Skip to main content

Μισό αιώνα ζωής συμπληρώνει φέτος το φημισμένο ράλι της ΔΕΘ

Στο διήμερο 16-17 Σεπτεμβρίου, οι λάτρεις του αθλήματος, θα «ξαναστηθούν» στην αφετηρία του ράλι, στη Νότια πύλη της ΔΕΘ

Mισό αιώνα ζωής συμπληρώνει φέτος το φημισμένο ράλι της Δ.Ε.Θ. και φιλοδοξία των διοργανωτών είναι να αναβαθμιστεί με τη διοργανωτική και αγωνιστική παρουσία του στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στο διήμερο 16-17 Σεπτεμβρίου, οι λάτρεις του αθλήματος, θα «ξαναστηθούν» στην αφετηρία του ράλι, στη Νότια πύλη της ΔΕΘ, στις στροφές του δρόμου προς την Χαλκιδική, στις ειδικές διαδρομές και σε κάθε άλλο σημείο, όπου οι οδηγοί των αυτοκινήτων θα κάνουν τους ριψοκίνδυνους, αλλά και επιδέξιους χειρισμούς τους απολαμβάνοντας την ηδονή της ταχύτητας.

Σαν χθες ήταν η πρώτη του διοργάνωση, την ευθύνη της οποίας είχε το τότε αγωνιστικό τμήμα της ΕΛΠΑ, κάτι που έγινε το 1966 και έχοντας τότε πρώτο νικητή τον Σταύρο Γεωργιάδη, που έτρεχε με το ψευδώνυμο «Βόρειος» και έχοντας συνοδηγό του στο μικρό Μίνι Κούπερ (ιδιοκτησίας του σημερινού δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη) τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Στο διάστημα αυτό πολλά άλλαξαν στη μορφή του αγώνα που παλαιότερα ξεκινούσε το μεσημέρι του Σαββάτου και μετά από πολλές ειδικές νυκτερινές διαδρομές που κρατούσαν όλο το βράδυ, τα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα τερμάτιζαν το μεσημέρι της Κυριακής. Μάλιστα, στο διάστημα της 50ετούς παρουσίας του πέρασαν ανάμεσα στις συμμετοχές του τα κορυφαία ονόματα του χώρου, σε πανελλήνια κλίμακα, όπως αυτά των Καλεμτζάκη, Τσομπανόπουλου, Μανωλόπουλου, Ψηφίδη, Κύρκου, "Τζίγγερ", Βωβού, "Στρατισίνο", Μοσχού, Ιαβέρη, Τσολακίδη, Χατζηχρήστου, Στόϊκου, Αναγνωστάκη, Τοψή, Χαμπή, Παπαντωνίου, Κουμποτή κ.α. Ονόματα που κυριάρχησαν και πρωταγωνίστησαν για πολλά χρόνια στους αγώνες ράλι.

Η φετινή διοργάνωση, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, θα ολοκληρώσει τις προθεσμίες για συμμετοχές το βράδυ της Παρασκευής 8 Σεπτεμβρίου, ενώ το πρωί της επόμενης μέρας (Σάββατο 16-9) θα γίνει στη νότια πύλη της ΔΕΘ ο τεχνικός έλεγχος των αγωνιστικών, και από τον ίδιο χώρο θα δοθεί η επίσημη εκκίνηση του ράλι. Το σύνολο των έξι ειδικών διαδρομών το καλύπτουν συνολικά 93 αγωνιστικά χιλιόμετρα αρκετά για να προσφέρουν συγκινήσεις.

Στον Κώστα Στεφανή δόθηκε η ευθύνη της παρουσίασης των πληρωμάτων, και να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος οδηγός, ανέβηκε 7 φορές ως συνοδηγός στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών σε Rally Δ.Ε.Θ. Το 1978 με τον Ιαβέρη και το Ford Escort RS, από το 1987 έως το 1990 και το 1992 με την Lancia Delta HF του "Jigger" και τέλος το 1994 με την Lancia Delta HF του Άρη Βωβού.