Skip to main content

Μπήκαν τα συνεργεία για την ολοκλήρωση του δρόμου Θέρμη – Γαλάτιστα

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2023 - Κλείνει μια μεγάλη εκκρεμότητα στο οδικό δίκτυο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Σιθωνία και Άγιον Όρος

Συνεργεία μπήκαν από χτες στο δρόμο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Σιθωνία, αλλά και το Άγιον Όρος, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη μεγάλη εκκρεμότητα που είχε παραμείνει στο συγκεκριμένο οδικό άξονα επί χρόνια, στο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.

Έχουν περάσει περισσότερα από δέκα χρόνια εκκρεμότητας, με το συγκεκριμένο τμήμα να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο στις μετακινήσεις των πολιτών, ειδικά τα καλοκαίρια. Ο υπόλοιπος δρόμος από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο, αλλά και ένα μεγάλο τμήμα μετά την Αγία Αναστασία έχει ολοκληρωθεί και έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά, που επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων, με αυξημένη διατομή.

Δεν έγινε το ίδιο στο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι περίπου την παράκαμψη των Βασιλικών, ενώ και στην περιοχή του Ανθεμούντα υπάρχουν σημαντικά προβλήματα.

Αυτές τις υπολειπόμενες εργασίες και τα ανολοκλήρωτα κομμάτια τόσο στο αρχικό κομμάτι από τη Θέρμη μέχρι την παράκαμψη Βασιλικών κι από τα Βασιλικά μέχρι τις στροφές πριν τη Γαλάτιστα θα ολοκληρώσει η εργολαβία που έπιασε δουλειά.

Θα δοθεί έτσι μια λύση στα ζητήματα των μετακινήσεων, ενώ η μελέτη που υπάρχει στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για τη νέα πιο ορεινή χάραξη, αναμένεται να μπει στο ψυγείο πλέον, καθώς δεν εξυπηρετεί τη σκοπιμότητά της και μπορεί να βάλει τις αρμόδιες υπηρεσίες σε νέες περιπέτειες. Άλλωστε, η μετατροπή της συγκεκριμένης μελέτης σε έργο πάγωσε λόγω των ζητημάτων στις κατοικημένες περιοχές (Θέρμη, Ν. Ραιδεστός), αλλά και της χρηματοδότησης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου που εξελίσσεται από χτες είναι 29 εκ. ευρώ και η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Όπως τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, «το θέμα είναι να ολοκληρωθούν απρόσκοπτα οι εργασίες που άρχισαν στη συγκεκριμένη εργολαβία, καθώς θεωρούμε ότι θα δώσει λύση στην οδική επικοινωνία της Θεσσαλονίκης με τη Σιθωνία. Τα καλοκαίρια με την αυξημένη κίνηση και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών δε θα βλέπουμε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και καθυστερήσεων. Αυξημένη μεν κίνηση, αλλά ανεμπόδιστη κι αυτό είναι που έχει σημασία για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών. Η 'Εγνατία Οδός ΑΕ' που ανέλαβε το έργο, το έτρεξε και το Σεπτέμβριο υπογράφηκε η σύμβαση, με τα έργα να ξεκινούν από τώρα και για 30 μήνες. Με την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών και με τη δρομολόγηση ακόμη ενός έργου σύνδεσης της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Κ11, του κόμβου του Πανοράματος με τη Θέρμη και τον άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, που θα προχωρήσει γρήγορα θα μοιραστεί η κίνηση και θα έχουμε ολοκληρωμένη λύση στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής».

Ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Κώστας Κουτσούκος, επισήμανε στη Voria.gr: «Είναι ένα έργο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Είχε ξεκινήσει εδώ και δέκα χρόνια και για διάφορους λόγους δεν είχε προχωρήσει λόγω αδράνειας και λόγω απαλλοτριώσεων. Με το που αναλάβαμε ως νέα διοίκηση στα τέλη του 2019 τρέξαμε τις διαδικασίες πολύ γρήγορα και ο ανάδοχος ξεκίνησε ήδη την κατασκευή του, που θα ολοκληρωθεί το 2023. Η κυκλοφοριακή κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά, όπως και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στο δρόμο, που είναι το μεγάλο ζητούμενο. Στις στροφές της Γαλάτιστας, σε ένα τμήμα με επικινδυνότητα, που προκαλεί πολλές διαμαρτυρίες, θα γίνει νέα χάραξη κι αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία, διότι θα δημιουργήσει κατάλληλες συνθήκες ασφαλούς και γρήγορης διέλευσης».

Όπως είχε αναφέρει κατά τη συζήτηση της εργολαβίας στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, «τα τμήματα του έργου, που ολοκληρώθηκαν, συγχρηματοδοτήθηκαν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 2007 – 2013, και ως phasing την περίοδο 2014 – 2020. Το παρόν έργο θα υλοποιηθεί με συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και του Ελληνικού Δημοσίου. Συνεπώς, η μη ολοκλήρωση του έργου ενέχει τον κίνδυνο επιστροφής των ευρωπαϊκών πόρων».

Περιγράφοντας τα τεχνικά στοιχεία, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «το συνολικό μήκος του έργου είναι 23,4 χλμ. Κι αρχίζει από τον κόμβο της Θέρμης και καταλήγει στον ισόπεδο κόμβο της παράκαμψης του οικισμού της Γαλάτιστας. Μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί περίπου ποσοστό 45%, δηλαδή περίπου 10,6 χλμ. Στα υπολειπόμενα τμήματα, θα γίνουν παρεμβάσεις, όπως η διαμόρφωση 8 ισόπεδων κόμβων, η εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους κόμβους και η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας νέων προδιαγραφών, είτε η αντιπλημμυρική αναβάθμιση με εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης στη Νέα Ραιδεστό, ή η ανακατασκευή τμημάτων των κάθετων αγροτικών οδών στους ισόπεδους κόμβους, ώστε να αποκτήσουν σύγχρονες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας».

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Η συγκεκριμένη εργολαβία είχε σχεδιαστεί για το 2017, μετατέθηκε για το 2019 και πλέον φτάσαμε στο 2020 για να αρχίσει.

Στο μεγαλύτερο μέρος του ο δρόμος έχει κατασκευαστεί το 1916 και το σημαντικότερο τμήμα, που χαρακτηρίζεται «καρμανιόλα» είναι τα περίπου τέσσερα χιλιόμετρα στις στροφές και τη μικρή γέφυρα, μετά την Αγία Αναστασία (περιοχή Πανικόβη).

Σημαντική αιτία των καθυστερήσεων ήταν και οι απαλλοτριώσεις. Επίσης είναι σημαντικό ότι θα κατασκευαστούν οι κόμβοι στη Λακκιά και την Περιστερά, ενώ θα γίνουν βελτιώσεις στο τμήμα Λακκιά - Βασιλικά. Συνολικά περιλαμβάνονται οχτώ ισόπεδοι κόμβοι, που θα αναμορφωθούν.