Skip to main content

Μητσοτάκης στη ΔΕΘ:Οι στόχοι για τη Βόρεια Ελλάδα και τα έργα υποδομής

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, αναφέρθηκε στα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας.

Tη δυνατότητα της Βόρειας Ελλάδας «να ξαναγίνει κέντρο ανταγωνιστικής μεταποίησης και βιομηχανίας, ποιοτικής αγροτικής παραγωγής και τουρισμού 12 μήνες το χρόνο» ανέδειξε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του χθες στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης», στο πλαίσιο της 82ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, αναφέροντας ότι η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί μια ακόμα ανεκμετάλλευτη πηγή πλούτου.

Αναφερόμενος στον ορυκτό πλούτο, τόνισε ότι η Μακεδονία και η Θράκη προσφέρουν ευκαιρίες για επενδύσεις δισεκατομμυρίων και δημιουργία δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Σε σχέση με το θέμα της Eldorado Gold, ο πρόεδρος της ΝΔ δήλωσε: «Θέλω να είμαι ξεκάθαρος: Θέλουμε εξορυκτική δραστηριότητα πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και στο αυστηρό κοινοτικό πλαίσιο. Αλλά με απλοποίηση και αναμόρφωση του λατομικού κώδικα και της εξορυκτικής νομοθεσίας. Άλλες Σκουριές δεν πρόκειται να έχουμε. Αν μια εταιρία σέβεται την περιβαλλοντική νομοθεσία και δικαιώνεται δικαστικά θα συνεχίζει κανονικά τη δραστηριότητά της. Και οι δουλειές που χάνονται σήμερα στη Χαλκιδική θα ανακτηθούν. Και αυτό αποτελεί προσωπική μου δέσμευση».

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε πρόκληση της ανάδειξη του γεωγραφικού πλεονεκτήματος της Βόρειας Ελλάδας «λόγω της γειτνίασης της με μια δυνητική αγορά 50.000.000 ανθρώπων».

«Η παράταξή μας έχει την δική της ιστορία στη στήριξη της Βόρειας Ελλάδας με έργα υποδομών. Η Εγνατία Οδός είναι δικό μας έργο. Ξεκίνησε επί ημερών Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Οι πρώτες προσπάθειες ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγιναν από την Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή. Και η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, κρίσιμη για όλη την Βόρεια Ελλάδα, φέρει τη σφραγίδα της Κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά. Αλλά τώρα πρέπει να κοιτάξουμε παραπέρα. Η Βόρεια Ελλάδα να ξαναγίνει κέντρο ανταγωνιστικής μεταποίησης και βιομηχανίας, ποιοτικής αγροτικής παραγωγής και τουρισμού 12 μήνες το χρόνο. Μια Βόρεια Ελλάδα ανοιχτή στον κόσμο αλλά σε συνθήκες ασφάλειας και ισότιμου ανταγωνισμού. Γι' αυτό και εγγυώμαι προσωπικά ότι τα βόρεια σύνορα μας θα ξαναγίνουν αυτό που πρέπει να είναι. Σύνορα. Όχι μία απλή γραμμή στο χάρτη από την οποία περνούν ανεξέλεγκτα παράνομα και λαθραία προϊόντα», υπογράμμισε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και συνέχισε:

«Στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τα έργα υποδομής που πραγματικά χρειαζόμαστε. Τις κάθετες διασυνδέσεις με την Εγνατία για να βγουν από την απομόνωση πόλεις, όπως η Δράμα και τα Γιαννιτσά. Και τις σιδηροδρομικές διασυνδέσεις των λιμανιών μας, όπως της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης. Δεν θα φτιάξουμε σιδηρόδρομους στο πουθενά με χρήματα που δεν υπάρχουν»

Παράλληλα, απευθυνόμενος στον δήμαρχο της πόλης, Γιάννη Μπουτάρη, τόνισε: «Η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει μια ανοιχτή πόλη, κέντρο εκπαίδευσης, κέντρο καινοτομίας και κέντρο πολιτισμού. Μια πόλη με ταυτότητα, μια πόλη με μέλλον, μια πόλη με ανοιχτούς ορίζοντες. Όχι μόνο ένα διαμετακομιστικό κέντρο αλλά μια πόλη στην οποία χαίρεται κανείς να ζει, να επιχειρεί και να την επισκέπτεται».