Skip to main content

Νέα μηχανήματα στον ΟΛΘ-Άμεσα ο διαγωνισμός για τον 6ο προβλήτα

Μια... ντουζίνα καινούργια οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς κοντέινερς έπιασαν δουλειά, σε μία πρόσθετη επένδυση 8,5 εκατ., εκτός υποχρεωτικού πλάνου

Νέα μηχανήματα που θα καταστήσουν σαφώς πιο παραγωγικό τον ΟΛΘ μπήκαν σήμερα σε λειτουργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για 12 καινούργια οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς κοντέινερς, προϋπολογισμού περίπου 8,5 εκατ. ευρώ. Αυτά έχουν το χαρακτηριστικό ότι δύνανται να περάσουν πάνω από τρία κοντέινερς καθ' ύψος, ενώ με τα υφιστάμενα περνούσαν από δύο. Το καθένα εξ αυτών έχει αυξημένη παραγωγικότητα κατά 30%, έναντι όσων αξιοποιούνταν μέχρι σήμερα.

Τα οχήματα παραδόθηκαν και σήμερα τελείται αγιασμός και ειδική εκδήλωση για την παραλαβή τους.

Παράλληλα, το λιμάνι προμηθεύθηκε 7 νέα ζεύγη τρέιλερς και πέντε άρπαγες εμπορευματοκιβωτίων, που ενισχύουν επιπλέον τον μηχανολογικό εξοπλισμό του. Η επένδυση αυτή ανέρχεται σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

Αθροιστικά, λοιπόν, πρόκειται για μία απαραίτητη, όπως τη χαρακτηρίζει η κοινοπραξία, επένδυση λίγο πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ, η οποία, μάλιστα, δεν εντάσσεται στο υποχρεωτικό επενδυτικό πλάνο που ανακοινώθηκε προσφάτως, συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ, με χρονικό ορίζοντα επταετίας.

Σε αυτήν την πρώτη επενδυτική περίοδο, μεγαλύτερο έργο είναι αυτό της επέκτασης του 6ου προβλήτα. Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και η κοινοπραξία εκτιμά ότι θα έχει εγκατασταθεί εργολάβος τον Σεπτέμβριο.

Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, «σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για το Λιμάνι, με τα νέα μηχανήματα που τίθενται σε λειτουργία, καθώς εχει ξεκινήσει το επενδυτικό πλάνο ώστε ο ΟΛΘ να αναβαθμιστεί παραγοντικά και ουσιαστικά».

Υπενθυμίζεται ότι την επόμενη επταετία η ΟΛΘ ΑΕ έχει δεσμευθεί να προχωρήσεις στις παρακάτω επιμέρους επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ:

·   Επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα και συγκεκριμένα:

-   Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 440 μέτρων, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 400 μέτρα πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος -16,5μ. τουλάχιστον.

-   Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκους του παραπάνω νέου κρηπιδώματος.

-   Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

·   Προμήθεια εξοπλισμού του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του Σταθμού Χύδην Φορτίου, στον 6ο Προβλήτα.

·   Επενδύσεις γενικής ανάπτυξης λιμένα, περιλαμβανομένων των Έργων Αποκατάστασης του Κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου.