Skip to main content

Μπλοκαρισμένοι δρόμοι από τα διπλοπαρκαρισμένα στη Θεσσαλονίκη

Χιλιάδες κλήσεις για παράνομη στάθμευση και ολιγοήμερη βελτίωση της κατάστασης μόνο στο πέρασμα αντρών της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας

Δωδεκανήσου, Μητροπόλεως, Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου... κεντρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης μπλοκαρισμένοι, καθημερινά, από παράνομα παρκαρισμένα και διπλοπαρκαρισμένα οχήματα.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί σε κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης είναι ο αριθμός των παραβάσεων που έχουν βεβαιωθεί το πρώτο εξάμηνο του έτους μόνο από τη Διεύθυνση Τροχαίας.

Συγκεκριμένα, από την 1 Ιανουαρίου του 2018 έως τις 15 Ιουνίου του ίδιου έτους βεβαιώθηκαν από άντρες της Τροχαίας για παράνομη στάθμευση 9.950 παραβάσεις και επιπλέον 584 για διπλοπαρκάρισμα. Αφαιρέθηκαν 874 πινακίδες ενώ απομακρύνθηκαν με γερανό 62 οχήματα.

Την ίδια ώρα χιλιάδες είναι και οι κλήσεις – ροζ χαρτάκια που έχουν αφήσει στα παρμπρίζ των οχημάτων οι δημοτικοί αστυνομικοί το ίδιο χρονικό διάστημα.

Μάλιστα, οι κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας το 2018 αυξήθηκαν και έφτασαν κατά μέσο όρο τις 12.000 τον μήνα, όταν το 2017 ήταν στις 8.200, λόγω της εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Από αυτές τις 12.000 κλήσεις μηνιαίως, το 70% αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση και το 30% παραβάσεις του ΚΟΚ.

«Όταν βγάζουμε συνεργεία και βεβαιώνουμε εκατοντάδες παραβάσεις η κατάσταση ομαλοποιείται. Μόλις σταματήσουμε για τις επόμενες μια δύο ημέρες η κατάσταση είναι καλή, στη συνέχεια, όμως, επανερχόμαστε στο ίδιο καθεστώς με τα διπλοπαρκαρισμένα», επισήμανε στη Voria.gr ο Γιώργος Σουρβίνος, Αστυνομικός Διευθυντής, Διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Ανάλογη είναι η εκτίμηση και του προϊσταμένου της Δημοτικής Αστυνομίας Πέτρου Παπαφίλη, σύμφωνα με τον οποίο τις μέρες και τις ώρες που είναι στον δρόμο οι δημοτικοί αστυνομικοί βελτιώνεται η κυκλοφορία στους δρόμους.


Δρόμοι στο κόκκινο λόγω διπλοπαρκαρισμένων 

Λιγότερες λωρίδες κυκλοφορίας έχουν στη διάθεσή τους καθημερινά εκατοντάδες οδηγοί που κινούνται σε κεντρικούς οδικούς άξονες, εξαιτίας των διπλοπαρκαρισμένων οχημάτων.

Από τους πιο «δύσκολους» δρόμους είναι η οδός Δωδεκανήσου, στην οποία, μάλιστα, εκατέρωθεν υπάρχει και ποδηλατόδρομος. Όπως εξηγεί ο Διευθυντής Τροχαίας, σ΄ αυτόν τον άξονα υπάρχουν αρκετά καταστήματα και οι οδηγοί παρκάρουν δίπλα από τους ποδηλατόδρομους και σε πολλές περιπτώσεις και σε διπλή σειρά.

Μεγάλο είναι το πρόβλημα με τα διπλοπαρκαρισμένα και στην οδό Πολυτεχνείου, μετά τη διασταύρωση με Δωδεκανήσου, όπου περιορίζονται σημαντικά οι λωρίδες κυκλοφορίας.   

Παράνομες σταθμεύσεις εντοπίζονται και στην οδό Τσιμισκή, στην αριστερά πλευρά του άξονα, αφού στην δεξιά είναι ο λεωφορειόδρομος. Ο δρόμος μένει καθαρός τις μέρες και τις ώρες που εργάζονται οι δημοτικοί αστυνομικοί.

Η οδός Αγίου Δημητρίου είναι κατειλημμένη, μόνιμα, από οχήματα στη δεξιά λωρίδα και αρκετοί οδηγοί δεν διστάζουν να παρκάρουν ακόμα σε διπλή σειρά.

«Μπλόκο» στην απρόσκοπτη κυκλοφορία βάζουν οδηγοί που σταθμεύουν παράνομα στη Βασ. Όλγας, είτε για να εξυπηρετηθούν στις τράπεζες, είτε στα σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα που βρίσκονται επί του άξονα. Η κατάσταση δυσχεραίνεται και από τα φορτηγά που σταματούν για την τροφοδοσία των καταστημάτων της περιοχής.

Σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται και στην οδό Μητροπόλεως, όπου δεν είναι λίγες οι φορές που μόνο μια λωρίδα είναι ανοιχτή. Η κατάσταση βελτιώνεται για λίγες ώρες μόνο τις στιγμή της διέλευσης των δημοτικών αστυνομικών.

Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει και η Γεωργίου Παπανδρέου και η Σβώλου.  

Λίγοι οι τροχονόμοι στη μάχη κατά του διπλοπαρκαρίσματος

Στη «μάχη» κατά των διπλοπαρκαρισμένων οχημάτων, δυστυχώς για τους υπόλοιπους «σωστούς» οδηγούς, ρίχνονται λίγοι τροχονόμοι και οι 64 δημοτικοί αστυνομικοί.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Τροχαίας καθημερινά στους δρόμους βρίσκονται 10 τροχονόμοι τόσο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, όσο και για την παράνομη στάθμευση. Παράλληλα, πρωί και απόγευμα κυκλοφορούν δύο δίκυκλα με άντρες της Τροχαίας, ενώ σχεδόν σε καθημερινή βάση είναι και ένα συνεργείο τροχονομικού ελέγχου με γερανό και δύο άτομα.

«Δεν είναι, όμως, πάντοτε εφικτό να έχουμε μεγάλη δύναμη έξω, γιατί είμαστε επιφορτισμένοι με πορείες, οι οποίες είναι καθημερινές στο ιστορικό κέντρο της πόλης, με γήπεδα και πολλές άλλες εκδηλώσεις. Αυτά όλα δεν μας επιτρέπουν να ασχοληθούμε μόνο με την παράνομη στάθμευση», εξηγεί ο κ. Σουρβίνος, επιρρίπτοντας σημαντικές ευθύνες γι΄  αυτή την κατάσταση «στη κακή νοοτροπία των οδηγών». «Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να έχω σε κάθε δρόμο και κάθε μέρα τροχονόμους, ώστε να βεβαιώνουν παραβάσεις», επισημαίνει ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Πάντως, αρνητικά σχόλια από τους πολίτες προκαλεί το γεγονός πως υπάρχουν δρόμοι με παράνομες σταθμεύσεις, οι οποίοι, όμως, είναι κοντά σε Αστυνομικά Τμήματα.

Την κατάσταση παραδέχθηκε και ο Διευθυντής Τροχαίας κάνοντας λόγο για δυσλειτουργία των υπηρεσιών της Αστυνομίας, καθώς, όπως εξήγησε δεν απαιτείται ιδιαίτερη εξειδίκευση για να βεβαιώσει ένας αστυνομικός μια παράβαση.

Ωστόσο, ο κ. Σουρβίνος υπογράμμισε ότι στην περίπτωση της οδού Δωδεκανήσου δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο καθώς είναι Τμήμα Ασφαλείας και οι αστυνομικοί είναι με πολιτικά. «Όταν υπήρχε, παλιά, το Τμήμα Τροχαίας στην Π. Συνδίκα με Βασ. Όλγας, βοηθούσε την κατάσταση. Τώρα όμως δεν υπάρχει», υπογράμμισε.



Σε αντίθεση, πάντως με την δύναμη της Τροχαίας, η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης παρά τον μικρό αριθμό της, μόλις 64 άντρες, προσπαθεί να ελέγξει την παράνομη στάθμευση στους δρόμους, που έχει αναλάβει.

Συγκεκριμένα, οι δημοτικοί αστυνομικοί κινούνται σε όλους τους κύριους άξονες στο κέντρο της πόλης, εκτός από τις οδούς Δωδεκανήσου, Πολυτεχνείου, Βασ. Όλγας και 26ης Οκτωβρίου. Μάλιστα, σε ότι αφορά το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, σύμφωνα με τον δήμο, υπάρχει σταθερή αστυνόμευση στη διάρκεια της μέρας (μέχρι και περισσότεροι από 5.000 έλεγχοι ημερησίως), ενώ συνολικά από την έναρξη της εφαρμογής του συστήματος έχουν γίνει περισσότεροι από 300.000 έλεγχοι από τη Δημοτική Αστυνομία.

Με βάση τα στοιχεία του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ, από το 2015 όπου επανεμφανίστηκε η Δημοτική Αστυνομία, καταγράφεται μια οριακή βελτίωση στην ταχύτητα διέλευσης των οχημάτων σε κάποιους δρόμους και εμφανής σε άλλους άξονες. Ωστόσο, ακόμα τα συμπεράσματα δεν μπορεί να είναι ασφαλή καθώς για τα κυκλοφοριακά ζητήματα είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων.