Skip to main content

Ουρές στην Ποτίδαια και το καλοκαίρι του 2019! - Οι περιπέτειες 1 χλμ

Η δημοπράτηση μετατίθεται για τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο του 2018, δεν βγαίνουν οι χρόνοι για τη διαπλάτυνση του τμήματος ως το ερχόμενο καλοκαίρι.

«Χλωμό» φαίνεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2019, στην κυκλοφορία, το πολυσυζητημένο «ορφανό χιλιόμετρο», πριν τη Νέα Ποτίδαια, το προβληματικά στενό τμήμα της οδού Μουδανιών – Ν. Ποτίδαιας, που ευθύνεται για μποτιλιαρίσματα και καθυστερήσεις στη κίνηση των οχημάτων κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ο σχεδιασμός κατασκευής πέφτει έξω για ακόμη μερικούς μήνες, αφού το έργο δεν δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο, όπως προβλεπόταν γιατί ακόμη εκκρεμεί η έγκριση των τεχνικών μελετών των παράπλευρων κλάδων. Οι μελέτες παραδόθηκαν, πρέπει όμως να εγκριθούν και το έργο δεν θα βγει στον αέρα πριν τον Οκτώβριο – Νοέμβριο, οπότε όσο και να τρέξουν αναθέτουσα αρχή και εργολάβος, μάλλον και το καλοκαίρι του 2019, οι οδηγοί που κινούνται προς και από την Κασσάνδρα, θα αντιμετωπίζουν την ίδια γνωστή κατάσταση.

Οι αντιδράσεις των περιοίκων και καταστηματαρχών της περιοχής, που το 2006 είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, ήταν η αιτία που καθυστέρησε η ανάθεση και κατασκευή και του υπολοίπου τμήματος του άξονα Μουδανιά- Ποτίδαια, που τελικά παραδόθηκε στο υπόλοιπο μήκος του στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2017.

Το «ορφανό» είχε εξαιρεθεί, όταν η ΕΟΑΕ είχε αναγκαστεί να προχωρήσει στην δημοπράτηση και κατασκευή του έργου, για να μη χαθούν τα κονδύλια που είχαν δεσμευτεί από το ΕΣΠΑ. Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα, 12 χρόνια μετά, η κίνηση προς και από το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, δηλαδή την Κασσάνδρα, να κολλάει σε αυτά τα περίπου 900 μέτρα.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κ. Αντωνούδης, η αναθέτουσα αρχή έχει παραλάβει τις μελέτες των παράπλευρων κλάδων, αλλά αυτές θα πρέπει να εγκριθούν πριν προκηρυχθεί το έργο κατασκευής, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο. Αν ληφθεί υπόψη ότι οι διαδικασίες για την επιλογή μειοδότη και την τελική ανάδειξη αναδόχου, απαιτούν περίπου 5-6 μήνες, ο εργολάβος δεν θα υπογράψει πριν το Μάρτιο του 2019, το νωρίτερο. Αν όμως εγκατασταθεί Μάρτιο ή Απρίλιο, λίγα πράγματα θα μπορέσει να κάνει ο εργολάβος πριν αρχίσει η βαριά κίνηση του καλοκαιριού, ακόμη και αν επικεντρωθεί στο κεντρικό κλάδο και αφήσει για επόμενη φάση τις παράπλευρες οδούς.

Όταν τελικά, ολοκληρωθεί και αυτό το έρημο το «ορφανό» χιλιόμετρο, οι συνθήκες οδήγησης από τα Μουδανιά μέχρι και την Κασσανδρεία, θα είναι πραγματικά αναβαθμισμένες καθώς από το καλοκαίρι του 2016 έχει διαπλατυνθεί και αναβαθμιστεί το Ν. Ποτίδαια – Κασσανδρεία.