Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020
x

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»-Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ 10/28 (VID)

Σε επιχειρησιακή λειτουργία τέθηκε σήμερα το πρωί ο καινούργιος διάδρομος του αεροδρομίου «Μακεδονία» υποδεχόμενος το πρώτο αεροσκάφος

Σε νέα εποχή εισέρχεται από σήμερα το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, καθώς τέθηκε σε λειτουργία ο νέος διάδρομος προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28.

Ο 10/28, ένα έργο που ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια, υποδέχθηκε μετά τιμών σήμερα, στις 07.45 το πρωί, την πρώτη πτήση (ΟΑ 104) από Αθήνα με το καινούργιο Airbus 320 της Aegean. Πυροσβεστικά οχήματα σχημάτισαν την εθιμοτυπική αψίδα νερού στην επιβατική πτήση.

Δυνατότητα προσγείωσης σε μεγάλα αεροσκάφη για πρώτη φορά

Ο νέος διάδρομος, που τέμνεται με τον υφιστάμενο 16/34 του αεροδρομίου, επεκτάθηκε κατά 1 χλμ προς τη θάλασσα και φτάνει πλέον τα 3,440 χλμ μήκος. Όπως ανέφεραν στη Voria.gr στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η αναβάθμιση αυτή δίνει τη δυνατότητα στο «Μακεδονία» αφενός να υποδέχεται μεγαλύτερα αεροσκάφη με πλήρη φορτία βαρών με καύσιμα και επιβάτες, που πραγματοποιούν υπερατλαντικές πτήσεις και αφετέρου θα βοηθήσει στο μεγάλο πρόβλημα που παρατηρείται στο αεροδρόμιο με την ομίχλη.

Εξάλλου, ο διάδρομος 10 που βρίσκεται από την πλευρά της θάλασσας έχει εξοπλιστεί με το σύστημα ILS II (σύστημα «τυφλής» προσγείωσης λόγω χαμηλής νέφωσης, ομίχλης κ.α.), το οποίο διαθέτει και ο 16. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στη Voria.gr πως η τοποθέτηση του συστήματος στον νέο διάδρομο αναμένεται να βοηθήσει στο πρόβλημα της χαμηλής νέφωσης καθώς εκτιμάται πως η πυκνότητα της ομίχλης από την εν λόγω πλευρά θα είναι μικρότερη, κάτι που όμως αναμένεται να φανεί στην πράξη. Αξίζει να σημειωθεί πως στους αντίστοιχους διαδρόμους 34 και 28 δεν μπορεί να τοποθετηθεί το σύστημα, καθώς δεν θα λειτουργήσει λόγω των λόφων που βρίσκονται από την πλευρά των διαδρόμων και δυσχεραίνουν την προσαπογείωση των αεροπλάνων σε ανάλογες καιρικές συνθήκες.

Υπενθυμίζεται ακόμη πως το έργο επέκτασης του 10/28 μελετήθηκε και δημοπρατήθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και συγχρηματοδοτήθηκε από το ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ