Skip to main content

«Μπουκέτο» δράσεων προσέλκυσης τουριστών στη Θεσσαλονίκη ετοιμάζει η γ. γ. Μακεδονίας Θράκ

Πρόθυμος να «σκύψει» πάνω από τα προβλήματα του εμπορίου της πόλης και να δώσει λύσεις, όπου αυτό είναι εφικτό και μέσα στις αρμοδιότητές του, εμφανίζεται ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας κ
Πρόθυμος να «σκύψει» πάνω από τα προβλήματα του εμπορίου της πόλης και να δώσει λύσεις, όπου αυτό είναι εφικτό και μέσα στις αρμοδιότητές του, εμφανίζεται ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Τείνοντας ευήκοον ους στις εκκλήσεις του εμπορικού κόσμου ότι «η αγορά δεν έχει άλλες αντοχές» και πως «πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν κάποιες κινήσεις για τη στήριξή της», ο Μάρκος Μπόλαρης συναντήθηκε με τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και έδειξε διάθεση να δώσει απαντήσεις σε απορίες και να ακούσει προτάσεις για τόνωση της κίνησης στο κέντρο.

Η συνάντηση έγινε  σε γνωστό cafe στο κέντρο της πόλης, εκτός πρωτοκόλλου και σε χαλαρή ατμόσφαιρα και όπως επισήμανε στη Voria.gr, παριστάμενος στη συζήτηση, το περιεχόμενό της είχε να κάνει με την εξεύρεση τρόπων αντιμετώπισης βασικών προβλημάτων που απασχολούν αυτή την περίοδο το εμπόριο. «Έδειξε ότι είναι ένας άνθρωπος πολύ καλών προθέσεων και ότι ενδιαφέρεται για το εμπόριο. Το ζητούμενο είναι να φανεί αν θα τον αφήσουν να εφαρμόσει τις σκέψεις του και εάν θα του παράσχουν τους πόρους που απαιτούνται για να δουλέψει», σημειώνει η ίδια πηγή, προσθέτοντας πως στο βασικό ερώτημα πότε θα «τρέξει» επιτέλους το ΕΣΠΑ, που περιμένει πώς και πώς η αγορά για να ανασάνει σε επίπεδο ρευστότητας, η απάντηση του κ. Μπόλαρη ήταν εξόχως… πολιτική, καθώς ότι περιορίστηκε στο κλασσικό διπλωματικό… «το ταχύτερο δυνατό».

Στο «τραπέζι» της συζήτησης, ωστόσο, «έπεσαν» και συγκεκριμένες προτάσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο υφυπουργός γνωστοποίησε πως ετοιμάζεται στη γενική γραμματεία Μακεδονίας Θράκης πρόγραμμα προσέλκυσης τουριστών, διαφόρων ειδών τουρισμού (π.χ θρησκευτικός, γαστριμαργικός κλπ), μέσα από ένα σύνθετο «μπουκέτο» δράσεων και παράλληλα η ανάδειξη της μοναδικότητας του βυζαντινού χαρακτήρα της πόλης, ως συμβασιλεύουσας.

«Κάθε τουρίστας που έρχεται στη Θεσσαλονίκη είναι σημαντικός για το εμπόριο και το αντιληφθήκαμε αυτό πολύ καλά στα μέσα της εβδομάδας όταν γέμισε το κέντρο τουρίστες από το κρουαζιερόπλοιο που έδεσε στο λιμάνι», επισημαίνεται αρμοδίως και τονίζεται ότι ο ΕΣΘ ζήτησε από την ΟΛΘ ΑΕ στοιχεία για τις κινήσεις του κρουαζιερόπλοιων που θα «πιάσουν» Θεσσαλονίκη, με σκοπό να δημιουργηθεί ένα σημείο υποδοχής στο οποίο κάποιο μέλος του ΕΣΘ θα υποδέχεται τους τουρίστες και θα μοιράζει χάρτες και φυλλάδια με στοιχεία για τα καταστήματα της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται ακόμη και η έκδοση από τον ΕΣΘ μια ειδικής εκπτωτικής κάρτας που θα δίδεται στους τουρίστες για να ψωνίζουν σε χαμηλότερες τιμές στα εμπορικά καταστήματα του κέντρου.

Στον προβληματισμό, εξάλλου, που διατυπώθηκε από παρισταμένους στην παρέα, για τους φόβους που διακατέχουν μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας περί ενδεχόμενης χρεοκοπίας της χώρας και εξόδου μας από τη ζώνη του ευρώ, ο κ. Μπόλαρης σε όλους τους τόνους βεβαίωσε ότι δεν τίθεται θέμα, εξηγώντας, παράλληλα, πως η κυβέρνηση δεν μπορεί κάθε φορά που κάποιος καλλιεργεί αυτό το σενάριο να βγαίνει και να το διαψεύδει, διότι έτσι θα συντηρεί το κλίμα αβεβαιότητας.

Νωρίτερα από τη συγκεκριμένη συνάντηση με τον υφυπουργό, εν τω μεταξύ, οι έμποροι από τη Μακεδονία και τη Θράκη είχαν την ετήσια γενική συνέλευσή τους, η οποία ασχολήθηκε, κυρίως, με το ασφαλιστικό και τις μεταρρυθμίσεις που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση στο σύστημα. Η βασικότερη ένστασή τους αφορά στις αλλαγές στο ποσοστό αναπλήρωσης, το οποίο από ό,τι φαίνεται θα πέσει στο 45% - 48%. «Καταλαβαίνουμε την ανάγκη εξυγίανσης του ασφαλιστικού συστήματος, αλλά το ερώτημα παραμένει αναπάντητο. Τι έγιναν τα αποθεματικά των Ταμείων;» αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Κωστής Χαντζαρίδης και σημειώνει ότι από την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κεντρικής, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης το βάρος της πίεσης προς το υπουργείο Εργασίας θα πέσει στο να αυξηθεί το ποσοστό αναπλήρωσης στο 70% και στο να μην αυξηθούν άλλο οι εισφορές προς τα ταμεία. Κατά τον ίδιο, με τις αλλαγές που δρομολογούνται υπάρχουν και καλά νέα για τους εμπόρους, καθώς μεταξύ άλλων αναγνωρίζεται η διαδοχική ασφάλιση, όπως επίσης και η διάρκεια της στράτευσης και των σπουδών.