Skip to main content

Συνεταιρισμός Ηρακλής: Μπαταχτσής ο ΟΑΣΘ, δεν πληρώνει τα ενοίκια

Στην αντεπίθεση πέρασε ο πρόεδρος του συνεταιρισμού «Ηρακλής», που νοικιάζει στον ΟΑΣΘ γραφεία και αμαξοστάσια. Τι καταγγέλλει.

Στην αντεπίθεση, μετά τις κατηγορίες τις οποίες εξαπέλυσε σε βάρος του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, πέρασε ο συνεταιρισμός «Ηρακλής» ο οποίος εκμισθώνει στον ΟΑΣΘ τα ακίνητα στα οποία στεγάζονται τα γραφεία, τα αμαξοστάσια και τα συνεργεία του Οργανισμού. Σε ανακοίνωση του συνεταιρισμού την οποία υπογράφει ο πρόεδρός του Στέφανος Καψάλης, καταγγέλλεται ότι ο ΟΑΣΘ από τότε που κρατικοποιήθηκε, τον Αύγουστο του 2017, δεν έχει καταβάλει τα ενοίκια των εγκαταστάσεων που μισθώνει από τον «Ηρακλή».

Απλήρωτα ενοίκια

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του συνεταιρισμού ο ΟΑΣΘ μισθώνει από τον «Ηρακλή» επτά ορόφους γραφείων, υπόγεια αποθήκη και πάρκινγκ, συνολικού εμβαδού 2.310 τ.μ., στο κτίριο το οποίο βρίσκεται επί της οδού Παπαναστασίου. Μισθώνει επίσης δύο αμαξοστάσια στη Σταυρούπολη και στον Φοίνικα, συνολικού εμβαδού 55.568 τ.μ. υπαιθρίων χώρων και 16.638 τ.μ. κτισμάτων. Τα δύο αμαξοστάσια μισθώνονται όχι μόνο ως χώροι σταθμεύσεως λεωφορείων, αλλά και ως συνεργεία καθώς, όπως σημειώνεται, είναι νομίμως αδειοδοτημένα προς το σκοπό αυτό και διαθέτουν στεγασμένους χώρους συνεργείου, λιπαντηρίου, βουλκανιζατέρ, αποθηκών κ.λπ.

Σύμφωνα με τον κ. Καψάλη, για τους παραπάνω χώρους ο ΟΑΣΘ οφείλει να πληρώνει μηνιαίο ενοίκιο 88.302 ευρώ, δηλαδή ετησίως 1.059.624 ευρώ και όχι 1.560.000 όπως ανέφερε σε συνεντεύξεις του ο κ. Παππάς, δεδομένου ότι το μίσθωμα τα τελευταία χρόνια είχε υποστεί διαδοχικές μειώσεις ύψους 30%. Όπως καταγγέλλει ο κ. Καψάλης «το μίσθωμα αυτό η κρατική διοίκηση του ΟΑΣΘ το θεωρεί παρ’ όλα αυτά υπερβολικό και δεν το καταβάλλει εδώ και 20 μήνες, με αποτέλεσμα οι συνολικές οφειλές του Οργανισμού για 20 μήνες, από τον Αύγουστο του 2017 έως σήμερα να ανέρχονται σε 1.560.200 ευρώ και ο συνεταιρισμός να αναγκαστεί να καταφύγει στα Δικαστήρια». Παρόλα αυτά, αναφέρει ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, «ο Ηρακλής εξακολουθεί να πραγματοποιεί έξοδα συντήρησης, σε όλους τους ιδιόκτητους χώρους αμαξοστασίων και γραφείων, ενώ έχει αναγκαστεί να καταβάλει φόρους 267.784 ευρώ για το 2017 για ενοίκια που δεν έχει εισπράξει».

Απλήρωτα ενοίκια είχε αφήσει στον «Ηρακλή» και ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τον κ. Καψάλη «εκκρεμούν πληρωμές ενοικίων και από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ από το 2014 ύψους 3.322 257 ευρώ, τις οποίες η σημερινή διοίκηση αρνείται επίσης να καταβάλει με το δικαιολογητικό ότι ‘δεν είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε χρέη προηγούμενης περιόδου’. Παρ’ όλο που το ποσό αυτό το έχει ήδη αναγνωρίσει ως οφειλόμενο, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφό της. Πρόκειται προφανώς για καινοφανή λογική, βάσει της οποίας όταν κρατικοποιείς έναν ιδιωτικό Οργανισμό υφαρπάζεις μεν την περιουσία του, αλλά δεν αναγνωρίζεις τις υποχρεώσεις του προς τρίτους».

Αγορά με ίδια κεφάλαια

Στην ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του συνεταιρισμού διαψεύδει ισχυρισμούς του προέδρου του ΟΑΣΘ τους οποίους διατύπωσε ο κ. Παππάς σε πρόσφατες συνεντεύξεις του, σημειώνοντας ότι «ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ επιδίδεται σε συστηματική προσπάθεια δυσφήμισης του ‘Ηρακλή’ με απολύτως ψευδή στοιχεία».

Ειδικότερα, απαντώντας στη δήλωση του κ. Παππά ότι «ο Προμηθευτικός

Συνεταιρισμός Ηρακλής στήθηκε από τους ίδιους τους μετόχους του ΟΑΣΘ και

λειτούργησε ουσιαστικά ως εργαλείο για να αυξάνει τα κέρδη τους» και επιπλέον

ότι «με κεφάλαια του ΟΑΣΘ αγοράστηκαν τα ακίνητα του Συνεταιρισμού» ο κ. Καψάλης αναφέρει πως ο «Ηρακλής» «ιδρύθηκε το 1953, τέσσερα χρόνια πριν από τον ΟΑΣΘ, συνεπώς είναι μάλλον δύσκολο να έχει ιδρυθεί από τους μετόχους του ΟΑΣΘ». Προσθέτει, δε, ότι τα ακίνητα του συνεταιρισμού αγοράστηκαν από ίδια κεφάλαια των συνεταιριστών «και αυτό αποδεικνύεται με αδιάσειστα γραπτά στοιχεία, όπως και πάλι με δικές τους δαπάνες υλοποίησαν την κατασκευή των εγκαταστάσεων των δύο αμαξοστασίων, τα οποία και εξόπλισαν με κατάλληλες υποδομές ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες ανεφοδιασμού και συντήρησης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ». Ο κ. Καψάλης τονίζει επίσης ότι «στα 66 χρόνια λειτουργίας του Συνεταιρισμού, οι συνεταιριστές πολλές φορές επανεπένδυσαν ίδια κεφάλαια παραιτούμενοι του δικαιώματος διανομής μερισμάτων, προκειμένου με τα χρήματα αυτά να γίνουν έργα υποδομής και συντηρήσεις των ακινήτων του συνεταιρισμού. Στο πλαίσιο αυτό και λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, από το 2010 αποφάσισαν, εξάλλου, ομόφωνα την παύση διανομής κερδών, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ταμειακές ανάγκες του συνεταιρισμού έναντι των μισθωμάτων και των λοιπών υποχρεώσεών του».

Αγορά καυσίμων

Τέλος, ο κ. Καψάλης διαψεύδει τον ισχυρισμό του κ. Παππά ότι ο ΟΑΣΘ αγόραζε από τον «Ηρακλή» σε τιμές λιανικής πώλησης τα καύσιμα και τα ορυκτέλαια.

«Βεβαίως κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε, όπως πολύ εύκολα αποδεικνύεται και από τα σχετικά παραστατικά. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ αγόραζε τα πετρέλαια και τα ορυκτέλαια από την αγορά στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές, όπως άλλωστε είχε συμφέρον, ως ιδιώτης». Μάλιστα κατηγορεί τη σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι «δεν έχει απαντήσει ποτέ σε δημοσιεύματα για τη διπλάσια τιμή που πλήρωσε πέρυσι για ψυκτικό υγρό (φρέον) ούτε για υπερβολικά ποσά που καταγγέλλεται ότι πληρώνει για επισκευές και συντήρηση στην ΕΛΒΟ και σε συγκεκριμένα συνεργεία».