Skip to main content

Νέος διευθύνων σύμβουλος στον ΟΛΘ ο Φράνκο Νίκολα Κούπολο

Αναλαμβάνει άμεσα καθήκοντα ο 51 ετών Ιταλός τεχνοκράτης με 20ετή πείρα - Παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος ο Θεοφάνης - Στόχοι και προοπτικές

Ο κύριος Φράνκο Νίκολα Κούπολο είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ στη θέση του εκτελεστικού προέδρου παραμένει ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης.

Ο 51 ετών Ιταλός τεχνοκράτης με 20ετή πείρα στη λιμενική βιομηχανία, κατά την πρώτη του δημόσια τοποθέτηση σήμερα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι οι τρεις αρχές της διοίκησής του είναι η ασφάλεια, η αλήθεια που οδηγεί στη διαφάνεια, καθώς και η συνεργασία.

Ο κ. Κούπολο αναλαμβάνει τα καθήκοντά του άμεσα, ενώ ο κ. Θεοφάνης θα έχει στην ευθύνη του τους τομείς της στρατηγικής, των επενδύσεων και της εμπορικής πολιτικής.

Σε μια εκτεταμένη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα η διοίκηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ο κ. Θεοφάνης και οι συνεργάτες του παρουσίασαν τα πεπραγμένα των 15 πρώτων μηνών του ιδιωτικού λιμανιού και κωδικοποίησαν τις προτεραιότητές του.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΟΛΘ, τους τελευταίους 15 μήνες η διακίνηση των φορτίων αυξήθηκε, όπως επίσης και τα κέρδη της εταιρείας. Παράλληλα, βελτιώθηκε η εξυπηρέτηση των πελατών καθώς ο μέσος χρόνος αναμονής των πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από 20 ώρες που ήταν τον Μάρτιο του 2018 έπεσε στις 13 ώρες τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς και σήμερα είναι ακόμη μικρότερος.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Λιμανιού, στόχος είναι η εξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και σε κέντρο εφαρμογής τεχνολογικά προηγμένων και καινοτομικών λύσεων σε ό,τι αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα, τις λιμενικές εργασίες και τις μεταφορές.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Θεοφάνης, η διοίκηση που ανέλαβε πριν από 15 μήνες κατάφερε να υπερβεί δυσκολίες που σχετίζονται τόσο με τον εξοπλισμό όσο και με την εξυπηρέτηση των πελατών.

«Από εδώ και πέρα, στόχος είναι η πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων της τάξεως των 180 εκατ. ευρώ σε 3,5 χρόνια αντί των 7 που προβλέπει η συμφωνία της ιδιωτικοποίησης. Αυτό σημαίνει ότι η επέκταση της 6ης προβλήτας, έργο που αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2019, θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022 ή το αργότερο στο α' τρίμηνο του 2023», είπε ο κ. Θεοφάνης.

Συγχρόνως, πρόσθεσε ο ίδιος, «θα έχει ολοκληρωθεί και η ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού ώστε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μπορούν να εξυπηρετηθούν ταχύτερα μεγαλύτερα πλοία και με περισσότερα φορτία».

Προκειμένου να επιτύχει αυτούς τους στόχους, η διοίκηση της ΟΛΘ προσβλέπει τόσο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας -το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαγωγικό λιμάνι- όσο και στη διεύρυνση του πελατολογίου της, με αύξηση φορτίων από και προς τις βαλκανικές χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως ανέφερε ο αναπληρωτής CEO της ΟΛΘ ΑΕ Ρουί Πίντο, το 2019 αναμένεται να καταγραφεί αύξηση στη διακίνηση των κοντέινερς στη Θεσσαλονίκη κατά 6%, όπως συνέβη και το 2018, ποσοστό που είναι πολύ ικανοποιητικό αν σκεφτεί κανείς ότι, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, το διεθνές εμπόριο θα σημειώσει αύξηση 3,6%.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραμένει ισχυρό brand στα Βαλκάνια», σημείωσε ο κ. Πίντο, ο οποίος υπογράμμισε ότι σε αυτήν την παράμετρο οφείλεται το γεγονός ότι στο πρώτο πεντάμηνο του 2019 η διακίνηση του transit φορτίου στη Θεσσαλονίκη αυξάνεται κατά 40%.

Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοφάνης ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της διοικητικής αναδιάρθρωσης αποχωρεί ο Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής και Διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, Μάρκ Ριοντέλ.