Skip to main content

Οι 90 της ΕΥΑΘ ζητούν μονιμοποίηση όπως των 220 της Κτιριακές Υποδομές

Με δύο διαδοχικές τροπολογίες το 2016 η κυβέρνηση μονιμοποίησε περίπου 220 συμβασιούχους στην εταιρεία Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.

Με δύο μέτρα και δύο σταθμά αντιμετωπίζει η κυβέρνηση πανομοιότυπες περιπτώσεις συμβασιούχων οι οποίοι απασχολούνταν για χρόνια σε κρατικές εταιρείες, με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ή έργου. Όπως αποκαλύπτει σήμερα η Voria.gr, με δύο διαδοχικές τροπολογίες το 2016 η κυβέρνηση μονιμοποίησε περίπου 220 συμβασιούχους στην εταιρεία Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., την ίδια ώρα που αρνείται πεισματικά να πράξει το ίδιο και για τους 90 προσφάτως απολυμένους συμβασιούχους της ΕΥΑΘ Α.Ε. Μάλιστα, δράστης και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο πρόσωπο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Παραπομπή στο μέλλον

Το βράδυ της περασμένης Πέμπτης ο κ. Σπίρτζης αρνήθηκε να συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών και άλλες διατάξεις» τροπολογία την οποία κατέθεσε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΛ Γιώργος Λαζαρίδης (εδώ).

Με την τροπολογία αυτήν ο κ. Λαζαρίδης ζητούσε την επαναπρόσληψη των 90 απολυμένων συμβασιούχων της ΕΥΑΘ Α.Ε., με σύναψη συμβάσεων αορίστου χρόνου. Η τροπολογία την οποία κατέθεσε ο βουλευτής προέβλεπε ότι «οι συμβάσεις αυτές (σ.σ. των 90 συμβασιούχων) εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 81/2003 και εφόσον ανανεώθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο διαδοχικά, για χρονική διάρκεια που υπερβαίνει συνολικά τα τρία έτη, τεκμαίρεται ότι πρόκειται για συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, ανεξαρτήτως του νομικού χαρακτηρισμού που απέδωσαν σε αυτές τα συμβαλλόμενα μέρη». Σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη ο υπουργός απέρριψε την τροπολογία λέγοντάς του «άφησέ το, θα το δούμε στο μέλλον». Επιπλέον, για την υιοθέτηση της τροπολογίας από τον υπουργό δεν υπήρξε η παραμικρή υποστήριξη από τους βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ.

Μονιμοποίησε 220

Ωστόσο, ο ίδιος υπουργός κ. Σπίρτζης το 2016, με δύο αλλεπάλληλες τροπολογίες φρόντισε για τη μονιμοποίηση περίπου 220 συμβασιούχων στην εταιρεία Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Συγκεκριμένα η πρώτη τροπολογία περιελήφθη στο νόμο 4369 (άρθρο 69) και η δεύτερη και οριστική μπήκε κατά την ψήφιση του νόμου 4439 (άρθρο 30 με το οποίο τροποποιήθηκε επί τα βελτίω το άρθρο 69 του προηγούμενου νόμου). Σε αυτήν πέρασε το εξής: «Το σύνολο των προσληφθέντων στην εταιρεία ‘Ο.Σ.Κ. Α.Ε.’ δυνάμει των προκηρύξεων 2300/7878/2007 και 2300/26405/2008 και στην εταιρεία ‘ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε.’ δυνάμει των από 26.3.2002 και από 5.8.2003 Προκηρύξεων, νυν συγχωνευθείσες στην ανώνυμη εταιρεία ‘Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.’, εντάσσονται κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης ρύθμισης ή απόφασης σε κενές οργανικές θέσεις της εταιρείας ‘Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.’ ή σε προσωποπαγείς θέσεις που θα συσταθούν στην ως άνω εταιρεία για το σκοπό αυτόν.

Η ένταξη πραγματοποιείται με απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας κατόπιν αιτήματος των ως άνω ενδιαφερομένων, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις, τους όρους και τις συνθήκες των λοιπών εργαζομένων με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, η οποία λαμβάνεται εντός μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Οι ήδη εργαζόμενοι στην ‘Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.’, δυνάμει του άρθρου 66 του Ν. 4369/2016, υπάγονται στις ρυθμίσεις της παρούσας διάταξης».



Μονιμοποίηση πριν από τις εκλογές

Σημειώνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα όσων μονιμοποιήθηκαν με τη συγκεκριμένη τροπολογία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ήταν μηχανικοί, δηλαδή συνάδελφοι του κ. Σπίρτζη ο οποίος, υπενθυμίζεται ότι διετέλεσε κατά το παρελθόν πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Μάλιστα, η επίμαχη διάταξη ψηφίστηκε ελάχιστες ημέρες πριν από τις τελευταίες εκλογές στο ΤΕΕ (Νοέμβριο 2016)!

Ομοιότητες

Η περίπτωση των 220 παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με αυτήν των 90 της ΕΥΑΘ Α.Ε. Οι πρώην συμβασιούχοι του ΟΣΚ και της ΔΕΠΑΝΟΜ που στη συνέχεια πέρασαν στις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., είχαν χάσει τη δικαστική μάχη που έδωσαν. Για την ακρίβεια, έχασαν πρωτόδικα, κέρδισαν σε δεύτερο βαθμό, αλλά η εφετειακή απόφαση αναιρέθηκε από τον Άρειο Πάγο. Σε εκείνη τη φάση της δικαστικής διαδικασίας ήρθε η τροπολογία Σπίρτζη και έλυσε οριστικά το ζήτημα υπέρ των συμβασιούχων.

Οι συμβάσεις των 90 της ΕΥΑΘ διακόπηκαν την 1η Μαρτίου έπειτα από την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών το οποίο απέρριψε τα ασφαλιστικά μέτρα των συμβασιούχων, ενώ η κύρια προσφυγή τους δεν έχει ακόμη εκδικαστεί.

Επιπλέον, οι 220 όπως και οι 90, εργάζονταν στις κρατικές ΟΣΚ και ΔΕΠΑΝΟΜ επί πολλά χρόνια (έως και 16), όπως συμβαίνει και με πολλούς από τους 90 της ΕΥΑΘ. Ωστόσο, παρά τις ομοιότητες των δύο περιπτώσεων, η μεταχείριση της κυβέρνησης και ειδικότερα του υπουργού κ. Σπίρτζη είναι εντελώς διαφορετική, σε βάρος των συμβασιούχων της ΕΥΑΘ.

Στα χέρια της Κ. Νοτοπούλου

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr οι συμβασιούχοι της ΕΥΑΘ Α.Ε. στη συνάντηση την οποία είχαν την περασμένη εβδομάδα με τη διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου, ζήτησαν να υπάρξει ίση μεταχείριση με την περίπτωση των συμβασιούχων στις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Μάλιστα, κατέθεσαν και σχετική πρόταση νομοθετικής διάταξης με το αίτημα να υιοθετηθεί από την κυβέρνηση και να ψηφιστεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η προτεινόμενη διάταξη είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτήν του άρθρου 30 του ν. 4439 με το οποίο μονιμοποιήθηκαν οι 220 μηχανικοί στις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.

Οι συμβασιούχοι της ΕΥΑΘ Α.Ε., με αφορμή τη σημερινή έναρξη του αναπτυξιακού περιφερειακού συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας το οποίο διοργανώνει η κυβέρνηση (26 έως 28 Μαρτίου) στη Θεσσαλονίκη κατέρχονται από σήμερα το πρωί σε νέες, δυναμικότερες κινητοποιήσεις, έξω από τα γραφεία της ΕΥΑΘ Α.Ε.