Skip to main content

Μπλακ άουτ σε Facebook, Instagram: Πώς αντέδρασαν επιχειρηματίες και influencers

Το μπλακ άουτ στο facebook αποκάλυψε την ανάγκη για περισσότερα κανάλια προβολής και επικοινωνίας - Τι οδηγεί τους χρήστες στη μεγαλύτερη ιδιωτικότητα

Δεν πρέπει να στηρίζονται οι διαφημιζόμενοι μόνο σε ένα κανάλι προβολής, καθώς είδαμε επιχειρηματίες και influencers να... κλείνουν ουσιαστικά το μαγαζί τους για έξι ώρες για λόγους ανωτέρας βίας, υποστηρίζει μιλώντας στη Voria.gr o αναλυτής των social media και Course Instructor στην εταιρεία KnowCrunch Δημήτρης Δημητριάδης, αναφερόμενος στις συνέπειες του πολύωρου μπλακ άουτ στο facebook, το instagram και το whatsapp.

Όπως εξηγεί, υπήρχαν επιχειρηματίες που έχοντας κάνει διασπορά της δραστηριότητάς τους σε άλλα κανάλια, οδηγήθηκαν στο tik tok και το twitter άμεσα προκειμένου να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους.

Στο επίπεδο της προσωπικής επικοινωνίας, επισημαίνει ο κ. Δημητριάδης, ήδη βλέπουμε χρήστες να στρέφονται σε άλλα κανάλια επικοινωνίας με περισσότερη ιδιωτικότητα. «Ήταν κάτι που το παρατηρούσαμε το τελευταίο διάστημα, ωστόσο φαίνεται πως μάλλον πείστηκαν μετά την "περιπέτεια" των τελευταίων ωρών», λέει. Όπως επισημαίνει ο κ. Δημητριάδης φαίνεται να εγκαταλείπουν το Instagram και το messenger, επιλέγοντας αντίστοιχα το telegram και το signal, εξασφαλίζοντας έτσι πιο ιδιωτική επικοινωνία.

Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η προσέγγιση του θέματος και τεχνικά, καθώς πολλοί χρήστες νόμιζαν πως όταν «έπεσε» το facebook «έπεσε» και το… ίντερνετ. Διαπιστώνουμε, λέει ο κ. Δημητριάδης, μια αξιοπρόσεχτη ταύτιση κοινωνικού δικτύου, λόγω της μαζικότητας, με το διαδίκτυο! «Εξάλλου δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής», υπογραμμίζει ο κ. Δημητριάδης, «πως στις ΗΠΑ πληθαίνουν οι φωνές κι από μέλη του Κογκρέσου για να "σπάσει" το facebook σε μικρότερες εταιρείες για να είναι πιο ελεγχόμενο και εν κατακλείδι πιο ασφαλές».

Βέβαια, όπως λέει ο ίδιος, «σκεφτείτε για το τι οικονομικά μεγέθη συζητάμε, εάν υπολογίσει κανείς πως οι απώλειες πρωτίστως για τον ιδιοκτήτη της facebook ήταν 6 δισ. δολάρια, δηλ. 1 δισ. την ώρα, ενώ ο οικονομικός αντίκτυπος παγκοσμίως υπολογίστηκε από τη netblock σε 160 δισ. δολάρια!».

Επίσης, ο κ. Δημητριάδης επισήμανε πως μιλάμε για ένα «απλό τεχνικό λάθος, αφού την ιστορία την έκανε ένα πρωτόκολλο δικτύου. «Κλείδωσε ένας τεχνικός ουσιαστικά, εάν μπορούμε να το πούμε χαριτολογώντας το facebook έξω από το… ίντερνετ. Δηλαδή μια λάθος ρύθμιση οδήγησε εκτός διαδικτύου το δίκτυο». Να σημειωθεί, υποστήριξε ο κ. Δημητριάδης, πως «δεν είναι εύκολο να επαναφέρεις ένα σύστημα, αφού μιλάμε για δομές τεράστιες, όπως του facebook, που δεν γίνεται αυτό που λέμε πατάμε ένα κουμπί κι επαναφέρουμε το σύστημα. Χρειάζονται κάποιες ώρες για να μπορέσει να επανέλθει το σύστημα, όπως κι έγινε».