Skip to main content

Μύλος με τα συμβόλαια του προηγούμενου διαχειριστή στο υπόγειο πάρκινγκ του δημαρχείου

Πολίτες που είχαν συμβόλαιο με τον προηγούμενο διαχειριστή, το οποίο δεν έχει λήξει, καλούνται να απομακρύνουν τα ΙΧ τους ή να πληρώσουν εκ νέου

Ανάστατοι είναι οι μόνιμοι πελάτες του υπόγειου χώρου στάθμευσης που βρίσκεται κάτω από το δημαρχιακό μέγαρο Θεσσαλονίκης λίγους μήνες μετά την αλλαγή της εταιρείας που ανέλαβε τη διαχείρισή του.

Παρότι κατέβαλαν στον προηγούμενο διαχειριστή ετήσιο μίσθωμα, το οποίο δεν έχει λήξει ακόμη, καλούνται να απομακρύνουν τα αυτοκίνητά τους ή να πληρώσουν εκ νέου το αντίτιμο. Ήδη εδώ και λίγες μέρες η νέα εταιρεία που ανέλαβε τη λειτουργία του πάρκινγκ από τις 27 Οκτωβρίου έχει τοποθετήσει σχετικά ειδοποιητήρια στα οχήματα, ενώ επικοινωνεί και τηλεφωνικά με τους χρήστες προκειμένου να τους ενημερώσει.

Στο ειδοποιητήριο αναφέρεται ότι «ο προηγούμενος διαχειριστής του σταθμού, αν και γνώριζε για την επικείμενη διαδικασία διαγωνισμού από τον δήμο Θεσσαλονίκης σύναψε συμβόλαιο ετήσιας διάρκειας με προκαταβολή του οφειλόμενου ποσού κατόπιν έκπτωσης. Είναι προφανές πως η παραπάνω πρακτική είναι μη νόμιμη. Ο εκμεταλλευτής ενόψει της επικείμενης δημοπρασίας θα έπρεπε να καταρτίζει μηνιαία συμβόλαια. Η εταιρεία μας ουδεμία ευθύνη φέρει γι’ αυτήν την κατάσταση και δικαιούται να εισπράξει αντίτιμο για την εκ μέρους σας χρήση του χώρου στάθμευσης από την 27-10-2021 και εφεξής. Η εταιρεία μας επέτρεψε τη χρήση του σταθμού από εσάς μέχρι σήμερα χωρίς να αναζητήσει το αναλογούν αντίτιμο, αναμένοντας τη θέση του δήμου Θεσσαλονίκης στο πρόβλημα που υφίσταται, στον οποίο με έγγραφη επιστολή γνωστοποίησε το ζήτημα. Σας επισημαίνουμε ότι η στάθμευσή σας στο χώρο του πάρκινγκ χωρίς αντάλλαγμα, πέραν της ζημίας που προκαλεί στην εταιρεία μας, για την οποία όπως προαναφέρθηκε δεν έχουμε ευθύνη, δημιουργεί και μείζον φορολογικό πρόβλημα, καθώς δεν έχουμε εκδώσει παραστατικό φορολογικό που να δικαιολογεί τη χρήση του πάρκινγκ από εσάς».

Αυτό συνέβη στον γιατρό Μ.Λ. ο οποίος έκανε ετήσιο συμβόλαιο τον Μάιο του 2021, προτού ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός, αλλά προχθές δέχτηκε κλήση από υπάλληλο της εταιρείας που του ζήτησε να προσέλθει στο πάρκινγκ για να ενημερωθεί για το θέμα. Τότε πληροφορήθηκε ότι πρέπει να πάρει το όχημά του και πως η κάρτα εισόδου του θα ακυρωθεί. Επίσης, ότι προκειμένου να εισέλθει ξανά στον χώρο στάθμευσης πρέπει να καταβάλει το αντίτιμο βάσει της ισχύουσας τιμολογιακής πολιτικής, ενώ σε περίπτωση ετήσιου συμβολαίου θα του παρασχεθεί από την εταιρεία έκπτωση 20% επί του ετήσιου ποσού.

Παρότι ο ίδιος επέλεξε να υπογράψει συμφωνία ετήσιας μίσθωσης με τη νέα εταιρεία με την έκπτωση του 20%, χάνοντας το ποσό που είχε ήδη καταβάλει στον προηγούμενο διαχειριστή, ενημερώθηκε έκπληκτος από την υπάλληλο ότι αυτό δεν είναι εφικτό και ότι πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσει το θέμα με τον προηγούμενο ανάδοχο, οπότε αποφάσισε να απευθυνθεί σε δικηγόρο.

Υποχρέωση του προηγούμενου αναδόχου να επιστρέψει τα χρήματα

Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο δικηγόρος, στο ειδοποιητήριο δεν αναφέρεται ούτε το όνομα της εταιρείας, ούτε κάποιο τηλέφωνο επικοινωνίας, οπότε απευθύνθηκε στον προηγούμενο ανάδοχο. «Η προηγούμενη εταιρεία οφείλει να δώσει πίσω τα μισθώματα από 27 Οκτωβρίου. Από τη στιγμή που έχει παραδώσει το πάρκινγκ, δεν είναι αυτή που παρέχει τις υπηρεσίες. Επικοινώνησα επί δύο συνεχόμενες ημέρες και μου απάντησε μία υπάλληλος που με ενημέρωσε ποιος είναι ο υπεύθυνος και παρότι άφησα τα στοιχεία μου, δεν μου απάντησαν. Επικοινώνησα και με τον δήμο, όπου επίσης κράτησαν τα στοιχεία μου, έτσι ώστε να μου δώσει αξιόπιστη πληροφόρηση κάποιος που γνωρίζει το θέμα, αλλά ακόμα δεν έχω απάντηση», ανέφερε.

Τι λέει ο δήμος

Στο ειδοποιητήριο επισημαίνεται ότι η εταιρεία έχει ζητήσει από τον δήμο να καλύψει τη ζημία που προκλήθηκε από τον προηγούμενο ανάδοχο κι εφόσον το κάνει αποδεκτό αναφέρει ότι δεν θα διεκδικήσει από τους πελάτες το αντίτιμο του διαστήματος χρήσης από 27/10/2021 έως 31/12/2021 και θα προβεί σε έκπτωση με το ισόποσο που κατέβαλαν στον προηγούμενο ανάδοχο για το διάστημα από 1/1/2021. Μάλιστα, αναφέρεται ότι έχει θέσει το ζήτημα και με επιστολή, πλην όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση, κάτι που διαψεύδει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μιχάλης Κούπκας. «Δεν υπήρξε τέτοιο αίτημα προς τον δήμο Θεσσαλονίκης. Άλλωστε, δεν προβλέπεται ούτε από τον νόμο, ούτε από τη σύμβαση ανάληψη τέτοιου είδους υποχρέωσης από τον δήμο. Αφορά ενοχική σχέση τρίτων, όπου, αν προκύπτει διαφορά, θα πρέπει να τη λύσουν μεταξύ τους», δήλωσε στη Voria.gr.