Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020
x

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: 100 ΕΚΑΤ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ-ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος, είπε ο πρωθυπουργός - Θέλουμε το 2030 ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό, τόνισε

Κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, φοροαπαλλαγές για εταιρείες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους οχήματα αλλά και επιδότηση για αγορά επαναφορτιζόμενων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Η παρουσίαση έγινε στο Γκάζι, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

«Στόχος είναι 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. Μακάρι η επιθυμία των πολιτών να μος οδηγήσει σε πιο φιλόδοξους στόχους» είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όσον αφορά τα οικονομικά κίνητρα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα εξής:

- Επιδοτούμε με 100 εκατ. για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα

Παρά το αυξημένο κόστος που η πολιτεία το επιδοτεί για να το κάνει πιο εφικτό ο χρήστης θα εξοικονομεί 2.500 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση.

- Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί

- Αυτά τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για 2 χρόνια θα απαλάσσονται από τέλη, οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία

- Από τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θα έχει την ευθύνη για τη διαλειτουργικότητα.

Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνιτοποίησης.

«Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα εχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι «κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει υποδομή για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση είναι ένα σχέδιο ολιστικό που αφορά το κράτος και όλους τους πολίτες και για αυτό συνοδεύεται από αυτή την καινοτόμο και πράσινη συμφωνία που θα υπογράψουν 19 φορείς και 2 υπουργεία.

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «θέλουμε το 2030 ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό». «Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί», ανέφερε ο πρωθυπουργός.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ