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το 2017 επενδύθηκαν 347 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 242 εκατ. ευρώ απορροφήθηκαν στη Θεσσαλονίκη για τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.