Skip to main content

Νέα σύγκρουση Άκτωρα με Αττικό μετρό για τον σταθμό Βενιζέλου

Ποια είναι η νέα απαίτηση που εγείρει ο ανάδοχος του έργου κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, μετά τις διεκδικήσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ

Νέα απαίτηση για επιπλέον αποζημιώσεις εγείρει ο ανάδοχος του έργου κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, μετά τα περίπου επιπλέον 50 εκατ. ευρώ τα οποία ζητά με επιστολή του προς τον κύριο του έργου, στις 20 Μαρτίου 2020. Αυτή τη φορά η απαίτηση αφορά τις μελέτες οι οποίες οι οποίες έγιναν από τον ανάδοχο για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με τη μέθοδο της κατά χώρα παραμονής των αρχαιοτήτων η οποία όμως διαφοροποιήθηκε μετά την κυβερνητική αλλαγή.

Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, στις 26 Μαρτίου η Αττικό Μετρό ανέθεσε στην ανάδοχο κοινοπραξία την επικαιροποίηση και εκ νέου εκπόνηση των μελετών για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό μέχρι σήμερα έχουν πληρωθεί 240.000 ευρώ για τις εργασίες οι οποίες έγιναν στο σταθμό Βενιζέλου. Δεν έχει πληρωθεί η πρώτη φάση των μελετών οι οποίες έγιναν το 2017, για την κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στη θέση τους, ενώ έχει ολοκληρωθεί μέρος των τελικών μελετών (ΟΜ2 και εφαρμογής) από τις οποίες, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, θα πληρωθούν μόνον εκείνες οι οποίες αφορούν εργασίες που έχουν ήδη κατασκευαστεί.

Μετά την αλλαγή του τρόπου κατασκευής του σταθμού, με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, η Αττικό Μετρό εκτιμά ότι από τις νέες μελέτες που θα απαιτηθούν οι προμελέτες (ΟΜ1) δεν διαφέρουν σημαντικά από εκείνες της αρχικής συμβατικής λύσης και θα πρέπει απλώς να επικαιροποιηθούν. Αντιθέτως, ζητά από τον ανάδοχο να εκπονήσει εκ νέου οριστικές μελέτες και μελέτες εφαρμογής, το κόστος των οποίων θα καλυφθεί από τα “απρόβλεπτα” του έργου.

Στην απόφαση αυτή της Αττικό Μετρό αντιδρά ο ανάδοχος ο οποίος απειλεί με προσφυγή στη διαιτησία, με αίτημα να πληρωθεί το σύνολο των μελετών τις οποίες εκπόνησε έως σήμερα. Επίσης ζητά να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου και αρνείται να καταθέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα πριν να εκπονηθούν όλες οι αναγκαίες μελέτες.

Στην επιστολή – απάντηση προς την Αττικό Μετρό η ανάδοχος κοινοπραξία υπενθυμίζει ότι έως τώρα έχει αλλάξει πέντε φορές ο τρόπος κατασκευής του σταθμού, σημειώνοντας πως “η τελευταία λύση ανατρέπει εκ νέου τον προγραμματισμό για τον ακριβή χρόνο και το κόστος ολοκλήρωσης του σταθμού και κατ' επέκταση και όλου του έργου”.